طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی از اموری است که برای بیشتر خانم ها مهم و مورد توجه قرار گرفته است. گاها بعضی از خانم ها ظرافت و وسواسیت زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه به خرج می دهند تا به دکور ایده آل خود دست یابند.  ایده هایی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی وجود دارد که یکی ازمشکلات این ایده ها قیمت های بالای اشیا دکوری ها می باشد اما شما می توانید با استفاده از راه حل های کم هزینه بهترین طراحی را نیز انجام دهید. اول نگاهی به سلیقه خود بی اندازید زیرا سلیقه شما در انتخاب دکور حرف اول را میزد پس ضمن رعایت اصول چیدمان منزل، سلیقه خود را هم در اولویت قرار دهید. حال با رعایت چند اصول می توانید لوکس ترین خانه را از آن خود کنید. سعی می شود در این مقاله در مورد دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک هم مطالبی ارائه دهیم.

تصویر پذیرایی مدرن

ابتدا از ورودی شروع کنید

به یاد داشته باشید ورودی منزل اولین جایی است که می تواند توجه مهمان را به خود جلب کند. سعی کنید بیشتر تمرکز خود را بر روی ورودی منزل بگذارید . آن را زیبا تر جلوه بدهید، می توانید از آیینه و کنسول های زیبا و یا شلف های تزئینی برای ورودی استفاده کنید. نیاز به هزینه کردن زیادی نیست شما می توانید با قرار دادن چند گلدان زیبا و کم هزینه حس خوبی را به مخاطب و مهمان خود هدیه دهید. پس سعی کنید با ایجاد جذابیت خاص در دکوراسیون داخلی پذیرایی حس خوبی را در مهمانان ایجاد کنید.

لوازم منزل را بروز رسانی کنید

چقدر زیبا و دلنشین است اگر رنگ مبلمان و پرده پذیرانی مکمل یکدیگر باشند . برای ارتقا مبلمان لازم نیست حتما آن ها را تعویض کنید می تواند با کاور و روکش های زیبا نواقص آن را بپوشانید، و یا طرح آن را تغییر دهید. قبل از هرگونه چیدمان و خرید لوازم از ست شدن وسایل با یکدیگر مطمئن شوید. این کار هم در زمان و هم درهزینه های شما صرفه جویی می کند. این را به یاد داشته باشید که حتی وجود یک آیینه با طرح زیبا روح تازه ای به منزل شما می بخشد. استفاده از وسایل سنتی طرفدار زیادی در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی داشته است، پس این یک راهنمایی برای ایجاد یک دکور اصیل می باشد.

تصویر دکوراسیون داخلی طوسی

دیوار ها را رنگ آمیزی کنید

رنگ آمیزی کل و یا قسمتی ازدیوار منزل هم در دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک نقش اساسی دارد. سعی کنید رنگ دیوار ها تضاد رنگ مبلمان باشند زیرا این ناهماهنگی جلوه زیبایی را به ارمغان می آورد. بازهم اگر انتخاب رنگ برایتان مشکل است می توانید با بازدید سایت و پیج های مختلف  رنگ مورد علاقه خود را پیدا کرده و این مشکل را حل کنید. برای دیوار پشت تلوزین بهتر است از کاغذ دیواری و یا سنگ های تزیینی استفاده کنید چرا که این طرح ها دارای زیبابی فوق العاده ای هستند.

با نور پردازی به پذیرایی خود جلوه دهید

شما می توانید با نصب لوستر و ریسه های تزئینی علاوه بر روشن کردن منزل جلوه فوق العاده ای به فضای داخلی بدهید.که گاها از لوستر های سلطنتی هم در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی استفاده می شد. نقاط کور و یا دلگیر خانه را روشن تر کنید، نگذارید زیبایی مختص یک فضا باشد و هماهنگی خاصی در محیط خود ایجاد کنید. به این فکر کنید بازتاب نور از داخل یک آیینه زیبا چقدر زیبایی خانه را می تواند چند برابر کند.

تصویر دکوراسیون داخلی با نورپردازی

وسایل و چیدمان منزل را جا به جا کنید

جا به جا کردن کوچک ترین وسیله در منزل می تواند به کلی ظاهردکوراسیون داخلی پذیرایی را تغییر بدهد. پس اگر بودجه کمی برای تغییر دکوراسیون خود دارید می توانید این گزینه را بیشتر مورد توجه قرار دهید.جزئیات را جدی بگیرید

شاید فکر کنید جزئیات تاثیر زیادی در ظاهر دکور نمی گذارد، چه بسا که این امر از تاثیر زیادی بر خورددار است. استفاده از کوسن های کوچک تزئینی در روی مبلمان و یا گذاشتن گلدان های دکوری کوچک بر روی میزهای عسلی جلوه زیبایی را نیز به وجود می آورد.

در انتخاب کف پوش دقت کنید

برای انتخاب کفپوش ها باید به نوع عملکرد آن ها و محیط بکار گیری آن ها دقت کنید. برای دکوراسیون داخلی پذیرایی از کفپوش های بادوام استفاده کنید که هم زیبایی را به منزل بدهد و هم شما را از استاندارد و مقاوم بودنشان مطمئن سازند.

طراحی دکوراسیون برای انواع پذیرایی

طراحی اتاق پذیرایی مانند طراحی دکوراسیون شرکت نیازمند زمان زیاد و حساسیت‌های خاص است. برای داشتن یک طراحی بی‌نقص نیاز است تا علاوه بر سلیقه از اصول طراحی نیز پیروی کرد.

دکوراسیون داخلی برای پذیرایی کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی برای پذیرایی‌های کوچک برخلاف طراحی دکوراسیون برای پذیرایی‌های دیگر محدودیت‌های بسیاری دارد. انتخاب رنگ اصولی و نور مناسب به بزرگتر نشان دادن فضا کمک شایانی می‌کند. از دیگر فاکتورهای مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی مناسب پذیرایی کوچک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از دکورهای چشم‌گیر
  • پر کردن اصولی فضا
  • بهترین استفاده از زوایای نامتقارن
  • کمک گرفتن از وسایل تزئینی کوچک و جذاب
  • استفاده از وسایل تک رنگ
  • استفاده از پرده‌های بلند (از سقف تا کف)
  • استفاده از سبک مینیمال
  • ایجاد هماهنگی در فضا
تصویر دکوراسیون داخلی شیک

طراحی دکوراسیون داخلی برای پذیرایی‌ بزرگ

همانطور که اشاره کردیم برای طراحی دکوراسیون داخلی، طراح برای اجرای دکوراسیون محدودیت کمتری دارد و با چالش‌های کمتری مواجه است.

در این چیدمان فرم پذیرایی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که چیدمان و طراحی دکوراسیون در پذیرایی هایی مستطیل شکل با پذیرایی‌های مربع شکل کاملا متفاوت است.

در اجرای دکوراسیون داخلی برای پذیرایی‌های بزرگ لازم است تا به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • تعداد مبلمان
  • مسیر رفت و آمد
  • ورودی‌ها و خروجی‌ها
  • تعداد پنجره‌ها
  • انتخاب رنگ متناسب با مبلمان
  • استفاده بهینه از فضا

طراحی دکوراسیون داخلی برای پذیرایی‌ ایرانی

امروزه طراحی‌های مدرن در کنار المان‌های سنتی برای طراحی دکوراسیون داخلی برای پذیرایی ایرانی طرفداران خاص خود را پیدا کرده است؛ چرا که تلفیق سبک سنتی ایرانی با مدرنیته طراحی بی‌نظیری را خلق می‌کند.

نور یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی پذیرایی ایرانی است؛ زیرا اکثر مردم بر این اعتقادند که نور، خانه را زنده نگه می‌دارد.

برای طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی می‌توان از عناصر زیر بهره گرفت.

  • استفاده از کوسن های دستباف
  • آجر دکوراتیو
  • استفاده از رنگ‌های گرم
  • استفاده از انواع گل و گیاه
  • فرش‌های دستباف با طرح سنتی
  • دیوارکوب‌های میناکاری شده

از منابع رایگان پیرامون خود برای طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کمک بگیرید.

 امروزه منابع گوناگونی در دسترس همگان می باشد که می توانید از آن ها کمک بگیرید. مانند تلوزیون، فضای مجازی، مجلات و یا کتاب هایی مربوط به اصول چیدمان. اگر ازسلیقه خود به خوبی آگاهی ندارید، این منابع می توانند کمی شما را به سلایقتان نزدیک تر کند. سعی کنید به روز باشید و خود را محدود به فضای منزل نکنید. می توانید برای کشف مدل های جدید و بهتر به بازار ها و مراکز خرید دکوراسیون و دکور منزل مراجعه کنید و اگر منزل و پذیرایی کوچکی دارید اصلا نگران نباشید زیرا ایده های دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک یکی از گزینه هایی است که امروزه به آن اشاره زیادی شده است که می توان از آن ها بهره گرفت.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت