اصول طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > اصول طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی

طراحی داخلی باشگاه ورزشی در موفقیت و ادامه روند کار باشگاه بسیار موثر است و باید این طراحی و چیدمان دستگاه‌ها و تجهیزات به نحوی باشد که افراد تجربه ورزشی لذت بخش در یک مکان ایمن و راحت را به یاد بسپارند. هر روزه شاهد سبک جدیدی در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه‌ها هستیم. برای داشتن یک طراحی عالی پیش از هر چیزی باید محدوده فعالیت باشگاه و میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است را مشخص نمود. اگر می خواهید با خاص‌ترین ایده‌های طراحی داخلی باشگاه‌های ورزشی و نکاتی در رابطه با داشتن یک باشگاه بی نظیر آشنا شوید این مقاله از حامی ساخت را تا انتها دنبال کنید.

 

تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی بر ورزشکاران

طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی مخصوصا سالن‌های بدنسازی هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم بر عملکرد و نظر ورزشکاران تاثیرگذار است.

طراحی دکوراسیون باشگاه بدنسازی علاوه بر اینکه از نظر جنبه‌های فنی و مسائل ایمنی بر عملکرد ورزشکاران تاثیر گذاشته، در کیفیت سطح آموزش و ارائه خدمات نیز نقش دارد. همچنین چنانچه از زیبایی ظاهری خوبی برخوردار باشد می‌تواند در نظر افراد هنگام انتخاب باشگاه ورزشی هم تاثیر قابل توجهی بگذارد. به عبارت دیگر ممکن است دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی بر اساس اصول و استانداردها طراحی شده باشد؛ اما به این خاطر که زیبایی ظاهری ندارد مورد انتخاب واقع نشود!

از این رو بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی و به طور کلی دکوراسیون باشگاه ورزشی منتخب از نظر ورزشکاران آن است که حتما در طراحی آن‌ها دو عنصر کیفیت و زیبایی را در نظر بگیرید.

تصویر طراحی دکوراسیون باشگاه بدنسازی

اصول طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی

در ادامه مهم‌ترین نکاتی که برای داشتن بهترین دکوراسیون باشگاه بدنسازی باید رعایت کنید را به شما خواهیم گفت.

 

استفاده از رنگ‌های روشن و سیستم تهویه هوای مطبوع

یکی از مواردی که در طراحی داخلی باشگاه ورزشی باید به آن توجه کنید رنگی است که برای دیوارها و دکوراسیون انتخاب می‌کنید. به طور کلی مبحث انتخاب رنگ در انواع طراحی دکوراسیون از جمله طراحی دکوراسیون تجاری، اداری و… موضوع بسیار مهم و چالش برانگیزی است. بهترین رنگ‌ها برای این کار رنگ‌های روشنی مثل سفید، کرم، آبی روشن و… است که فضا را پر انرژی‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند. علاوه بر این تهویه هوای مطبوع باشگاه بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین مکانی را که برای باشگاه انتخاب می‌کنید باید دارای پنجره‌های بزرگ باشد تا نور باشگاه تامین گردد و تهویه مناسبی را ایجاد نماید. البته یک باشگاه حرفه‌ای باید به سیستم تهویه هوای مناسب نیز مجهز باشد.

 

اختصاص دادن فضایی خاص جهت تمرینات

نظم و چیدمان تجهیزات و وسایل باشگاه بسیار مهم است و باید به نحوی وسایل قرار گیرند که فضایی جداگانه به تمرینات اختصاص یابد. در واقع با این کار ورزشکاران احساس راحتی بیشتری خواهند داشت و به راحتی می‌توانند تمامی تمرینات خود را در فضای مناسب انجام دهند.

 

توجه به کفپوش‌های سالن

نوع و مرغوبیت کفپوش‌ها در سالن‌های ورزشی خیلی مهم هستند و چون مرتبا با کفش و پای ورزشکاران در انواع رشته‌های ورزشی در تماس هستند باید نرم و با کیفیت باشند. بهترین کفپوش‌های سالن ورزشی کفپوش‌های آنتی باکتریال هستند که مقدار کمتری از میکروب و باکتری که در فضا وجود دارد را به خود جذب می‌کنند و شستشو و نظافت آن‌ها نیز به راحتی انجام می‌شود. با انتخاب کفپوش‌های مناسب به راحتی می‌توان فضاها و بخش‌های مختلف باشگاه را به سادگی از یکدیگر تفکیک نمود و نمایی زیبا به آن بخشید.

تصویر دکوراسیون باشگاه بدنسازی

ایجاد رختکن مناسب

هرچند که رختکن‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی داخلی باشگاه ورزشی هستند؛ اما متاسفانه در راه‌اندازی باشگاه‌ها چندان به بخش رختکن اهمیت نمی‌دهند و معمولا فضایی کوچک با تعدادی کمی کمد را به عنوان رختکن در نظر می‌گیرند که از نورپردازی مناسبی برخوردار نیست؛ اما یک باشگاه حرفه‌ای فضای پر نور و آرامش بخشی را به رختکن اختصاص می‌دهد و تعداد مناسبی کمد و نیمکت در آنجا قرار می‌دهد تا ورزشکاران به راحتی بتوانند وسایل خود را در کمدها قرار دهند و برای تعویض لباس‌ها و نشستن از نیمکت استفاده کنند.

 

تخصیص محلی برای استراحت ورزشکاران

حتما محلی را برای استراحت ورزشکاران در به خصوص در دکوراسیون باشگاه بدنسازی در نظر بگیرید؛ زیرا محیط باشگاه اصلا محل مناسبی برای استراحت ورزشکاران نیست و ممکن است تجمع آن‌ها نه تنها مسیر رفت و آمد سایرین را مسدود کند؛ بلکه امکان استفاده از وسایل و امکانات ورزشی باشگاه را نیز دیگران سلب کند؛ در نتیجه بهترین کار تخصیص یک مکان مناسب برای استراحت ورزشکاران است. پیشنهاد ما به شما این است که این محل در نزدیکی دستگاه‌های ورزشی بوده و همچنین از صندلی‌های راحتی نیز برخوردار باشد.

 

عناصر تزئینی باشگاه

دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی باید بسیار شیک و در عین حال ساده باشد؛ زیرا نمی‌توان در فضای باشگاه از عناصر تزئینی چندانی استفاده نمود. در واقع باید از خود وسایل باشگاه و دمبل و توپ‌های رنگارنگ، کف پوش‌های شیک، نورپردازی زیبا و… به عنوان دکور و تزئین باشگاه استفاده نمود. البته نصب پوسترهایی از ورزشکاران بزرگ جهان و پوسترهای ورزشی و انگیزشی نیز می‌تواند ایده مناسبی برای تزئین باشگاه باشد.

 

نورپردازی صحیح

نورپردازی باشگاه اهمیت ویژه ای دارد و نباید منبع نوری که انتخاب می‌کنید به حدی قوی باشد که چشم افراد اذیت شود. بهترین نورپردازی آن است که از منبع نور گسترده‌ای در سطح فضا استفاده کرده باشد تا کل محیط باشگاه یک نور یکسان داشته باشد و به هیچ عنوان استفاده از منابع نور نقطه‌ای در باشگاه‌ها توصیه نمی‌شود. البته می‌توان با در نظر گرفتن رنگ و دکور بخش‌های مختلف باشگاه نورپردازی خاصی برای آن بخش در نظر گرفت.

تصویر دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی

آینه مهم‌ترین عنصر در باشگاه‌های ورزشی

آینه‌ها جایگاه ویژه‌ای در هر باشگاه ورزشی دارند و معمولا هم در باشگاه‌ها از آینه‌های قدی بلند استفاده می‌شود. در واقع آینه‌ها باعث می‌شوند که ورزشکاران با تمرکز بیشتری با نگاه کردن در آینه حرکات ورزشی خود را به طور صحیح انجام دهند و از طرفی موجب می‌گردد که ورزشکاران انگیزه بیشتری برای ادامه دادن تمرینات پیدا کنند؛ بنابراین بهتر است بیشتر دیوارهای باشگاه را با آینه‌های قدی بزرگ پوشش دهید.

چیدمان دستگاه‌ها

سبک و چیدمان دستگاه‌های موجود در باشگاه و فاصله‌ای که باید بین آن‌ها وجود داشته باشد بسیار مهم است و نباید دستگاه‌ها به نحوی قرار داده شوند که ورزشکاران در حین ورزش با یکدیگر برخورد داشته باشند و یا رفت و آمد سایر افراد را مختل کنند. علاوه بر این بهتر است که دستگاه‌های ورزشی دقیقا در مقابل آینه‌ها قرار بگیرند.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت