طراحی دکوراسیون خانه نقلی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون خانه نقلی

متراژ خانه در زیبایی و جذابیت آن هیچ تاثیری ندارد! به شرطی که در طراحی دکوراسیون منزل نقلی خود طبق اصول پیش بروید. در واقع آن چه یک خانه را زیبا و جذاب می‌کند، سلیقه و کاربلدی کارفرما و تیم مجری است، نه متراژ!

امروزه به دلیل رشد جمعیت و شرایط بد اقتصادی بسیاری از مردم در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند؛ به همین دلیل بهتر است با دکوراسیون خانه نقلی آشنا شوید تا بتوانید از فضاهای کوچک و پرت خانه بهترین استفاده را داشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی خانه بسیار پر اهمیت است و باید طبق اصول و چارچوب اجرا شود.

ما در حامی ساخت افراد و تیم‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی خانه نقلی را به بهترین شکل برای شما انجام می‌دهند.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با دکوراسیون خانه‌های نقلی آشنا کنیم. با ما همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه کنید.

تصویر دکوراسیون خانه نقلی

اصول طراحی دکوراسیون خانه‌های نقلی

پیش از هر چیز بهتر است بدانید طراحی دکوراسیون خانه‌های نقلی بر اساس چه اصولی صورت می‌گیرد. در ادامه 5 اصل مهم طراحی دکوراسیون منزل نقلی را به شما معرفی کرده و می‌گوییم چگونه هر اصل را به بهترین شکل در منزل کوچک و نقلی خود پیاده‌سازی کنید.

  1. سبک طراحی

هنگامی که برای سفارش طراحی دکوراسیون منزل نقلی خود به یک تیم متخصص مراجعه می‌کنید، انتخاب سبک برای دکوراسیون داخلی خانه یکی از اولین گام‌هاست؛ به این منظور و با توجه به اینکه یک خانه نقلی متراژ کمی دارد، پیشنهاد ما به شما سبک مدرن است؛ زیرا این سبک در عین سادگی و با استفاده حداقلی از تزئینات، سعی بر خلق یک فضای شیک و جذاب دارد و اتفاقا در این امر موفق هم عمل می‌کند. در دکوراسیون سبک مدرن از طرح‌های پیچیده‌ای که وجودشان برای محیط‌های با متراژ کم اصلا مناسب نیست، استفاده نمی‌شود و به جای فرم‌های مسطح و مستقیم به کار گرفته می‌شوند؛ همچنین در این سبک از ترکیب‌های رنگی خنثی و ملایم استفاده می‌شود که در بزرگ‌تر جلوه دادن فضا تاثیر چشمگیری دارد.

  1. تعادل

برقراری تعادل یکی از اصول و فاکتورهای کلی در طراحی دکوراسیون است که رعایت آن صرف نظر از سبک انتخابی شما واجب است. منظور از برقراری تعادل در طراحی دکوراسیون منزل نقلی این است که وزن بصری موجود در فضا به شکل مساوی در قسمت‌های مختلف محیط تقسیم شود؛ برای تحقق این امر باید از قرار دادن حجم بالایی از وسایل در یک قسمت خانه جلوگیری کنید؛ مثلا همه مبل‌ها را در یک سمت خانه نگذارید؛ در عوض سعی کنید محیط را به چند قسمت (2، 3 یا 4) تقسیم کره و قطعات مبل را بین آن‌ها تقسیم کنید؛ همچنین هنگام انتخاب وسایل هم سعی کنید گزینه‌هایی که با متراژ و دکور نقلی شما متناسب هستند را انتخاب کنید.

نکته دیگر درباره اصل تعادل این است که به هیچ وجه نباید از یک طیف رنگی یکسان به صورت یکنواخت در دکور خانه استفاده کنید.

درباره شیوه صحیح رنگ‌بندی در طراحی دکوراسیون خانه‌های نقلی کمی بعدتر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

  1. رنگ بندی

استفاده از یک طیف رنگی یکنواخت علاوه بر اینکه دکور خانه را از حالت سه بعدی خارج می‌کند، به مرور زمان باعث خستگی چشم هم می‌شود.

بهترین ترکیب رنگ برای برای طراحی دکوراسیون خانه نقلی شیک و زیبا آن است که از رنگ‌های با تم روشن همراه با تیره استفاده کند. وجود رنگ‌های روشن از آن نظر ضروری است که فضای خانه را دلباز و ملایم نشان می‌دهد؛ رنگ‌های تیره همچون سیاه، خاکستری، درجات تیره‌تری از رنگ‌هایی همچون صورتی، آبی و … نیز برای جلوگیری از یکنواختی و حجم دادن به فضا مناسب هستند. البته باید دقت کنید که دوز استفاده شما از رنگ‌های تیره خیلی بالا نباشد و این رنگ‌ها بر تم کلی رنگ‌بندی شما غالب نشوند.

  1. نورپردازی

بهترین رنگ برای نورپردازی یک دکوراسیون خانه نقلی زیبا، نورپردازی سفید و زرد هستند. این دو رنگ ضمن اینکه به دکوراسیون منزل شما جلوه زیبایی می‌بخشند، آن را بزرگتر هم نشان می‌دهند.

  1. کنتراست

اصل کنتراست را می‌توانید در تعیین رنگ، نور، ابعاد، بافت و شکل دکوراسیون خانه نقلی خود لحاظ کنید. کنتراست در طراحی دکوراسیون منزل نقلی به معنای نوعی تضاد و جدایی است. یک نمونه آن را کمی قبل‌تر در قسمت انتخاب رنگ عنوان کردیم که باید در کنار تم رنگی روشن از برخی رنگ‌های تیره هم به مقادیر کمی استفاده شود؛ این یعنی شما اصل کنتراست را در رنگ‌بندی دکوراسیون خانه کوچک خود لحاظ کرده‌اید.

با توجه به متراژ کمی که در طراحی دکوراسیون خانه‌های نقلی در اختیار دارید، اجرای اصل کنتراست می‌تواند نقش مهم و قابل توجهی در افزایش جذابیت و کاهش یکنواختی محیط خانه شما داشته باشد.

رعایت تمام این اصول و اجرای دکوراسیون خانه نقلی زیبا در گرو انتخاب یک تیم مجری حرفه‌ای و متخصص است؛ به این منظور ما در حامی ساخت این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم که در هر شهری از ایران که هستید بتوانید به فهرست جامعی از انواع تیم‌های طراحی دکوراسیون در مشهد، تهران، کرج، شیراز و … دسترسی داشته باشید و ضمن مشاهده نمونه کارهای هر تیم و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تصویر طراحی خانه نفلی

چگونگی چیدمان دکوراسیون خانه نقلی ایرانی

چیزی که در چیدمان خانه‌های نقلی مهم است استفاده از وسایلی است که هم جای کمتری را اشغال کند و هم بتواند نیازهای روزمره را برطرف کند. نکات کلیدی در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن وجود دارد که با رعایت کردن‌ آن‌ها می‌توانید خانه نقلی زیبایی را داشته باشید.

در استفاده از وسایل و اکسسوری حساسیت بیشتری به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیون خانه نقلی زیبایی داشته باشید. اگر قصد بازسازی یا طراحی دکوراسیون خانه نقلی دارید ما در این مسیر شما را همراهی می‌کنیم.

در ادامه به چند ایده برای چیدمان دکوراسیون خانه نقلی اشاره می‌کنیم:

  • میزهای تاشو برای خانه‌های نقلی بسیار مناسب هستند؛ زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
  • تخت‌های کشویی برای این نوع خانه‌ها بهتر است؛ زیرا برای نگهداری وسایل اضافی فضای خوبی را ایجاد می‌کنند.
  • انتخاب مبل تاثیر زیادی در زیبایی خانه‌های نقلی دارد. مبل‌های تاشو، راحتی و L مانند برای این خانه‌ها بهترین گزینه هستند.
  • کرکره‌های ریلی برای خانه‌هایی که دسترسی به بیرون ندارند مناسب است؛ زیرا می‌توان از آن‌ها به عنوان رخت آویز و بستری برای خشک کردن لباس‌ها در نور آفتاب استفاده کرد.
  • میزهای عسلی کشودار مناسب خانه‌های نقلی است.
  • برای نصب کمد دیواری می‌توانید از کمد دیواری ریلی استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کند.

تصویر نمونه طراحی برای خانه نقلی

تکنینک‌هایی برای طراحی دکوراسیون خانه نقلی

امروزه چگونگی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل اهمیت بیشتری نسبت به متراژ آن دارد؛ زیرا ممکن است متراژ خانه بزرگ باشد؛ اما به دلیل دکوراسیون نامناسب، فضای خانه زیبایی نداشته باشد و کوچک به نظر برسد. با رعایت نکات جزئی می‌توانید دکوراسیون خانه نقلی زیبایی داشته باشید.

در طراحی دکوراسیون خانه نقلی ایرانی بهتر است ابتدا حجم وسایل و لوازم خانه خود را به حد تعادل برسانید؛ یعنی سعی کنید از چیدن وسایل غیرضروری و اضافه خودداری کنید؛ چون باعث شلوغی فضا شده و خانه را دلگیر و کوچک نشان می‌دهد. هنگام چینش نهایت دقت و نظم را به خرج دهید که هر وسیله را در مناسب‌ترین جای ممکن بگذارید؛ یعنی نقطه‌ای که موجب زیباتر شدن دکوراسیون شود، نه شلوغ‌تر شدن آن! در غیر این صورت خانه ضمن شلوغی، کوچک‌تر از چیزی که هست به نظر می‌رسد. 

تصویر طرحی برای خانه نقلی

اگر به فکر کف‌سازی خانه خود هستید با تیم‌ها و افرادی که حامی ساخت در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی به شما معرفی می‌کند مشورت کنید تا در نهایت مناسب‌ترین کفپوش را تهیه کنید.

اگر قصد دارید از فرش برای طراحی دکوراسیون منزل نقلی استفاده کنید، بهترین گزینه استفاده از فرش‌های کوچک‌ با طرح‌های ساده هستند.

برای اینکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد می‌توانید از کاغذ دیواری‌های عمودی استفاده کنید.

استفاده از شلف مانند جا کفشی و کتابخانه که به صورت عمودی هستند برای خانه‌های نقلی مناسب است.

طراحی دکوراسیون منزل کوچک با مبل کمی دشوارتر است؛ چون خانه به خودی خود کوچک است و مبل‌های فضای قابل توجهی را اشغال می‌کنند؛ بنابراین باید از مبل‌هایی استفاده کنید که حداقل فضا را اشغال کنند.

 البته که طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل به مراتب بسیار راحت‌تر است و فضا بیشتری را برای استفاده در اختیارتان قرار می‌دهد.

به طور کلی استفاده از طرح‌های ساده و رنگ خنثی برای دکوراسیون خانه نقلی مناسب است.

دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده بسیار شیک و مدرن می‌شود.

در قسمت طراحی دکوراسیون آشپزخانه خانه نقلی اگر لباسشویی و ظرفشویی را داخل کابینت آشپزخانه جا دهید فضای آشپزخانه بزرگ‌تر دیده می‌شود.

اگر آشپزخانه شما کابینت کافی نداشته باشد می‌توانید از جزیره‌های متحرک استفاده کنید تا هنگامی که به آن نیازی ندارید بتوانید آن را جمع کنید و فضا بیشتری برای استفاده داشته باشید.

در طراحی دکوراسیون خانه‌های نقلی سعی کنید از همه فضاها بهترین بهره را ببرید؛ به این منظور از فضاهایی مانند گوشه خانه و یا زیر پله‌ها به عنوان کتابخانه یا کمدهایی برای وسایل غیر ضروری و در برخی از طراحی‌ها به عنوان جاکفشی استفاده کنید.

برای بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه می‌توانید از آینه استفاده کنید. آینه‌ها نور را منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند که خانه نور بیشتری داشته باشد؛ در نتیجه فضا خانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

تصویر طراحی دکوراسیون داخلی برای خانه نقلی

دکوراسیون خانه‌های 50 متری

دکوراسیون آپارتمان نقلی باید طوری طراحی شود تا بزرگ‌تر از متراژ واحد دیده شود. استفاده از تم‌های رنگ روشن می‌تواند فضا خانه را بزرگ‌تر نشان دهد.

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بزرگ‌تر دیده شدن آپارتمان‌های نقلی انجام دهید این است که از نورپردازی مناسب استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک بهتر است ساده و خلوت باشد. استفاده از تابلوهای زیبا اما ساده و کوچک با سبک مینیمال نمایی خاص به آپارتمان خواهد داد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت