انواع سقف کاذب گچی و کاربردهای آن

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > انواع سقف کاذب گچی و کاربردهای آن

 انواع سقف کاذب گچی توسط افرادی قصد دارند ساختمان خود را دست خوش تغییراتی کنند و یا افرادی که با ساختمان و ساختمان سازی درگیر هستند، در اینترنت جستجو می شود.

لیست مطالب این صفحه:

  1. بررسی و شناخت همه جانبه سقف کاذب
  2. شناخت ویژگی های منحصربفرد سقف کاذب رابیس
  3. نکات فوق العاده در مورد شناخت سقف کاذب کناف
  4. شناخت نصب سقف کاذب مشبک و مکان های استفاده از آن

نصب سقف کاذب گچی در گذشته تنها با استفاده از گچ بری و همچنین استفاده از چوب محدود شده بود اما در جهان امروز این صنعت با توجه به پیشرفت بی نظیر تکنولوژی و همچنین پیشرفت جامعه بشری ، به جایگاه ایده آلی دست یافته است ما قصد داریم در این مقاله به بررسی و شناخت انواع سقف کاذب گچی بپردازیم.

بررسی و شناخت همه جانبه سقف کاذب

همانطور که احتمالا می دانید سقف های کاذب انواع گوناگونی دارند و همچنین از متریال های مختلفی ساخته می شوند. در کشورما سقف های کاذب از محبوبیتت خاصی برخوردار است و به همین منظور در ادامه قصد داریم به انواع سقف های کاذب که در بازار ایران پر فروش هستند بپردازیم.

شناخت ویژگی های منحصربفرد سقف کاذب رابیس

سقف کاذب رابیس عنوان قدیمی ترین و در عین حال پرکاربرد ترین سقف کاذب بازار ایران را یدک می کشد.

از ویژگی های مشترک بین سقف کاذب رابیس با سقف کاذب کناف می توان به ظاهر آن اشاره داشت که شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. و تنها تفاوت آن ها در نصب می باشد که در عمل مکانیسم نصب سقف کاذب رابیس با سقف کاذب کناف تفاوت بسیار دارند.

 از نکاتی که قبل از شروع به کار با سقف کاذب رابیس می بایست بدانید این است که سقف کاذب رابیس بیشتر در مرحله نازک کاری ساختمان اجرا می شود و نمی توان آن را گزینه ایده آل و مناسبی برای مرحله ای که سازه تکیل شده است یا سازه در حال بازسازی است در نظر گرفت.

ممکن است در این قسمت برای شما سوال شده باشد که نصب این نوع سقف کاذب چگونه صورت می گیرد؟

در این قسمت ما قصد داریم به آموزش و شناخت راهکار های اصولی برای نصب سقف کاذب رابیس بپردازیم.

ابتدا برای نصب سقف کاذب رابیس می بایست میلگرد هایی  در ابعاد مورد نظر را به سقف جوش دهند و پس از آن فویل های رابیس را به میلگرد ها جوش دهند.

بعد از گذشت این مرحله کار گروه جوشکاری برای نصب سقف کاذب رابیس به پایان رسیده و ای این حظه و مرحله باید کار خود را به گروه گچ کاری بسپارید که در این مرحله گچ کاران  با مهارت خاص خود گچ را به رابیس می زنند و د رآخر با ابزار های گچ کاری آن را به صورت دلخواه خود در می آورند.

نکات فوق العاده در مورد شناخت سقف کاذب کناف

یکی دیگر از انواع سقف کاذب گچی، سقف کاذب کناف می باشد. سقف کاذب کناف همانند سقف کاذب رابیس از محبوبیت خاصی در بازار ایران برخوردار می باشد.

از ویژگی های فوق العاده و نکات منحصربفرد در مورد سقف کاذب کناف می توان به نصب آن اشاره کرد. همانطور که در قسمت بالا گفته شد تنها تفاوت در مقایسه دو سقف کاذب کناف و رابیس، فقط در مورد نصب آن دو می باشد. سقف کاذب کناف برخلاف سقف رابیس از راحتی و سهولت خاصی برخوردار است و همچنین این نصب بدون کوچک ترین کثیف کاری انجام می شود و نتیجه آخر نیز بسیار تمیز و مطلوب می باشد.

در این قسمت قصد داریم به کاربرد سقف کاذب کناف بپردازیم. سقف کاذب کناف بهترین گزینه برای سازه های در حال ساخت و سازه های ساخته شده می باشد که قصد بازسازی و نو سازی دارند.

نصب سقف کاذب کناف به صورتی انجام می گیرد؟

اولین کاری که برای نصب سقف کاذب کناف لازم می باشد این است که ابتدا پروفیل های گالوانیزه را با استفاده از پیچ و مهره به سقف متصل کنید پس انجام این مرحله می بایست پنل های گچی که از قبل ساخته شده را با استفاده از ابزار های لازم مانند پیچ ویا پرچ به پروفیل گالوانیزه محکم کنید. بعد از اتمام این کار تنها با انجام گچ کاری مختصری می توان جا های پیچ ها را پوشاند.

شناخت نصب سقف کاذب مشبک و مکان های استفاده از آن

شکل دیگری از سقف کاذب کناف ، سقف کاذب مشبک می باشد که در برخی از نقاط به متحرکی مشبک نیز شناخته می شود. نصب این نوع از انواع سقف کاذب گچی نیز همانند سقف کاذب کناف می باشد.

برای نصب سقف کاذب مشبک یا متحرکی مشبک می بایست پروفیل های گالوانیزه را همانند سقف کاذب کناف به سقف متصل کنید و پس از آن باید پنل های گچی بین پروفیل ها قرار گیرند.

 از ویژگی های شگفت انگیز در مورد سقف کاذب کناف این است که این پنل ها قابل جابه جایی می باشند و همچنین امکان تعویض و دسترسی به فضای پست را دارند به همین منظور می توان برای انتقال لوله و اتصالات، تاسیسات ساختمان از فضای پشت آن نیز استفاده کرد.

سخن آخر

ما در این مقاله به شناخت و بررسی انواع سقف کاذب گچی و همچنین طریقه نصب سقف کاذب گچی پرداختیم امیدوارم نکات ذکر شده برای شما مفید و کاربردی باشد و همچنین از همراهی شما با سایت حامی ساخت سپاسگزاریم.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت