انواع طرح نقاشی ساختمان مدرن

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > انواع طرح نقاشی ساختمان مدرن

نقاشی ساختمان مدرن یکی از ابزارهای قدرتمند در دکوراسیون داخلی، به سبک مدرن است که باعث جذابیت ساختمان های لاکچری شده است. به طوری که در ساختمان های قدیمی هم از سبک های مدرن استفاده می ‌شود. امروزه نقاشی ساختمان مدرن به صورت های مختلفی انجام می‌ گیرد که باعث تغییر در فضای داخلی ساختمان می‌ شود. برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه می‌توان از وسایل و رنگ های مختلفی استفاده نمود که ما در این مقاله به بحث در مورد طرح های مدرن رنگ آمیزی ساختمان، انواع رنگ آمیزی ساختمان مدرن و … پرداخته‌ ایم.

نقاشی مدرن ساختمان های پیشرفته

ما در دنیایی زندگی می‌ کنیم که هر روز شاهد تغییر در سبک ساختمان سازی و معماری هستیم. در ساختمان لاکچری تجاری و خانه های مدرن از سازه های مختلفی استفاده می‌ کنند که هر کدام رنگ مخصوص خود را دارند؛ مثلاً در خانه های مدرن امروزی استفاده از رنگ آمیزی های طرح دار و لاکچری پوشش مناسبی برای لوکس نشان دادن دکوراسیون داخلی خانه می‌ باشد.

1. نقاشی ساختمان مدرن در مناطق کویری

در مناطق گرم و خشک و کویری معماری بناها باید به نحوی باشد که مردم بتوانند زندگی در هوای گرم را تحمل کنند. ایده های مختلفی وجود دارد که با استفاده از تأثیر رنگ‌ها باعث کاهش دمای ساختمان شد، اگر به ساختمان‌های مناطق گرمسیر دقت کنید معمولاً با رنگ‌های روشن و سفید رنگ آمیزی شده‌ اند چون رنگ‌های روشن باعث بازتاب نور خورشید می‌ شوند و گرمای کمتری جذب می‌ کنند. به همین دلیل در فضاهای مختلف ساختمان به خصوص نمای بیرونی اغلب از رنگ‌های روشن استفاده خواهد شد. در شرکت‌ های رنگ سازی، رنگ هایی تولید می‌شوند که در برابر حرارت عایق و ضد اشعه خورشید می‌ باشند، در نتیجه اگر از این رنگ ها در پوشش نمای ساختمان استفاده شود از تلف شدن انرژی و افزایش هزینه سیستم های سرمایشی تا حدودی در مناطق گرم و خشک جلوگیری کرد.

2. نقاشی ساختمانی مدرن در مناطق بارانی

یکی از نکاتی که در نقاشی ساختمان در شرایط جوی مختلف باید در نظر گرفت این است که در چه موقعیت جغرافیایی می خواهیم رنگ آمیزی کنیم. در مناطقی که باران های فصلی زیاد است محیط رطوبت دارد، به همین دلیل باید از رنگ های ضد آب استفاده شود. در غیر این صورت دیوارها آب و رطوبت را جذب می ‌کنند و دچار پوسیدگی و خسارت می ‌شوند. خوشبختانه در نقاشی ساختمان ها به سبک مدرن از رنگ های ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت استفاده خواهد شد.

اگر می‌ خواهید ساختمان خود را در مناطق سردسیر رنگ آمیزی کنید، بهتر است قبل از انجام کار به نکاتی در مورد انتخاب رنگ توجه کنید که بازدهی بیشتری برای تان داشته باشد. فرقی نمی‌ کند که ساختمان شما در چه منطقه ای قرار دارد؛ اما به هر حال در آب و هوای سرد احساس گرما کمی لذت بخش است. به همین دلیل در مناطق سردسیر از رنگ های گرم مانند نارنجی، زرد، قرمز، آجری و قهوه ای در نقاشی ساختمان مدرن استفاده می ‌شود.

تصویر رنگ نارنجی دیوار پذیرایی

طرح های جدید و متنوع در نقاشی ساختمانی مدرن

امروزه سبک های زیادی برای رنگ های ساختمانی جدید وجود دارد که شما باید با توجه به دکوراسیون داخلی فضای منزل خود بهترین و مناسب ترین سبک را انتخاب کنید. هرکدام از این سبک های جدید نقاشی مدرن ساختمان حال و هوای منحصر به فردی دارند که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته ایم.

1. طرح سنگ در نقاشی ساختمان مدرن

یکی از جدید ترین ایده های نقاشی ساختمانی مدرن که در شهرهای مختلف به خصوص تهران مورد استقبال قرار گرفته است، طرح سنگ است. انواع رنگ های نقاشی ساختمان در این طرح، نقاشی درب ها و دیوارها را مثل بوم نقاشی، به نمایش می ‌گذارند. برای ایجاد این نوع طرح از رنگ های خاص قابل شستشو و رنگ جلا استفاده می‌ شود؛ و نقاش باید خیلی ظریف کار باشد تا طرح نهایی را شبیه سنگ مورد نظر به دست آورد. گاهی اوقات که وارد ساختمان های بزرگ و مدرن می ‌شوید، ممکن است از دیدن ستون های سنگی جذاب تعجب کنید، اما این ستون های جذاب و خوش تراش از جنس سنگ های گران قیمت نیست بلکه طرح رنگ آمیزی ساختمان به سبک مدرن است. در این سبک نقاشی مدرن ساختمان می ‌توان نمایی از سنگ های آنتیک و گران قیمت را در دکوراسیون داخلی اجرا کرد.

2. طرح چوب در نقاشی ساختمانی مدرن

با پیشرفت علم و ورود به دنیای تکنولوژی جایگزین های مختلفی به جای رنگ ساده انتخاب شده که نقاش ها با زندگی پیشرفته همراه شده اند و رنگ آمیزی های ویژه و متنوعی را به نقاشی ساختمان مدرن دادند. استقبال از وسایل و دکوراسیون های چوبی بسیار زیاد شده است اما هزینه سفارش این وسایل و تجهیزات بسیار گران قیمت تمام خواهد شد به خصوص که به جنس چوب هم بستگی دارد. لذا ایده هایی برای خلق دیوارهای چوبی با نقاشی ساختمانی مدرن به میان آمد. در این مدل از نقاشی با طرح چوب، استادان نقاشی ابتدا با لوازم خاص برآمدگی و گره های چوب را روی دیوار کنده کاری می ‌کنند و پس از آن با رنگ قهوه ای در طیف های روشن و یا تیره رنگ آمیزی می ‌کنند. رنگ آمیزی ساختمان با طرح چوب باعث می ‌شود که ساختمانی به سبک مدرن و فضایی چوبی و جذاب داشته باشید.

3. طرح چرم در نقاشی مدرن ساختمان

یکی از محبوب ‌ترین پوشش برای فضا چرم می‌باشد که در خانه های مدرن جایگاه ویژه ای دارد. استفاده از چرم تنها مختص به پوشاک نیست بلکه در طراحی دکوراسیون می ‌تواند به عنوان مبل چرمی و تابلوهای پوست چرم استفاده شود. خوشبختانه هنر نقاشی ساختمان مدرن با خلق طرح‌های چرمی، فضایی زیبا و لوکس به ساختمان های لاکچری بخشیده است. در این سبک نقاشی برای اینکه سطح یکنواختی ایجاد شود. زمینه مورد نظر را با پیس توله قهوه ای روشن رنگ می‌ کنند و پس از آن رنگ روغن قهوه ای تیره را با ضربه های پنبه آغشته به رنگ روی سطح می‌زنند تا طرح چرم به وجود آید.

تصویر چیدمان پذیرایی با دیوار سفید

4. طرح پتینه در نقاشی ساختمانی مدرن

یکی از هنرهای قابل توجه در نقاشی ساختمان مدرن پتینه کاری است؛ که نمایی زیبا و مدرن مربوط به قرون وسطی ایجاد می‌ کند. قطعاً نقاشی ساختمان سلیقه ای است و هر کس بر اساس میزان تمایل و علاقه به طرح‌های مختلف برای نقاشی منزل و یا اتاق خود تصمیم می‌ گیرد. رنگ آمیزی ساختمان مدرن طرح پتینه هنر رنگ آمیزی سطوح مختلف هستند که فضای لاکچری و کلاسیکی را ایجاد می‌ کند. از این هنر در طراحی سقف ها و دیوارها بیشتر استفاده می شود که جلوه خاصی به نمای ساختمان به سبک مدرن می ‌بخشد. لازم به ذکراست که در طرح پتینه از رنگ های قابل شستشو و مقاوم استفاده می ‌شود در نتیجه نگران خرابی و کثیف شدن رنگ ها نباشید.

انواع رنگ های نقاشی ساختمان موجود در بازار هر کدام مزایا و معایبی دارند که به بحث مختصر در مورد آن ها می ‌پردازیم:

رنگ های پلاستیک معمولاً برای سقف های آشپزخانه و حمام به کار برده نمی‌شوند، کار کردن با آن ها بسیار راحت و سریع است. این نوع از رنگ ها با آب به راحتی مخلوط می‌شوند و نیازی به حلال های نفتی دارند و همچنین خیلی سریع تر از رنگ های دیگر خشک می‌ شوند، اما رنگ های پلاستیکی زود کثیف می ‌شوند و آب را به خود جذب می‌ کنند به همین دلیل قابل استفاده بر روی پنجره ها و درها نمی ‌باشند.

رنگ های روغنی از نمونه های خیلی قدیمی انواع رنگ هستند که در کار ساختمان سازی استفاده می ‌شده است. این رنگ به سه دسته رنگ روغنی مات، نیمه مات و براق موجود می ‌باشد که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند. پوشش رنگ های روغنی براق خوب است و از ماندگاری بالایی برخوردارند به همین دلیل معمولاً برای در و پنجره ها استفاده می ‌شوند. رنگ های مات نور را منعکس نمی ‌کنند و ایرادات گچ کاری را تا حدودی پوشش می‌ دهند.

رنگ های مولتی کالر قابل اجرا بر روی تمامی فضا ها و سطوح منزل هست که یک لایه نازک بر روی سطح ایجاد می‌ کند و مناسب برای دیوارهای گچی، سیمانی، بتونی، آلومینیوم و … هست.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت