حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > انواع مدل‌های پارتیشن

انواع مدل‌های پارتیشن

این روزها اکثر محیط‌های اداری و آموزشی و گاها برخی از محیط‌های مسکونی به صورت مسطح طراحی می‌شوند. برای تفکیک فضاهای داخلی هر محیط، حفظ حریم شخصی و افزایش بهره‌وری نیاز است که از انواع مدل‌های پارتیشن برای جداسازی استفاده کنیم.

پارتیشن‌ها بر اساس نوع طراحی و جنس به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند و شما می‌توانید متناسب با بودجه، سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود از آن‌ها بهره‌مند شوید.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل‌های پارتیشن آشنا کنیم تا بتوانید انتخابی بهینه و مناسب داشته باشید. در این زمینه به هر کمکی نیاز داشتید، می‌توانید از یک پارتیشن کار حرفه‌ای و مجرب کمک بگیرید.

معرفی انواع مدل‌های پارتیشن

همانطور که گفتیم پارتیشن‌ها از لحاظ جنس و نوع طراحی و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به صورت خلاصه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

انواع مدل پارتیشن اداری

پارتیشن بندی اداری اکثرا با هدف جداسازی محیط و حفظ حریم شخصی پرسنل و مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکثرا ساده هستند و رنگ‌های تیره‌ای دارند.کاربرد این نوع پارتیشن نسبت به ظاهر آن اهمیت بیشتری دارد؛ به همین دلیل بیش از آن که به ظاهر آن توجه کنند بر کیفیت، جنس و غیره توجه می‌کنند.مجموعه حامی ساخت با معرفی لیست کاملی از بهترین پارتیشن کار در مشهد و سایر شهرهای ایران همچون تهران، کرج و تبریز به شما کمک می‌کند تا بتوانید به کمک تیمی حرفه‌ای انتخابی مناسب داشته باشید.

انواع مدل پارتیشن خانگی

برخلاف پارتیشن‌های اداری که صرفا وظیفه جداسازی و حفظ حریم شخصی دارند، پارتیشن‌های خانگی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متناسب با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی طراحی و عرضه می‌شوند.

پارتیشن‌های خانگی علاوه بر کاربرد وظیفه زیباسازی محیط را نیز بر عهده دارند؛ به همین دلیل نیاز است که نگاه ویژه‌ای به طراحی و جذابیت آن‌ها داشته باشیم.

در ادامه انواع مدل پارتیشن خانگی را معرفی می‌کنیم.

پارتیشن ثابت

همانطور که از نام آن‌ها پیداست این نوع پارتیشن قابل جابجایی نیست و با پیچ و مهره به زمین یا سقف نصب می‌شود. این نوع پارتیشن در طول و عرض‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود و شما می‌توانید متناسب با سبک محیط، بودجه و سلیقه شخصی خود از انواع پارتیشن ثابت استفاده کنید.

پارتیشن متحرک یا همان پاراوان برخلاف پارتیشن ثابت قابل حمل است و شما می‌توانید آن را در هر نقطه از منزل قرار دهید. این نوع پارتیشن اکثرا برای زیباسازی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فضاهای اداری برای جداسازی نمازخانه، مشخص کردن محل استراحت و غیره استفاده می‌شود و در محیط‌های مسکونی به عنوان پارتیشن ورودی منزل کاربرد دارد.

پارتیشن متحرک

انواع مدل پارتیشن چوبی

اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما کلاسیک است توصیه می‌شود از پارتیشن چوبی استفاده کنید. برخی از پارتیشن‌های چوبی از جنس چوب‌های طبیعی همچون گردو، راش و غیره است که قیمت بالایی دارد؛ اما نمونه‌هایی نیز وجود دارد که از MDF ساخته شده است که قیمت مناسب‌تری دارد. پارتیشن‌های چوبی حس و طراوت تازه‌ای به محیط می‌بخشند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید نشاطی بی‌انتها به محیط ببخشید.

مقصود از پارتیشن با قفسه‌های باز نمونه‌هایی است که دارای فضاهایی مجزا برای قرار دادن وسایل است که این فضا هیچگونه درب یا حائلی ندارند.

از این نوع پارتیشن اکثرا برای قرار دادن کتاب یا گیاه استفاده می‌شود و از آنجایی که در معرض دید است در زیباسازی محیط نقش بسزایی دارد.

پارتیشن با قفسه‌های باز

پارتیشن پلکسی گلاس

پارتیشن‌های پلکسی گلاس به دلیل شفافیت نور را به خوبی عبور می‌دهند و جلوه‌ای زیبا به محیط خانه شما خواهند بخشید.

معمولا در خانه‌های مدرن از پارتیشن کشویی و ریلی به عنوان درب استفاده می‌کنند. ظاهر متفاوت، طراحی انحصاری و ظاهر جذاب این نوع پارتیشن موجب شده تا به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین نمونه‌های موجود تبدیل شود.

پارتیشن ریلی یا کشویی

پارتیشن فلزی

این روزها استفاده از پارتیشن‌های فلزی بسیار رایج است. پارتیشن‌هایی با فلز مشکی و ترکیب آن‌ها به چوب در فضایی سبز رنگ می‌تواند ترکیبی زیبا و منحصر به فرد را خلق کند. استفاده از این نوع پارتیشن علاوه بر خانه در محیط‌های اداری، سالن‌های زیبایی و غیره پرکاربرد است.

پارتیشن‌های شیشه‌ای شاید از لحاظ حفظ حریم شخصی کارایی لازم را نداشته باشند؛ اما بسیار جذاب، چشم‌نواز و مدرن هستند.

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن PVC

پارتیشن‌های پی وی سی مقاوم در برابر رطوبت هستند و می‌توان در صورت کثیف شدن آن‌ها را شست، استحکام بالایی دارند و تنوع آن‌ها موجب شده تا فروش بالایی داشته باشند.

پارتیشن‌های چرخشی نوعی از پارتیشن‌های تزئینی هستند که بیش از هر چیزی به جنبه زیبایی شناختی محیط تاکید دارد. این نوع پارتیشن‌ها به روی محور خود می‌چرخند و از لحاظ بصری بسیار زیبا هستند.

پارتیشن چرخشی

پارتیشن معلق

پارتیشن‌های معلق به سقف پیچ می‌شوند و امکان جابجایی و جمع شدن دارند. جنس آن‌ها سبک است و معمولا در محل‌های کم رفت و آمد نصب می‌شوند.

مزایای خرید انواع مدل های پارتیشن

پارتیشن‌ها در محیط‌های اداری و خانگی کاربردهای مختلفی دارند؛ به عنوان مثال هدف از خرید پارتیشن برای محیط‌های آموزشگاهی جداسازی هر بخش به منظور حفظ حریم شخصی است. با خرید پارتیشن اداری می‌توانید فضایی مجزا برای پرسنل خود ایجاد کنید تا ضمن افزایش تمرکز بهره‌وری آن‌ها نیز افزایش یابد.

اما انواع مدل پارتیشن منزل علاوه بر جداسازی وظیفه زیباسازی محیط را نیز بر عهده دارند.

در انتها به عنوان جمع‌بندی یادآوری می‌کنیم که قبل از خرید حتما هدف خود را مشخص کنید و انواع نمونه‌های پارتیشن را بررسی کنید تا خریدی بهینه داشته باشید.

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت