پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی

فهرست مطالب

پارتیشن چوبی از جمله سازه‌های چوبی است که توسط یک پارتیشن کار ساخته می‌شود و امروزه افراد برای جداسازی بخش‌های مختلف خانه از آن استفاد می‌کنند. همانطور که می‌دانید انواع پارتیشن چوبی خانگی، مانند پارتیشن بندی اداری نقش جداکننده را ایفا می‌کند؛ به عنوان مثال با پارتیشن چوبی می‌توان نشیمن را از بخش پذیرایی مهمان جدا کرد یا با پارتیشن چوبی اتاق خواب‌‌های بزرگ را دو بخش کرد. برخی از افراد نمی‌دانند که در چه بخش منزل باید پارتیشن مورد استفاده قرار گیرد. اغلب پارتیشن‌ها در مکان‌های بسیار بزرگ که نیاز به تقسیم بندی فضا حس می‌شود استفاده می‌شوند؛ اما این تنها دلیل برای پارتیشن بندی نیست. گاهی اوقات پارتیشن‌ها برای عایق حرارت و عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارتیشن‌ها در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارند. در ادامه می‌خواهیم در رابطه با پارتیشن چوبی به طور کامل صحبت کنیم. با حامی ساخت همراه باشید.

 

ویژگی‌های پارتیشن چوبی چیست؟

از ویژگی‌های پارتیشن بندی چوبی می‌توان به عایق بودن و مقرون به‌صرفه بودن آن اشاره کرد؛ این دو مزیت برای خیلی از افراد حائز اهمیت است. این دو مزیت، برای دو دسته از افراد است که مسائل اقتصادی و همچنین ایمنی را در دستور کار قرار می دهند. پارتیشن‌ها از مواد گوناگونی ساخته می‌شوند و پارتیشن‌های مختلفی را تشکیل می‌دهند. از این نوع پارتیشن در طراحی دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. انواع پارتیشن عبارتند از:

  • پارتیشن چوبی شیشه‌ای
  • پارتیشن چوبی ثابت
  • پارتیشن چوبی متحرک

پارتیشن بندی اصلا کار آسوده و راحتی نیست و نیازمند دانش بالای تجاری است. ما قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی و شناخت انواع مدل پارتیشن چوبی بپردازیم.

تصویر پارتیشن چوبی

بررسی و شناخت انواع پارتیشن چوبی

پارتیشن‌ها در حالت کلی در سه بخش قسمت بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • کشویی
  • ریلی
  • آکاردئون

ما در ادامه به صورت دقیق به بررسی و شناخت برخی از انواع مدل پارتیشن چوبی می‌پردازیم.

ما کمکت می‌کنیم مدل دکوراسیون برازنده خونت رو پیدا کنی

 

بررسی ویژگی‌های پارتیشن چوبی دیواری

پارتیشن چوبی دیواری یا به زبان ساده‌تر پارتیشن چوبی ثابت، یکی از انواع پارتیشن چوبی منزل است. این پارتیشن‌ها جدا کننده دو مکان از هم یا تقسیم کننده یک فضای معین از منزل یا محل کار هستند. از مزیت‌های پارتیشن ثابت چوبی می‌توان به عایق صوتی بودن آن اشاره کرد که یک مزیت فوق العاده برای این پارتیشن محسوب می‌شود. پارتیشن چوبی ثابت می‌تواند حداقل 53 دسی بل را پشتیبانی کند این مزیت یک خبر خوب برای کسانی است که خواستار محلی سرشار از سکوت برای زندگی خود هستند که با استفاده از این پارتیشن می‌توان به آن مکان دست پیدا می‌کنند. لازم به ذکر است که عملکرد عایق به نوع روکش آن بستگی دارد که روی پارتیشن کشیده می‌شود. به دلیل همین ویژگی‌ها در طراحی دکوراسیون تجاری نیز از پارتیشن چوبی استفاده می‌شود.

تصویر پارتیشن بندی چوبی راه پله

شناخت مزیت‌های پارتیشن چوبی متحرک

از نکات مهم در مورد این نوع پارتیشن این است که پارتیشن چوب متحرک هستند و همچنین به دو دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • خشک
  • مرطوب

پارتیشن جداکننده مرطوب از موارد گوناگونی ساخته می‌شود که این موارد شامل آجرهای گچ، بلوک‌های بتنی سلولی و بلوک‌های شیشه است. پارتیشن‌های جدا کننده خشک متشکل از گچ، بتن و آجر است. از مزایای فوق العاده و منحصر بفرد پارتیشن متحرک این است که به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد و در محل دیگری آن را نصب نمود؛ اما همانطور که هر وسیله از مزایای فوق العاده برخوردار است از سوی دیگر نکات منفی و معایبی نیز به همراه دارد از معایب پارتیشن بندی چوبی این است که اصلا عایق حرارتی و صوتی، خوبی برای منزل و یا محل کار محسوب نمی‌شود.

عکس پارتیشن چوبی زیبا

شناخت کاربرد و بررسی نکات مثبت پارتیشن بندی چوبی کشویی

همانطور که از نام این پارتیشن پیداست این پارتیشن‌ها کشویی هستند و در راستای یک ریل حرکت می‌کنند. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که آن‌ها روی ریل‌های آلومینیومی قرار می‌گیرند؛ به این صورت که در دیوار شکافی ایجاد می‌شود تا هنگام جمع شدن این پارتیشن‌ها درون دیوار قرار بگیرند. در حالت کلی انواع مدل پارتیشن چوبی در انواع مختلف و گوناگونی ساخته می‌شود؛ اما با توجه به مزایای پارتیشن‌های چوبی، اغلب از این نوع جنس استفاده می‌شود.

 

مزایا و معایب پارتیشن‌های چوبی نسبت به پارتیشن‌های فلزی

برخی تصور می‌کنند که فلز از چوب محکم‌تر است؛ اما باید بگوییم که پارتیشن چوب عکس پارتیشن فلزی در برابر ضربه مقاوم‌ است. پارتیشن‌های چوبی ممکن است به دلیل اثرات جوی مانند رطوبت خراب شوند؛ اما تاثیرات جوی روی پارتیشن‌های فلزی که درست روکش شده باشند تاثیری ندارد. اگر کابل‌های برق از کنار پارتیشن چوبی عبور کنند به هیچ وجه خطر برق گرفتگی ندارند؛ اما برای پارتیشن‌های فلزی باید نکات ایمنی به خوبی رعایت شود. پارتیشن‌های چوبی معمولا گران‌تر از پارتیشن‌های فلزی هستند. بعد از ۴ تا ۵ سال می‌توان پارتیشن‌های چوبی و یا فلزی را پولیش زد و دوباره رنگ آمیزی کرد.

 

قیمت پارتیشن چوبی

قیمت پارتیشن چوبی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارتیشن چوبی جنس چوب آن است. البته متراژ و نوع پارتیشن نیز عامل مهمی بر قیمت است. به طور کلی پارتیشن چوبی از قیمت مناسبی برخوردار است.

تصویر پارتیشن چوبی شیک

سخن آخر

ما در این مقاله به شناخت و بررسی انواع مدل پارتیشن چوبی مدرن پرداختیم. انواع پارتیشن‌های چوبی از مزایای فوق العاده برخوردار هستند که از جمله مزایای این پارتیشن می‌توان به راحتی در نصب، زیبایی و طبیعی بودن اشاره کرد؛ اما چوب‌ها اقسام مختلفی دارند که با توجه به استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شود باید چوب متناسب به آن را بکار گیرید که این موضوع در مورد ساخت و نجاری بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر پارتیشن چوبی برای زیبایی بیشتر منزلتان می‌توانید به طراحی سقف منزلتان توجه کنید، یکی از انواع محبوب سقف، سقف کناف است که می‌توانید با رفتن به صفحه مربوطه در رابطه با این نوع سقف اطلاعات کسب کنید. امیدواریم نکات ذکر شده در مورد انواع پارتیشن چوبی منزل برای شما مفید و کاربردی باشد.

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت