سقف کشسان و بررسی همه جانبه این محصول

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > سقف کشسان و بررسی همه جانبه این محصول

سقف کشسان نوعی از سقف های کاذب هستند که به صورت معلق به صفحه اصلی متصل می شوند. اولین شرکتی که برای اولین بار این سقف ها را تولید کرد، شرکت باریسول بود و به همین علت نام دیگر این سقف ها را باریسول می نامند. کاربرد سقف کشسان در دکوراسیون داخلی است و در فضای داخلی منازل و دیگر فضا ها استفاده می شود. سقف های کشسان از دو بخش قاب ریلی و سبک میانی تشکیل شده است. در ادامه متوجه می شوید که این دو بخش سقف کشسان چیست.

قاب ریلی که نام بردیم در دور سقف وصل می شود و سبک میانی که کشیده می شود و به قاب دو سقف نیز متصل می شود. سقف های کشسان اصلا پاره نمی شود که علت آن هم به دلیل خاصیت کشسان و ارتجاعی بودن آن است. از سقف های کشسان برای دیزاین در بیمارستان ها نمایشگاه ها و… استفاده می شود. خب در خرید سقف کاذب کشسان به این نکات توجه کنید تا بهترین خرید را برای خود ایجاد کنید.

سقف کشسان چه مزایایی دارند؟

خرید سقف کاذب کشسان از این جهت به شما توصیه می شود که مزیت هایی خواهد داشت. سقف های کشسان قابلیت حفظ بار سنگین تا ۲۰۰ کیلو گرم را در هر متر مربع دارند. این سقف ها دارای انعطاف پذیری زیادی هستند و در برابر ضربه های احتمالی و ناگهانی مقاوم هستند. سقف های کشسان دارای تنوع زیادی در طرح و رنگشان هستند. این سقف ها مطابق سلیقه هر فردی می تواند باشد زیرا تنوع رنگ و طرح زیادی نیز دارد. سقف های کشسان برای تمامی سطوح اعم از عمودی ، افقی، شیبدار و … مناسب می باشند.  شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین مزیت سقف کشسان چیست. سقف های کشسان نصب راحت و فاقد هرگونه کثیفی و زحمتی می باشد.

یکی از مزایای سقف کشسان قابلیت جابجایی آن است. اینگونه سقف ها دارای ریل هایی هستند که به راحتی قابل جا به جایی هستند و می توانند تغییر مکان دهند. سقف های کششی بعد از هرگونه جدا سازی از سقف دوباره به حالت خود باز می گردند و می توان آن ها را مانند شکل اولیه خود نصب کرد. یکی از ویژگی های جالب سقف های کششی این است که دارای خاصیت آکوستیکی هستند و برای فضاهایی که مجهز به ضبط صدا هستند،  بسیار مناسب می باشند.

این سقف ها در برابر رطوبت عایق هستند و مقاومت بسیاری دارند که بهترین گزینه برای استفاده در استخر و سرویس بهداشتی ، حمام و … می باشند .این مزایای سقف کشسان باعث فروش زیاد این محصول شده است.  سقف های کشسان قابلیت شستشو با مواد شوینده مناسب را نیز در بردارد.

استفاده از این سقف ها برای محیط های درمانی مانند اتاق عمل و آزمایشگا ها توصیه می شوند زیرا دارای قابلیت ضد گرد و غبار و آنتی باکتریال قوی هستند. در صرفه جویی انرژی نیز کمک می کنند. این نوع سقف های کاذب در برابر سرما و گرما هم  مقاومت زیاد دارند. سقف کشسان دارای طول عمر زیادی هستند و ماندگاری و دوام زیادی دارند.

یکی دیگر از مزایای سقف کشسان خاصیت ضد حریق بودن آن هاست. خاصیت ضد حریق بودن این سقف ها موجب شده که در هنگام آتش سوزی آتش نگیرند و همچنین به گسترش آتش کمک نکنند. با شناخت اینکه سقف کشسان چیست بهتر می توانید برای سقف هاب کاذب خود تصمیم گیری کنید.

آشنایی با انواع سقف کشسان

سقف های کسشان دارای انواع مختلفی می باشند مه عبارتند از: سقف های براق، سقف های مات ،سقف های نور گذر، سقف های ساتن ، سقف های پارچه ای ، سقف های آینه ای

سقف های کشسانی براق: این سقف ها از دامنه نوری بسیاری نسبت به انواع دیگر آن دارد و دارای سطح شفاف و براقی نیز می باشد.

سقف های کشسانی مات: در این نوع سقف ها نور به صورت یکنواخت پخش می شوند.

سقف های کشسانی نور گذر: این سقف ها نور را از پشت سقف به فضای بیرونی می فرستد و کاملا شفاف هستند.

سقف های کشسانی ساتن: این سقف ها دارای قابلیت بین سقف های کشسانی شفاف و سقف های کشسانی مات هستند و دارای کاربرد و استفاده زیادی می باشند.

سقف های کشسانی پارچه ای: یکی از گران قیمت ترین سقف های کشسانی، همین سقف های کشسانی پارچه هستند که در جزو سقف های کشسانی لاکچری قرار گرفته است.

سقف های کشسان آینه ای: سقف های کشسان آینه ای با انعکاس کردن نور و تصاویر مثل یک آینه عمل می کنند و برای بزرگ نشان دادن فضا کمک شایانی نیز می کند.

نور پردازی سقف های کشسان

حال که به خوبی متوجه شدید که انواع سقف کشسان چیست بهتر است با دیگر مزایای سقف آشنا شوید. سیستم های نورپردازی سقف های کشسان به چند دسته تقسیم شده اند:

فیبر های نوری، لامپ های آر جی بی، مهتابی های اس ام دی، حالا به تعریف هر یک از این سیستم های نوری می پردازیم:

فیبر های نوری: این نوع سیستم نوری دارای طول عمر بالایی می باشد که به راحتی می شود آن را تعمیر و یا تعویض کنید. فیبر های نوری دارای مصرف انرژی بسیار پایینی هستند.

لامپ های آر جی بی: این سیستم بیشتر نورهای رنگا رنگی را به اجرا می گذارد و در بیشتر مواقع با دیگر سیستم های نوری ترکیب می شوند.

مهتابی های اس ام دی: یکی از ویژگی های مهم این نوع سیستم نوری توانایی بسیار بالای آن در تولید نور می باشد. این نوع سیستم نوری در اماکنی که احتیاج به نور زیاد تری دارند استفاده می شود. مانند: نمایشگاه ها ، بیمارستان ، سالن همایش ، اداره جات و…

معایب سقف کشسان

یکی از معایب سقف کشسان این است که هر فرد عادی نمی تواند به پشت آن نیز دسترسی پیدا کند و حتما نیاز به کادر مجرب می باشد. از دیگر معایب این سقف ها این است که جنس های قلابی از این کلا زیاد شده است و تشخیص آن ها از اورجینال کار مشکلی است. دکوراسیون داخلی خود با بکارگیری سقف های کشسان بهبود ببخشید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت