دیوارپوش چیست؟

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > دیوارپوش چیست؟

امروزه مردم به دکوراسیون داخلی منزلشان بسیار اهمیت می‌دهند. بسیاری از آن‌ها برای لوکس‌تر شدن منزلشان به جای استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ از دیوارپوش استفاده می‌کنند و دیوارهای منزلشان را با دیوارپوش شیک‌تر می‌کنند. نسل جدید دیوارپوش به گونه‌ای طراحی شده است که هم استحکام دیوار را افزایش می‌دهد و هم اینکه به زیبایی هرچه بیشتر فضای داخلی ساختمان کمک می‌کند. در گذشته برای زیبا کردن فضای اتاق‌ها از رنگ استفاده می‌شد، اما با گذشت زمان، رنگ جایگاه خود را در میان عموم مردم از دست داد و کاغذ‌های دیواری و انواع پوسترها جای آن را گرفتند. امروزه دیوارپوش‌های نسل جدید تولید شده‌اند که به نسبت دارای قیمت بالاتری هستند ولی از کیفیت بیشتری هم برخوردارند. با ما در حامی ساخت همراه باشید.

معرفی انواع نسل جدید دیوارپوش‌ها

دیوارپوش‌های نسل جدید دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام با توجه به سلیقه خریدار، کیفیت و جنسی که دارند در فضایی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر مایلید با این دیوارپوش‌های کاربردی آشنا شوید با ما همراه باشید.

دیوارپوش‌ چرمی

یکی از بهترین انواع دیوار پوش‌ها که در جهت شیک نمایش دادن معماری داخلی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی کمک شایانی می‌کند، دیوارپوش چرمی است. این دیوارپوش‌ها دارای ظاهری براق و نرم هستند که در برابر آلودگی صوتی و حرارت مثل یک عایق بسیار با کیفیت عمل می‌کنند. این روزها شاهد استفاده از دیوارپوش چرمی در هتل‌های 5 ستاره بیش از سایر مکان‌ها می‌باشیم.

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش‌های چوبی، بیشترین کاربرد را در منازلی دارند که دارای کفپوش پارکت هستند. در این منازل می‌توان از دیوارپوش چوبی در رنگ‌های قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای روشن برای ست کردن کفپوش و دیوارپوش استفاده کرد. با این کار جذابیت فضای خانه بیشتر شده و مکانی گرم و صمیمی را برای ساکنان فراهم می‌آورد. این مدل دیوارپوش توانسته است از لحاظ قیمت، زیبایی و کارایی رضایت تمامی خریداران را به خود جلب کند.

دیوارپوش سه بعدی

اگر از به کار بردن دیوار پوش معمولی برای زیبا سازی معماری داخلی منزل خود خسته شده‌اید و حاضر هستید برای این کار هر مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید را صرف کنید، راهکار شما دست ما است. دیوار پوش‌های سه بعدی با کمی مبلغ گران‌تر از نوع معمولی می‌تواند نیاز شما عزیزان، از یک دیوارپوش بسیار زیبا و باکیفیت را تامین نماید. این دیوارپوش‌ها، نصبی راحت و سریع دارند و هرگز با میزان وزن پایینی که دارند موجب سنگینی وزن اسکلت ساختمان نمی‌شوند. پیش از هرگونه انتخابی در زمینه این مدل دیوار پوش لازم است بدانید دیوار تحت هیچ شرایطی در برابر رطوبت و حریق دچار آسیب دیدگی نمی‌شود و در این مورد از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

دیوارپوش سنگی

نمونه‌ای دیگر از دیوارپوش‌ها در بازار موجود است که قادرند دیوار مربوطه را در زمینه حرارت، ضربه، رطوبت و… مقاوم‌تر بسازند؛ این مدل دیوارپوش‌ها از جنس سنگ هستند. به طور کلی دیوارپوش سنگی، دارای دو نوع سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی است که هر دو مدل مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. برای مثال دیوارپوش سنگ طبیعی فضایی دلنشین و همانند طبیعت را به اتاق اهدا می‌کند اما نصب و هزینه خرید آن بسیار بالا است. همین موضوع موجب شده افراد ترجیح دهند سنگ مصنوعی را برای تهیه دیوارپوش به کار ببرند. بهترین گزینه، برای دیوارپوشِ مکان‌های مجاور حرارت مانند اطراف شومینه، دیوارپوش سنگی است که در برابر حرارت همانند یک عایق عمل می‌کند و از ریزش گچ دیوار جلوگیری می‌کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که تمامی سنگ‌ها در برابر آتش و حرارت مقاوم نیستند و برخی از آن‌ها خیلی سریع ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند. به همین علت توصیه می‌شود اگر می‌خواهید از دیوارپوش نسل جدید سنگی برای حاشیه شومینه استفاده نمایید از کارشناسان و فروشندگان بخش مربوطه مشاوره گرفته و جنس سنگ مناسبی را برای این کار حساس انتخاب نمایید تا زیانی شامل حالتان نشود.

دیوارپوش شیشه‌ای

دیوارپوش شیشه‌ای مورد بعدی نسل جدید دیوارپوش است. این مدل دیوارپوش‌ها دارای رنگ بندی متنوعی هستند که می‌توان آن را با تمامی طرح و رنگ‌های دکوراسیون منزل ست کرده و فضایی زیبا را برای خود و خانواده فراهم آورید.

دیوارپوش آجری

طرح دیوارپوش آجری مانند آجر است که معمولا برای اتاق خواب‌ها نیز استفاده می‌شود. همچنین از این نوع دیوارپوش‌ها در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین این نوع دیوارپوش طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. دیوارپوش‌های آجری از دیوارپوش‌های نسل جدید هستند که دارای طرح آجری، رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی می‌باشند. کاربرد این دیوارپوش‌ها در فضاهای عمومی و همچنین مکان‌های مثل کافه‌ها است. البته می‌توان در اتاق خواب منازل نیز از دیوارپوش آجری استفاده نمود.

تصویر پذیرایی با دیوارپوش سفید

دیوارپوش آلومینیومی

جنس این دیوار پوش‌ها از ورقه‌های آلومینیوم است؛ این جنس از دیوارپوش رنگ‌های مختلفی دارد که رنگ طلایی و نقره‌ای آن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تمیز کردن این دیوار پوش‌ها بسیار راحت است و وزن آن‌ها سبک است و همچنین از مهم‌ترین ویژگی‌های دیوارپوش آلومینیومی می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار نسبت به انواع دیگر دیوارپوش اشاره کرد. از دیوارپوش آلومینیومی، به عنوان یک دیوارپوش جدیدالورود یاد می‌شود که تازه به بازار وارد شده است. استفاده از دیوارپوش آلومینیومی باعث دوچندان شدن جلوه دکوراسیون داخلی منزل می‌شود. از دیگر مزایای دیوارپوش آلومینیومی می‌توان به سهولت در نصب، طول عمر بسیار بالا، مقاومت در برابر حرارت و آتش سوزی، عایق مناسب در برابر حرارت و برودت و صدا، مقاومت و استحکام بالا در برابر فشار و ضربه، وزن سبک، قابل شست و شو بودن با استفاده از مواد شوینده، قابل بازیافت بودن، قیمت مناسب نسبت به مصالح قدیمی و سهولت در حمل و نقل و جابجایی پانل‌ها اشاره کرد.

دیوارپوش چسبی

دیوارپوش چسبی یکی از انواع دیوار پوش‌ها است که در پشت آن‌ها چسبی قرار گرفته است که به واسطه آن به راحتی می‌توان آن را بر روی سقف، دیوار یا هر فضای دیگری چسباند، به همین دلیل به آن دیوارپوش فوم پشت چسب دار نیز می‌گویند. این دیوار پوش‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نمای چوبی، آجری، سرامیکی و .. اشاره نمود. مهم‌ترین مزیت دیوارپوش چسبی نصب آسان و نظافت بسیار راحت آن است. امروزه خرید انواع دیوارپوش چسبی منزل بسیار ساده است و به راحتی می‌توان از طریق خرید اینترنتی، دیوارپوش مورد نظر خود را انتخاب نمود و پس از پرداخت آنلاین درب منزل تحویل گرفت.

دیوارپوش فومی طرح سنگ آنتیک

متریال اصلی مورد استفاده در تهیه دیوارپوش فومی، فوم است، ولی از سنگ آنتیک در طراحی ظاهری آن استفاده کرده‌اند. این دیوارپوش از طریق چسبی که پشت آن قرار دارد نصب می‌شود. رنگبندی این مدل بالا است اما رنگ‌های سفید، قهوه‌ای و مشکی از پرطرفدارترین رنگ‌های این دیوار پوش هستند. با استفاده از دیوارپوش طرح سنگ می‌توان فضایی زیبا و جذاب در محیط کار یا منزل ایجاد نمود. مزیت اصلی این دیوارپوش‌ها عایق صدا بودن و نصب سریع و راحت است. امروزه برای دکوراسیون داخلی منزل و محیط کار، نمای سنگ یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها است و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارپوش‌های فومی طرح سنگ بسیار سبک هستند اما باعث می‌شوند که محیط، طرح سنگ بسیار زیبایی داشته باشد.

تصویر دیوارپوش طرح دار

کاربرد دیوارپوش چیست؟

دیوارپوش‌ها به عنوان روکش دیوار به کار می‌روند. کاغذ دیواری و رنگ نیز از جمله دیوارپوش‌ها به حساب می‌آیند. امروزه انواع دیوارپوش‌ها تولید می‌شوند و به هر کجا بروید مدل‌های متنوع دیوارها را می‌توانید ببینید. هر کسی با توجه به مدل منزل و مبلمان و… آن را انتخاب می‌کند و بر روی دیوار نصب می‌کند.

کاربرد دیوارپوش pvc

دیوارپوش pvc صد در صد ضد آب است و برای استفاده در حمام، سرویس‌های بهداشتی و مکان‌هایی که در معرض رطوبت قرار می‌گیرند بسیار مناسب است. به راحتی با یک دستمال و شوینده‌های چند منظوره تمیز می‌شود. قابلیت نصب در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد. عایق صوتی است و همچنین از نفوذ گرما و سرما جلوگیری می‌کند. همچنین در زمان آتش سوزی این دیوار‌ها آتش نمی‌گیرد.

کاربرد دیوارپوش شیشه‌ای

دیوارپوش شیشه‌ای به گونه‌ای همان پارتیشن بندی منزل از جنس شیشه است. این نوع دیوارپوش در سطوح عمودی و افقی مورد استقبال قرار گرفته‌اند و معمولا برای جداسازی فضا‌ها استفاده می‌شوند. مهم‌ترین کاربرد این نوع دیوارپوش بین کابینت‌های آشپزخانه است. همچنین به دلیل مقاومت در برابر آب در حمام نیز از آن استفاده می‌شود.

تصویر دیوارپوش آجری

مزایا دیوارپوش

از مهم‌ترین خصوصیت‌های دیوارپوش‌ها می‌توان به نصب آسان، زیبایی و تاثیر آن‌ها در دکوراسیون اشاره کرد. با توجه به کیفیت بالاتری که نسبت به رنگ و کاغذ دیواری دارند دارای قیمت به صرفه‌تری هستند. مدل‌های پی وی سی آن‌ها در برابر آب مقاوم است. این مدل ضد حریق و همچنین مقاوم در برابر فرسایش است.

معایب دیوارپوش

دیوارپوش‌ها در کنار داشتن مزایای فراوان، معایبی نیز دارند که با توجه به نیازمان و انتخاب درست دیوارپوش می‌توانیم عیب آن‌ها را بپوشانیم. بزرگ‌ترین ایراد برخی از دیوارپوش‌ها ساختار پلاستیکی آن‌ها است. همانطور که می‌دانید پلاستیک دیر تجزیه می‌شود و به طبیعت آسیب می‌رساند به همین علت باعث شده برخی از دوستداران طبیعت از این محصولات استفاده نکنند.

روش صحیح نصب دیوارپوش‌ها

نصب دیوارپوش‌ها بر روی دیوار‌های مسطح به راحتی انجام می‌شود ولی در بعضی از نقاط ساختمان به توانایی بیشتری نیاز است. مثلا بخش‌های عبور لوله و کابل، نصب این بخش‌ها به تمرکز و ریزه کاری نیاز دارد. افرادی که در این حیطه مهارت دارند ابتدا باید بر روی دیوار‌ها زیر سازی کنند. یکی دیگر از مسائل پر اهمیت در رعایت زیبایی دیوارپوش‌ها تنظیم لبه‌های دیوارپوش است که دو بخش باید کاملا درست بر روی یکدیگر قرار بگیرند. شما می‌توانید برای آشنایی با روش کامل و صحیح نصب دیوارپوش‌ها به صفحه آموزش نصب و اجرای دیوارپوش مراجعه نمایید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت