سقف کناف

تصویر سقف کناف جذاب

فهرست مطالب

ممکن است تا به حال این سوال برایتان پیش آمده باشد که سقف کناف چیست؟ این سوال با ورود به دنیای بی کران دکوراسیون داخلی و انواع ساختارهای سقف، بسیار مطرح می‌شود. باید در جواب، سوال سقف کناف چیست بگوییم که یک سازه متفاوت با گچ و دیگر ملات ساختمانی برای ایجاد تغییر در سبک دکوراسیون سقف است. در ادامه این مقاله ما قصد داریم در رابطه با انواع سقف کناف صحبت کنیم. با حامی ساخت همراه باشید.

 

انواع سقف کناف چیست؟

پس از رسیدن به جواب اینکه سقف کناف چیست در این قسمت با توجه به گفته بالا قصد داریم به شناخت و بررسی انواع سقف کناف بپردازیم. سقف کناف، در حالت طبیعی نسل جدید گچ محسوب می‌شود که در کار‌های ساختمانی در جهان امروز بسیار رواج یافته است. برای دستیابی به سازه‌های کناف از پنل‌های پیش ساخته شده گچی استفاده می‌کنند. این نوع سقف به دلیل سرعت اجرای بسیار بالا و نحوه اجرای بسیار وسیع‌تر در بین سقف‌های کاذب بسیار محبوب و پرطرفدار است. به طور کلی سقف‌های کنافی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌گردند. در سقف کناف متحرک امکان جدا شدن پنل‌ها وجود دارد؛ اما این ویژگی از ویژگی‌های سقف کناف ثابت سلب شده است. سقف‌های کناف ثابت به دو دسته ساده و طرح دار تقسیم می‌شوند.

تصویر سقف کناف زیبا

بررسی و شناخت سقف کناف ساده

اولین نوع از انواع سقف کناف، سقف کناف ساده است. در این نوع سقف کناف سقف‌های ساده بدون درز کار می‌شود. یکی از ویژگی‌های بی نظیر در این نمونه سقف کناف این است که شما می‌توانید پس از اجرا بلافاصله آن را رنگ کنید. این نمونه سقف کناف ساده و شیک در انواع اشکال هندسی موجود است. این موضوع به این معناست که شما می‌توانید انواع اشکال هندسی را در سقف خود بکار ببرید.

 

شناخت ویژگی‌های سقف کناف طرح دار

دومین نوع از انواع سقف کناف جدید، سقف کناف طرح دار است. این نمونه برخلاف نمونه بالا برای جنبه زیبایی به کار می‌رود و زیبایی خانه را دو چندان می‌کند. از ویژگی‌های بی نظیر و منحصربفرد این نمونه سقف کناف می‌توان به هماهنگی راحت با سایر اجزای خانه اشاره کرد که این ویژگی قطعا یکی از بهترین و ایده آل‌ترین ویژگی‌ها برای بانوان خانه دار است. سقف کناف طرح دار در دسته سقف کناف مدرن قرار می‌گیرد. طراحی و اجرای سقف کناف طرح دار نیاز به مهارت و دانش خاص دارد.

تصویر سقف کناف خانه

مزایا و معایب استفاده از سقف کناف چیست؟

در این بخش می‌خواهیم در رابطه با مزایا و معایب سقف کناف صحبت کنیم. یکی از مزیت‌هایی که معمولا در سقف کناف بیش‌تر خودنمایی می‌کند صرفه جویی در هزینه و زمان است؛ اما مزیت‌های سقف کناف در این قسمت پایان نمی‌یابد. از دیگر مزیت‌های سقف کناف می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بازیافت مصالح که یکی از ویژگی‌های بی نظیر برای سقف کناف محسوب می‌شود.
  • مقاومت فوق العاده بالایی در برابر آتش سوزی و رطوبت مقاومت دارد.
  • رنگ پذیری فوق العاده بالا
  • اگر این نمونه به صورت اصولی اجرا و نصب گردد عایق حرارتی مناسبی خواهد بود.
  • سقف کناف به دلیل ساختار ساده اجرای بسیار سریعی دارد.
  • کناف‌ها اتصالاتی دارند که باعث ارتقا و بالا رفتن ایمنی می‌شود.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله به دلیل انعطاف بالا

پس از بررسی و شناخت مزیت‌های سقف کناف نوبت به آن رسیده که با معایب ناشی از نصب سقف کناف سخن بگوییم. همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد سقف کناف از مزیت‌های فراوانی بهره می‌برد؛ ولی این به آن معنا نیست که عیبی نداشته باشد. یکی از تاثیرگذارترین و در عین حال مهم‌ترین نکته منفی در سقف کناف این است که برای اجرا این گونه سقف‌ها شما نیاز بیش اندازه به یک تیم با تجربه و متخصص دارید؛ اگر این تیم برای شما یافت نشود با مشکلات بزرگی همچون موارد زیر روبرو می‌شوید.

  • نگهداری و پخش گرد و خاک
  • عدم مقاومت نسبت به ضربه در هنگام نصب تجهیزات در سقف
  • عدم مقاومت نسبت به رطوبت
  • اهمیت کیفیت متریال کناف، در صورت استفاده از مواد اولیه نامرغوب مشکلات زیادی را برای افراد به دنبال دارد.

تصویر سقف کناف شیک

سقف کناف در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

سقف کناف اصلی‌ترین کاربرد خود را در طراحی دکوراتیو و زیبا سازی منازل به نمایش گذاشته است؛ به این دلیل که سقف‌های گچی زیبایی دو چندان دارند. برخی از مکان‌های مورد استفاده سقف کناف عبارتند از: سقف کناف آشپزخانه، سقف کناف پذیرایی، سقف کناف اتاق خواب و سقف کناف مغازه؛ اما باز هم کاربرد سقف کناف به اینجا ختم نمی‌شود. از کاربردهای دیگر سقف کناف می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برخورداری از انواع ضد آب برای محیط‌های مرطوب همچون آشپزخانه و سرویس بهداشتی
  • استفاده برای مقاومت در برابر حریق
  • امکان عبور کابل‌های برق و دیگر تجهیزات برق رسانی
  • پوشش تاسیسات عبوری در سقف ساختمان‌های مسکونی و تجاری

تصویر سقف کناف طرح دار

قیمت سقف کناف چقدر است؟

قیمت هر چیزی برای مشتریان بسیار مهم است؛ در حالت کلی مشتریان، مقرون به صرفه بودن را ملاک و سر رشته خود قرار می‌دهند. به همین منظور ما قصد داریم در این قسمت به قیمت سقف کناف بپردازیم. سقف‌های کناف بسته به نوع ثابت بودن و یا متحرک بودن قیمت‌های گوناگونی دارند. از سوی دیگر قیمت انواع ساده و طرح دار نیز کاملا با هم متفاوت است و فرق می‌کند. یکی از نکاتی که اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند، نصب سقف کناف است که اصلا آسوده نیست و هر کسی نیز از پس این کار بر نمی‌آید؛ بنابراین شما می‌بایست برای نصب سقف کناف از افراد با تجربه و کار بلد استفاده کنید؛ زیرا نصب درست و دقیق این سازه از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ اما از دیگر نکاتی که باید به آن توجه نمود این است که بسته به تخصص و تجربه فردی که قرار است سقف شما را نصب کند قیمت نصب آن نیز متفاوت است.

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت