نقش درب در دکوراسیون داخلی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > نقش درب در دکوراسیون داخلی

خانه هر فردی برایش مکانی آرامش ‌بخش است. تمام جزئیاتی که در خانه به کار رفته است اثر زیادی در این آرامش دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود روحیه فرد خیلی شاد شود تغییرات در منزل است. این کار باعث ایجاد حس سر زنده‌ای و سرحالی در اعضای خانواده می‌شود. درب ورودی ساختمان و درب ورودی منزل یکی از مهم‌ترین اجزای تغییر دکوراسیون در منزل است که کمتر کسی آن‌ها را جدی می‌گیرد. در این مقاله می‌خواهیم درباره ی نقش درب منزل در تغییر دکوراسیون صحبت کنیم. با حامی ساخت همراه باشید.

 

تاثیر درب در دکوراسیون داخلی

خرید درب ضد سرقت برای منزل می‌تواند ایده جدیدی باشد. این کار چه از نظر امنیت و چه از نظر زیبایی نقش بسزایی در نگاه اول برای بیننده دارد؛ بنابراین شما سعی کنید اولین اقدامی که در دکوراسیون منزل خود انجام می‌دهید درب را متناسب با دکوراسیون مد نظر تغییر دهید.

امروزه با توجه به وجود مدل‌های مختلف در طرح و رنگ بندی منزل، انتخاب سخت است. شما باید بر اساس متریال‌های گوناگون و با توجه به سبک منزل خود درب مورد نظر را انتخاب کنید.

درب داخلی یکی از عناصر مهم به شمار می‌رود. بودن درب داخلی برای هر ساختمانی ضروری است. شما می‌توانید با انتخاب یک درب منحصر به فرد حس امنیت را به خانه خود تزریق کنید.

جنس درب منزل شما می‌توانند سلیقه‌ای باشد؛ اما بیشتر درب‌های مقرون به صرفه در بازار از جنس داخلی ام دی اف است. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید درجه بندی کیفیت آن را تنظیم کنید.

تصویر اهمیت درب

اهمیت درب در دکوراسیون داخلی

اهمیت درب در دکوراسیون داخلی چیست؟ همه این را قبول دارند که اولین دید حرف فرد در هنگام وارد شدن به یک خانه درب آن منزل است. نکته بسیار مهم در این جا این است که شما باید سبک معماری منزل را با درب انتخابی همسو کنید؛ به طور مثال شما خانه که بر پایه کلاسیک بنا شده است را تصور کنید. در این خانه همه اجزای آن با این سبک مطابقت دارد و باعث حس سردرگمی در انسان نمی‌شود. به نظر شما درب ورودی این منزل باید به چه شکل باشد؟ بله درست است مناسب‌ترین درب برای این خانه سفید ساده است. این ذهنیت را از خود دور کنید که درب شیک باید پر از کارشدگی ریز باشد.

هماهنگی تک تک اجزای خانه جزء مهم‌ترین عناصر است. حتی دستگیره درب نیز باید مطابق با دکوراسیون منزل قرار بگیرد. چوب به عنوان خاص‌ترین متریال برای درب منزل استفاده می‌شود؛ اما می‌تواند بر هزینه طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر بگذارد؛ بنابراین عمدتا برای درب‌ها از جنس ام دی اف با یک روکش ضد آب و خش استفاده می‌کنند.

 

معیار انتخاب درب در دکوراسیون داخلی

زیبایی اولین معیار در انتخاب درب به حساب می‌آید؛ چرا که می‌تواند رخ بسیار خوب و یا برعکس رخ بسیاری بدی به خانه بدهد. تصور کنید خانه‌ی شما به سبک مدرن دیزاین شده است؛ اما درب که در منزل شما وجود دارد درب چوبی و دارای کار شدگی بسیار زیادی است. خب طبیعی است که از زیبای منزل شما کاسته می‌شود. خانه‌های مدرن باید از درب‌های بسیار ساده و کلاسیک استفاده کنند تا زیبای منزل خود را دو چندان کنند.

چهارچوب درب داخلی دومین معیار است. قاب نادرست می‌تواند زیبایی درب شما را کاهش دهد و باعث شود شکلی نامناسب به خود بگیرد. پس در انتخاب قاب درب خود حساسیت زیادی به خرج دهید. شما می‌توانید از افرادی که در این حوزه تخصص دارند کمک بگیرد.

در ادامه به برخی دیگر از معیارها برای انتخاب درب در دکوراسیون داخلی میپردازیم.

 

امنیت، یک فاکتور بسیار مهم برای انتخاب درب منزل

یکی از دلایل بسیار مهم برای استفاده از درب امنیت است. در حقیقت هدف نصب درب منزل حفظ امنیت و آرامش همچنین جلوگیری از نفوذ صدا سرما و گرما و سروصدا است.

بسیاری از افراد در انتخاب درب حساسیت زیادی نشان می‌دهند و این می‌تواند موضوع مهمی باشد؛ زیرا امنیت خانه و مواظبت از اموال و جان ما یکی مهم‌ترین‌ امور است؛ پس علاوه بر امنیت با انتخاب درست می‌توانیم زیبایی چشمگیری نیز به منزل خود بدهیم.

 

کیفیت درب 

تولید کنندگان زیادی در ایران داریم که به واسطه سابقه زیادی که دارند درب‌های با کیفیت تولید می‌کنند. آن‌ها سعی بر این دارند از با کیفیت‌ترین متریال را برای درب استفاده کنند. هر سال که می‌گذرد، طراحان درب‌های داخلی به این فکر می‌افتند که باید چه شیوه‌ای را در پیش بگیرند تا کمترین صدا داخل منزل بیاید و یا  چطور امنیت را بیشتر کنند.

درب ضد سرقت یکی از شناخته شده‌ترین عوامل برای جلوگیری از هر حادثه است. به یاد داشته باشید درب‌های ضد سرقت با ضخامت کم و وزن پایین درب‌های مرغوبی شناخته نمی‌شوند؛ پس در انتخاب آن‌ها حساسیت به خرج دهید.

تصویر انواع درب

انواع درب در دکوراسیون داخلی

در این بخش می‌خواهیم درباره‌ی انواع درب‌های ساختمان صحبت کنیم. ما سبک‌های متفاوتی را در این زمینه داریم که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

درب‌های چوبی

این نوع درب‌ها صاف هستند و هسته‌ای آن تو خالی است. سطح آن را با یک لایه مقاوم چوب می‌پوشانند. از نظر هزینه درب‌های توخالی مناسب‌تر از درب‌های توپر است. علاوه بر هزینه خود درب، هزینه نصب روکش را نیز از شما می‌گیرند.

 

درب‌های ام دی اف

نوع دیگر درب‌ها درب‌های از جنس ام دی اف هستند. این درب‌ علاوه بر داشتن یک کلاف چوبی میانی، از جنس‌های مختلفی ساخته شده است که به وسیله دستگاه سی ان سی بدون دخالت دست طرح‌های بر روی این درب‌ها انجام می‌شود.

 

درب‌های اچ دی اف

نوع دیگر درب‌های درب‌ها اچ دی اف است. جنس این درب‌های از تخته‌ای فیبر است. اچ دی اف به دلیل بافت فشرده‌ای که دارد رنگ پذیری بسیار پایینی دارند و باید افرادی که در آن تخصص دارند رنگ آمیزی آن را انجام دهند.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت