حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > ام دی اف (MDF) سفید

ام دی اف (MDF) سفید

mdf (ام دی اف) ماده‌ای ساختمانی است که از الیاف چوب و چسب‌های رزینی تشکیل شده است. این عناصر در دمای بالایی ترکیب می‌شوند و ام دی اف را تشکیل می‌دهند. این مواد از لحاظ اندازه، ورقه و ضخامت متفاوت هستند. به طور کلی دسته بندی‌هایی از ام دی اف (MDF) سفید مانند استاندارد بودن، مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر حشرات قارچ‌ها و… وجود دارد. ام دی اف سفید را می‌توان پس از تولید روکش کرد. این روکش‌ها علاوه بر زیبایی، به استقامت و دوام بیشتر ام دی اف‌ها در محیط‌هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کنند؛ همچنین معمولا بیشتر افراد برای انتخاب رنگ کابینت ام دی اف آشپزخانه‌شان، سفید را انتخاب می‌کنند. یکی از متداول‌ترین نوع روکش برای ام دی اف، روکش ملامینه است. در این فرایند کاغذ آغشته به چسب با حرارت زیاد و فشار پرس بر روی چوب ام دی اف چسبانده می‌شود. بسیاری از افراد در مورد ام دی اف سفید از ما سوال می‌پرسند؛ ما در حامی ساخت سعی کرده‌ایم با استفاده از تجربه چندین و چند ساله خودمان در مورد ام دی اف سفید بهترین پاسخ‌ها را بیان کنیم.

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت

انواع ام دی اف سفید

ام دی اف‌های صابونی سفید یکی از انواع ام دی اف‌های روکش دار است که نسبت به ام دی اف‌های معمولی ساخت متفاوتی دارند. ام دی اف‌های سفید صابونی دارای پوششی است که رنگ آن را کلاسیک‌تر می‌کند. پوشش این نوع ام دی اف از نوع رنگ یا پودر است که معمولا استفاده از پودر سفید صابونی خیلی بهتر از رنگ‌های پلاستیکی است. این نوع ام دی اف به دلیل داشتن روکش مخصوص از دوام بالایی برخوردار است. این پوشش میزان مقاومت آن را در برابر ضربه و مواد شیمیایی مختلف بیشتر می‌کند. همچنین این نوع ام دی اف سطح بسیار یکنواخت و صیقلی دارد. با تغییر رزین در تهیه ام دی اف می‌توان آن‌ها را به ام دی اف‌های مختلفی تبدیل کرد.

ام دی اف‌های سفید در دو نوع صابونی مات و صابونی براق موجود هستند.

از مشخصات مهم ام دی اف سفید صابونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارای رنگ خاص و مشتری پسند

دارای سطح متراکم و صاف

مقاومت بالا در برابر حرارت، آب، آتش

قابلیت شکل گرفتن و لبه‌های صاف

دارای ابعاد مختلف

مقاومت بالا در برابر فشرده شدن

بسیار ظریف و با کیفیت

دارای قیمت مناسب و استثنایی

مقاومت فیزیکی بالا

ام دی اف سفید صابونی براق

به ام دی اف‌هایی با روکش براق، ام دی اف هایگلاس می‌گویند. خاصیت این نوع ام دی اف‌ها زیبایی و بازتاب نور آن‌ها است، که به آن جلوه خاصی می‌دهد. گرچه این نوع ام دی اف از ظاهر زیبایی برخوردار است ولی باید این موضوع را در نظر گرفت که به خش حساس هستند بنابراین بهتر است این نوع ام دی اف‌ها در مواردی استفاده شوند که استفاده کمتری دارند.

ام دی اف سفید صابونی مات

به ام دی اف‌هایی با روکش ملامینه، ام دی اف صابونی مات می‌گویند. کابینت ام دی اف مات یک کابینت با کیفیت و مقاومت بالا است که انتخاب آن ریسک کمتری را به همراه دارد. سطح ام دی اف‌‌های مات به راحتی خش دار نمی‌شوند و در صورتی که دچار خش شوند به راحتی قابل ترمیم خواهد بود. بنابراین این نوع فرآورده‌‌ها در طراحی بسیاری از لوازم چوبی خانگی و اداری کاربرد‌های زیادی دارد.

قیمت MDF سفید چقدر است؟

موارد زیادی است که بر قیمت کابینت تاثیر می‌گذارد. نکته مهم این است که شما باید بدانید که کدام فاکتور در نصب کابینت از اهمیت بیشتری برخوردار است و چقدر بر روی قیمت آن، تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال میزان متراژ ام دی اف برای اتاق مورد نظر، دستمزد نصاب ام دی اف کار و… بر روی قیمت ام دی اف تاثیر گذار است. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت MDF می‌توانید به قیمت کابینت ام دی اف مراجعه کنید.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

کاربرد‌های ام دی اف سفید

رنگ سفید رنگی خنثی است که نماد پاکی و سادگی است، این رنگ حس آرامش و پاکیزگی را به آدم منتقل می‌کند. سفید، رنگ محبوبی است که هرگز از مد نمی‌افتد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه است. در ضمن برخلاف باور عموم که فکر می‌کنند سفید رنگی است که زیادی در معرض آلودگی قرار می‌گیرد و به سختی تمیز می‌شود؛ اتفاقا این رنگ راحت‌تر از انواع ام دی اف‌های دیگر تمیز می‌شود؛ بنابراین درخشندگی خود را در طول زمان حفظ می‌کند. به همین دلیل از ام دی اف سفید برای کابینت‌های آشپزخانه، سرویس چوب خانه، سرویس چوب اتاق خواب، دکوراسیون داخلی، جاکفشی، پوشش‌های سقف و… استفاده می‌شود، که در واقع پرطرفدار‌ترین نوع دکوراسیون در بین مردم است.

دسته بندی ام دی اف سفید بر اساس ضخامت و ابعاد

نحوه تمیز کردن ام دی اف (mdf) سفید

ام دی اف‌های سفید در ایران طرفداران زیادی دارند ولی برای تمیز کردن آن‌ها شاید گاهی وقت‌ها به مشکل بخورید؛ چرا که جنس ام دی اف نباید بیش از حد در تماس مستقیم آب قرار بگیرد و ممکن است سطح رویی آن دچار لک شود و درخشش خود را از دست بدهد. ام دی اف‌های سفید مخصوصا اگر از آن‌ها در آشپزخانه استفاده شود در معرض گرد و غبار چربی و دوده روی سطح قرار می‌گیرد. از این بابت بهتر است حداقل هر هفته یک بار روی کابینت را گردگیری کنید. برای تمیز کردن آن‌ها از ترکیب مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید. برای پاک کردن لکه‌های چربی و دوده از روی کابینت از این محلول در محل مورد نظر اسپری کرده و سپس با یک پارچه تمیز آن را خشک کنید. البته می‌توانید از یک اسفنج نرم هم برای این منظور استفاده کنید؛ به این شکل که ابتدا اسفنج را به محلول آغشته می‌کنید و سپس در محل مورد نظر بکشید و در پایان با یک دستمال نخی رطوبت آن را بگیرید. شما برای این کار می‌توانید از دستمال نانو هم استفاده کنید. اگر لکه چربی یا مواد غذایی روی سطح ام دی اف شما با روش قبلی تمیز نشد اصلا نگران نباشید؛ چرا که پاک کردن آن بسیار ساده است. برای این کار می‌توانید مقداری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا یک ماده‌ای خمیری شکل به وجود بیاید. سپس خمیر به وجود آمده را بر روی لک قرار دهید و بگذارید تا خشک شود بعد از اینکه خشک شد آن را از سطح جدا کرده و باقی مانده آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و رد رطوبت را با یک دستمال تمیز خشک کنید. حال مشاهده می‌کنید که لکه‌های شما تمیز شدند و دیگر خبری از لکه‌های چربی و غذا نیست.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

انواع ورق ام دی اف سفید

ورق ام دی اف معمولا در دو نوع خام و روکش دار موجود است؛ خیلی‌ها به ورق ام دی اف ورق چوبی می‌گویند؛ اما اگر از دیدگاهی اصولی به قضیه نگاه کنیم به ورق‌هایی که از چوب خام ساخته می‌شوند ورق چوبی می‌گویند.

ورق‌های ام دی اف یک فرآورده مصنوعی چوب هستند.

ورق خام

ورق ام دی اف خام یکی از پرکاربردترین متریال‌های دکوراسیون داخلی است از آن در انواع کابینت آشپزخانه، اپن آشپزخانه، کمد دیواری و... استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزیت ورق خام، قیمت مناسب آن است.

ورق روکش دار

ورق ام دی اف روکش دار از کاربرد بیشتری نسبت به خام برخوردار است. جنس این روکش‌ها متنوع است اما در بازار به طور معمول وقتی می‌گویند ورق ام دی اف، منظور همان ورق با مغز ام دی اف و روکش ملامینه است. ورق‌های هایگلاس، ممبران و روکش چوبی هم در واقع از همین ورق‌های ام دی اف ساخته شدند؛ اما روکش‌های آن‌ها متفاوت است. به همین دلیل به ورق ام دی اف، مادر اکثر ورق‌های مورد استفاده در کابینت می‌گویند.

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت