چیدمان اتاق کار بهتر است چگونه باشد؟

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > چیدمان اتاق کار بهتر است چگونه باشد؟

ارتباط مستقیمی بین طراحی محیط کار و نحوه چیدمان آن وجود دارد. چیدمان اتاق کار اداری باید به نحوی باشد که پرسنل شما برای حضور در محیط انگیزه داشته باشند و هر آنچه برای کار مولد و کارآمد نیاز دارند را در اختیار داشته باشند. شما به فضایی برای همکاری، حفظ حریم خصوصی و تمرکز نیاز دارید؛ نحوه مدیریت فضای خود، رنگ داخلی، انتخاب فناوری و استفاده از نور و غیره از جمله مواردی است که فضای کاری و بهره‌وری نیروی کار شما را افزایش می‌دهد.

در اینجا چهار اصل طراحی و چیدمان اداری یعنی مدیریت فضا، رنگ، فناوری و نورپردازی را بررسی خواهیم کرد.

حامی ساخت با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی، ساخت و بازسازی دکوراسیون داخلی انواع مختلفی از طراحی‌ دکوراسیون اداری را به صورت حرفه‌ای و از صفر تا صد انجام می‌دهد و شما می‌توانید با اطمینان از توانایی تیم فنی هر آنچه در نظر دارید را سفارش دهید.

تصویر بررسی اصول چیدمان اتاق کار اداری

بررسی اصول چیدمان اتاق کار اداری

معمولا چیدمان اتاق کار متناسب با سلیقه افراد می‌تواند در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف انجام شود. همه ما مدت زیادی را در محل کار خود، سپری می‌کنیم؛ به همین خاطر دکوراسیون می‌تواند بر روحیات و حال جسمی ما تاثیر بگذارد. حال اگر چیدمان این اتاق به بهترین شکل انجام شود، قطعا باعث ایجاد انرژی مثبت و حس خوب، در شما و همکاران‌تان خواهد شد.

در محیط کاری تنها فاکتورهای زیبایی شناختی ملاک نیست، بلکه باید با توجه به نوع کاربرد فضا، تمام وسایل مورد نیاز به صورت منظم در دسترس کارمندان و کارکنان باشد تا بازدهی کار بالاتر رود. در ادامه این مقاله قصد داریم که به طرح چیدمان اتاق کار بپردازیم.

تصویر مدیریت فضا در چیدمان دفتر کار اداری

مدیریت فضا در چیدمان دفتر کار اداری

مدیریت فضا این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تجهیزات و منابع را در کارآمدترین مناطق خود قرار دهید؛ در واقع بزرگ‌ترین نکته در چیدمان اتاق کار اداری، مدیریت فضا است.

نحوه چیدمان دفتر تاثیر بسیاری بر تعاملات روزانه کارکنان شما دارد. استفاده حداکثری از فضا تا حد زیادی با هدفی که در کسب و کار خود دنبال می‌کنید ارتباط دارد. استفاده هوشمندانه از چیدمان می‌تواند فضا را به محیطی بهینه‌تر از آنچه تصور می‌کردید، تبدیل می‌کند.

خوب است کارمندان و بخش‌هایی که به طور منظم با یکدیگر ارتباط دارند در مجاورت هم قرار گیرند؛ به عنوان مثال، فروش و بازاریابی یا امور مالی و منابع انسانی بهتر است در کنار یکدیگر باشند؛ همچنین باید تجهیزات مورد استفاده در هر بخش در همان منطقه قرار گیرد؛ مثلا به احتمال زیاد بخش فناوری اطلاعات بیشتر به دستگاه فتوکپی و کاغذ خردکن نیاز دارند؛ همچنین کارمندان شما باید بتوانند بسته به نیاز خود ایستگاه‌هایی را در فضاهای ساکت، اتاق‌های استراحت یا اتاق‌های ملاقات راه اندازی کنند.

تصویر اهمیت انتخاب رنگ در چیدمان اتاق کار اداری

اهمیت انتخاب رنگ در چیدمان اتاق کار اداری

رنگ‌ها در طراحی چیدمان اتاق کار و طراحی دکوراسیون شرکت بسیار تاثیر گذارند. رنگ‌ها اثر معجزه آسایی روی حال افراد و میزان بهره وری و راندمان آن‌ها دارد. رنگ‌ها می‌توانند بازتاب واقعیت شغلی شما باشند.

تناسب رنگ‌ها و انتخاب رنگ مناسب در طراحی چیدمان اتاق کار یکی از اثرگذارترین موارد بر ظاهر اتاق کار است و برای انتخاب آن باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید.

استفاده از رنگ مناسب یک اصل حیاتی در چیدمان اتاق کار اداری است. ثابت شده است که رنگ بر کیفیت کار و سلامت روانی کارکنان شما تاثیر می‌گذارد.

  • رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد موجب بروز احساس راحتی، هیجان یا عصبانیت می‌شوند.
  • رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و خرمایی می‌توانند تأثیر آرام‌بخشی بر اعضای تیم داشته باشند و محبوب‌ترین پالت در محل کار باشند.
  • رنگ ها‌همچنین تاثیر فیزیکی بر نیروی کار شما دارند. زرد و سفید رنگ‌های تیره‌ای هستند که می‌توانند باعث خستگی چشم و سردرد شوند، بنابراین از آن‌ها کم استفاده کنید.

رنگ‌ها همچنین بر نحوه درک کسب و کار شما توسط مشتریان و مشتریان شما تاثیر دارند. استفاده از رنگ‌های پاستلی و عجیب و غریب در دفتر یک شرکت حسابداری ممکن است پیامی قطع ارتباط را برای مشتریان شما ارسال کند.

در طراحی چیدمان اتاق کار و طراحی دکوراسیون تجاری سعی کنید وسایلی با رنگ ملایم تهیه کنید.

یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی اتاق کار استفاده نکردن از یک رنگ ثابت است و بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که در یک طیف قرار دارند؛ همچنین بهتر است از رنگ‌های جیغ استفاده نکنید.

 

فناوری برای بهره وری

کارمندان شما به منابع، تجهیزات و فناوری مناسب برای انجام درست وظایف خود نیاز دارند. سیستم‌های قدیمی می‌توانند وقت تیم شما را تلف کنند. استفاده از فناوری‌های نوین منجر به بهبود فعالیت‌های روزانه  در کسب و کار شما می‌شود. ممکن است مجبور شوید زمانی را برای آموزش کارکنان خود برای استفاده از فناوری جدید صرف کنید؛ اما این یک سرمایه گذاری ارزشمند در دراز مدت است؛ همچنین باید در صورت امکان از فناوری موبایل برای تشویق حرکت در محل کار خود استفاده کنید. 

تصویر انتخاب تجهیزات مناسب برای چیدمان دفتر کار اداری

انتخاب تجهیزات مناسب برای چیدمان دفتر کار اداری

همیشه باید تجهیزات اتاق همچون میز، صندلی، کمد و فایل‌های اداری با فضای داخلی تناسب داشته باشد؛ به عنوان مثال چنانچه در محیطی کار می‌کنید که متراژ کمی دارد، بهتر است از میز و صندلی‌های کوچک دارند استفاده شود. با انجام این کار محیط بسیار کاربردی‌تری خواهید داشت. در ادامه به طراحی چیدمان اتاق کار می پردازیم: 

  • انتخاب کمد اداری مناسب 

باید در طراحی چیدمان اتاق خود از فایل‌ها و کمدهایی استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، کاربرد نیز داشته باشد. یک کمد مناسب باید بتواند فایل‌های مختلف را در خود جای دهند، عمق و ابعاد آن‌ها کافی باشد و متناسب با اسناد و مدارک طراحی شود.

 

  • انتخاب میز و صندلی ایده آل

نظم، حرف اول را در طراحی چیدمان اتاق کار می‌زند؛ به همین دلیل نظم دادن به میزها و صندلی‌ها را باید متناسب با محیط تنظیم کنید، اگر صندلی‌ها بیشتر از متراژ فضای کاری شما باشد محدودیت‌هایی در رفت و آمد پیش می‌آید.

تصویر تاثیر نورپردازی در چیدمان دفتر کار اداری

تاثیر نورپردازی در چیدمان دفتر کار اداری

نور یک اصل مهم در طراحی و چیدمان اداری است. کار در یک محل کار تاریک بهره وری و انگیزه پرسنل را کاهش می‌دهد. به حداکثر رساندن نور طبیعی یک راه عالی برای بهبود خلق و خوی کارمندان است. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی به جای نور مصنوعی به کاهش فشار چشم و سردرد کمک می‌کند؛ همچنین می‌تواند فضای شما را بسیار بزرگ‌تر از آنچه که هست نمایان سازد. ترکیب نور با رنگ‌های سرد مانند سبز و آبی می‌تواند فضایی آرام را برای تیم شما ایجاد کند. ایجاد اتاق‌های آرام با استفاده از پالت رنگ و نور، لحظاتی از آرامش را برای کارمندان شما در طول روز کاری ایجاد می‌کند. به حداکثر رساندن نور طبیعی به کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه‌های کسب و کار کمک می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت