8 ایده خاص دکوراسیون کارگاه خانگی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > 8 ایده خاص دکوراسیون کارگاه خانگی

قطعا همه ما به داشتن یک کارگاه خانگی زیبا و منحصر به فرد با بازدهی بالا، علاقه مندیم. به همین خاطر ما در این مقاله به موضوع دکوراسیون کارگاه خانگی می پردازیم تا بابت این موضوع، نکات و ایده های خارق العاده ای را در اختیار شما قرار دهیم. بیشتر ما وقتی فضای کارمان تمیز و مرتب باشد، بهره وری بالاتری داریم. اگر زمان زیادی را در کارگاه یا اتاق کار خود می گذرانید، فضای منظم و مرتب یک امر ضروری است. نه تنها به کاهش شلوغی و فضای کار بیشتری کمک می کند، بلکه می تواند کار شما را بسیار راحت تر کند، در صورتی که همه چیزهایی که نیاز دارید در محل خود قرار گرفته و شیک و تمیز به نظر برسد.

اگر به دنبال راه های کاهش شلوغی و بی نظمی هستید، در اینجا برخی از ایده های خاص در فضا سازی کارگاه را برای شما آورده ایم. برخی از آنها ایده های DIY یا “خودت انجامش بده” هستند، برخی نیز باید توسط طراحان و متخصصین دکوراسیون داخلی عملی شود. در ادامه 8 ایده خاص را با هم بررسی میکنیم:

1) استفاده میزها

یکی از مهم ترین موارد در دکوراسیون کارگاه خانگی، داشتن میزها با قابلیت های چندگانه است. هر میزی نمی تواند برای اتاق های کارگاهی مناسب باشد و بهتر است از میزهای چند کاره استفاده کنید. میزهایی که هم قابلیت استفاده از تخته رویی آن باشد و هم دارای کشو و فضاهای خاص برای ذخیره سازی. میز شیشه ای برای کارگاه خانگی مناسب نیست چون ممکن است در اثر ضربه بشکند. میزهای که استفاده می کنید بهتر است که با قابلیت کوتاه و بلند کردن پایه را داشته باشد.

2) تخته های چسبان روی دیوار

البته که این ایده در طراحی داخلی کارگاه خانگی خیلی پیش پا افتاده است اما ما می خواهیم چند ایده در مورد همین تخته ها به شما ارائه کنیم. ابتدا رنگ تخته و جنس آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. جنس چوب بهترین جنس برای استفاده به عنوان تخته چسبان است. بهتر است که رنگ زمینه آن سفید و برای هر ابزاری که روی آن قرار می دهید، فضایی را با رنگ خاص و ترجیحا با نام ابزار ایجاد کنید. به عنوان مثال یک فضای مستطیل شکل به رنگ قهوه روشن بر روی رنگ سفید تخته که زیر آن نوشته است، آچار شلاقی، برای این ابزار مناسب است.

3) استفاده از میله و قلاب

در صورتی که در کارگاه خود فضای افقی خالی دارید می توانید میله ای را به صورت افقی نصب کرده و قلاب هایی را برای آن در نظر بگیرید. بدین صورتی می توانید برخی از ابزارهای خود را به وسیله قلابی که به آن متصل است، به آن آویزان کنید. مثلا سطل های میخ و برخی ابزار ریز را می توانید به وسیله قلاب به آن آویزان کرد.

4) مکانی ویژه برای اسپری های رنگ

اگر کار شما شامل اسپری رنگ است، این ایده برای شما کاربردی، شیک و مفید است. با استفاده از چند تکه تخته سه لا و چند لوله پلاستیکی، به راحتی می توانید یک مکان خاص و ویژه برای اسپری های خود ایجاد کنید. این لوله ها به گونه ای در کنار هم قرار دارد که شما بتوانید به سادگی هرچه تمام تر، اسپری های خود را قرار دهید.

5) مکانی برای یادداشت ها

قطعا در کارگاه خود به مکانی برای قرار دادن یادداشت ها نیاز دارید. بهترین کار ایجاد یک تخته بر روی دیوار است. حال می توانید روی این تخت یادداشت های خود را بچسبانید. ایده دیگر ما برای این کار این است که یک تخته وایت برد را به دو قسمت تقسیم کرده و قسمتی را برای نوشتن با ماژیک بگذارید و قسمتی دیگر را برای چسباندن یادداشت ها.

6) چرخ دستی متحرک

برخی وسایل کارگاه طبق نکات مهم دکوراسیون کارگاه خانگی، بهتر است که همیشه در دسترس شما باشد. البته این ایده بیشتر برای محیط های کارگاهی بزرگ کاربرد دارد. ایده ما برای این کار، استفاده از یک چرخ دستی است. چرخ دستی که روی آن چند قفسه قرار داشته و شما می توانید ابزارهایی که بیشترین استفاده را برای شما دارد، روی آن بگذارید تا خیلی دنبال آن نگردید.

ابزارهایی مانند آچار، سیم چین، انبردست و فرانسه و … .

7) کشوهای پلاستیکی

حتما نیازی نیست که از کابینت کار بخواهید که برای فضای کاری شما، کابینت هایی را ایجاد کند. شما می توانید از کشوهای پلاستیکی استفاده کنید. انواع کشوهای پلاستیکی در بازار وجود دارد که با طرح ها و رنگ های مختلف کارایی بسیاری برای شما خواهد داشت. بهتر است که بهترین جنس را انتخاب کنید تا با کوچک ترین فشار نشکند.

8) آهن ربا قوی

آهن ربای قوی کاربرد بسیاری در کارگاه دارد. برخی از آهن رباهای قوی ورقه ای برای چسباندن ابزار استفاده می کنند. ما نیز برای آن ایده ای داریم که شما می توانید بر روی تخته ای که برای ابزار به دیوار چسبانده اید، بخش را با آهن ربای ورقه ای بپوشانید تا برخی ابزاری که قابلیت اتصال به میخ را ندارند، به آن بچسبند.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

پربازدیدترین مطالب دکوراسیون داخلی

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت