حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک کابینتی مدرن و همزمان کلاسیک است. می‌توان گفت این سبک با تلفیق دو سبک مدرن و کلاسیک به وجود آمده است. استفاده از کابینت کلاسیک در طراحی منازلی کارآمد است که سادگی و مدرن بودن در آن‌ها هدف اصلی باشد. 

طراحی کابینت نئوکلاسیک به صورت کاملا متقارن انجام می‌شود و گاها از درب‌های شیشه‌ای در آن استفاده می‌شود. 

برای دریافت خدمات طراحی و نصب کابینت نئوکلاسیک می‌توانید از طریق سامانه حامی ساخت اقدام کنید و بهترین کابینت ساز در شهر خود را پیدا کنید و نصب کابینت نئوکلاسیک در منزل خود را به آن بسپارید.

آشنایی با کابینت نئوکلاسیک

آشپزخانه یکی از بخش‌های مهم هر خانه است و مدل معماری و تجهیزات به کار رفته در آن، تاثیر مستقیم در زیبایی و جذابیت بصری خانه دارد. کابینت‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر دکوراسیون داخلی آشپزخانه هستند. با انتخاب درست کابینت می‌توانید آشپزخانه خود را بزرگ­‌تر از چیزی که هست نشان دهید و صرف نظر از معماری آن، فضای شیک و چشم نوازی را در آشپزخانه خود ایجاد کنید. همان‌طور که می‌دانید کابینت‌ها دارای دو سبک اصلی مدرن و کلاسیک هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ کابینت مدرن ساده‌ترین نوع کابینت است که هیچ گونه جزئیاتی در آن به کار نرفته است و مناسب افرادی است که می‌خواهند فضای ساده و به دور از اشرافیت در آشپزخانه‌شان حاکم باشد؛ در حالی که کابینت کلاسیک کاملا برعکس کابینت مدرن است و حالت اشرافی و کلاسیک اروپایی دارد، اغلب از جنس چوب است و کنده کاری‌ها و تزئینات دستی روی ساختار آن وجود دارد که ظاهرش را مجلل کرده و به ارزش مادی و قیمت آن می‌افزاید. همانطور که گفته شد هر کدام از این دو سبک ویژگی‌هایی کاملا متفاوت از دیگری داشته و طرفداران خاص خودش را دارد.

کابینت پولیشی

حامی ساخت همراه شما تا پایان پروژه

حامی ساخت سامانه‌ای برای معرفی کابینت کار در شهرهای مختلف ایران است. اگر می‌خواهید هزینه طراحی و اجرای کابینت منزل یا محل کار خود را پیش از انجام پروژه بدانید و از دستمزد کابینت کار‌های شهر خود مطلع شوید حامی ساخت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. ما لیستی از بهترین و با تجربه‌ترین کابینت کار‌ها در هر شهر را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم تا در صورتی که تمایل دارید با آن‌ها تماس گرفته و از خدمات‌شان بهره‌مند شوید.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

روند طراحی و اجرای کابینت نئوکلاسیک توسط حامی ساخت

حال ممکن است یک فرد نه سادگی بیش از حد کابینت مدرن را بپسندد، و نه حال و هوای اشرافی سبک کلاسیک مورد علاقه‌اش باشد؛ چه باید بکند؟ معتبرترین کابینت سازها به این منظور دست به کار شدند و سبک جدیدی از کابینت که تلفیقی از دو سبک مدرن و کلاسیک است را ابداع کردند؛ کابینت نئوکلاسیک. کابینت نئوکلاسیک با الهام گرفتن از سبک معماری نئوکلاسیک زیبایی، راحتی و مهم‌تر از همه کاربردی بودن را به ارمغان می‌آورد. همچنین با وجود اینکه کابینت نئوکلاسیک به اندازه دو سبک مدرن و کلاسیک قدمت ندارد؛ اما در همین مدت هم محبوبیت بسیار خوبی کسب کرده است. حال سوال این است که کابینت نئوکلاسیک چیست؟ به چه کابینتی نئوکلاسیک می‌گویند؟ حامی ساخت در ادامه شما را با این سبک از کابینت بیشتر آشنا می‌کند.

با کمک حامی ساخت می‌توانید بهترین‌ها در حوزه کابینت سازی را در شهر خود پیدا کنید به عنوان مثال با جستجو کابینت ساز در مشهد، حامی ساخت بهترین کابینت ساز‌ها را برای شما به نمایش درمی‌آورد.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک برگرفته از سبک مدرن و کلاسیک و جدیدترین سبک کابینت است؛ از این رو امکان دارد هنوز برای همه شناخته شده نباشد. این نوع از کابینت نه ساده‌ گرایی سبک مدرن را دارد و نه به اندازه سبک کلاسیک دارای جزئیات و کنده کاری‌های مجلل است. در کابینت نئوکلاسیک در واقع از سبک کلاسیک بر بستر امکانات و وِیژگی‌های مدرن استفاده شده است و شما مدرنیته و سنت رو به طور هم زمان در این سبک از کابینت مشاهده می‌کنید. طراحی آن‌ها بسیار لوکس، ظریف و زیبا است و فضای آشپزخانه شما را شیک، مدرن، کاربردی و در عین حال کلاسیک می‌کند. کابینت نئوکلاسیک قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای هم دارد.

زیرشاخه‌های کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک شامل دو زیرشاخه به نام‌های انزو و پولیشی است که از لحاظ مدل ظاهری، رنگ کابینت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه مختصر به آن‌ها می‌پردازیم.

کابینت نئوکلاسیک انزو

کابینت نئوکلاسیک انزو یک کابینت از برند معروف ایتالیایی به نام zentique یا انزو است که نام این مدل کابینت برگرفته از نام همین شرکت است. این کابینت در مدت کوتاهی توانست نگاه طرفداران بسیاری را به خود جلب کند؛ اما متاسفانه به علت نیازمندی این مدل کابینت به ماشین آلات پیشرفته و گران قیمت برای تولید، شرکت‌های زیادی قادر به ساخت و ارائه این نوع کابینت نیستند. از ویژگی‌های این این کابینت می‌توان به ضخامت بیست و پنج یا چهل میلی‌متر درب کابینت‌ها و ضخامت یک میلی‌متر رنگ آن‌ها اشاره کرد.

کابینت نئوکلاسیک پولیشی

این نوع کابینت با داشتن طرحی تلفیقی از کابینت‌های مدرن و کلاسیک به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کابینت‌ها تبدیل شده است. این کابینت ترکیبی از حکاکی‌های کلاسیک در کنار رنگ‌های پولیشی براق شبیه به هایگلاس طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. ضخامت درب‌ها در این مدل مانند مدل انزو بیست و پنج یا چهل میلی‌متر است و ضخامت رنگ در آن یک الی دو میلی‌متر است.

انتخاب کابینت مناسب خونت با ما ساده تره!

قیمت کابینت نئوکلاسیک

قیمت کابینت نئوکلاسیک با توجه به متراژ، نوع متریال به کار رفته برای ساخت آن و زمینی یا دیواری بودن کابینت، متغیر است؛ مثلا قیمت کابینت نئوکلاسیک سفید از جنس ام دی اف با  قیمت کابینت ممبران نئوکلاسیک در همین رنگ، متفاوت است. با این حال با صرف نظر از این فاکتورها، برای قیمت هر متر کابینت نئوکلاسیک، یک مقدار کلی توسط اتحادیه تصویب شده است.

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک با اینکه به طور کلی از دو سبک کلاسیک و مدرن محبوب‌تر است؛ اما این دلیل بر بی عیب و نقص بودن این سبک نمی‌شود. در ادامه به بررسی مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک می‌پردازیم.

مزایای کابینت نئوکلاسیک

معایب کابینت نئوکلاسیک

راهنمای انتخاب کابینت نئوکلاسیک با حامی ساخت

انتخاب کابینت نئوکلاسیک در صورتی که اطلاعاتی از این کابینت نداشته باشید، می‌تواند دشوار باشد از این رو در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد به شما در خرید کابینت نئوکلاسیک کمک خواهد کرد.

برای خرید کابینت نئوکلاسیک باید به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد دقت کنید.

نوع چوب یا ام دی افی که در کابینت نئوکلاسیک استفاده شده است.

نوع چوب یا ام دی افی که در کابینت نئوکلاسیک استفاده شده است.

کیفیت رنگ استفاده شده در کابینت نئوکلاسیک.

یراق آلات استفاده شده در آن

اگر در هنگام خرید کابینت نئوکلاسیک به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد دقت کنید می‌توانید کابینتی مناسب برای منزل خود تهیه کنید.

در نظر داشته باشید که هرچه کابینت نئوکلاسیک را با کیفیت بالاتر خریداری کنید طول عمر بیشتری خواهد داشت و در برابر عوامل آسیب رسان مانند آب و حرارت مقاومت بیشتری را از خود نشان خواهد داد. 

جنس کابینت‌های نئوکلاسیک

از لحاظ کیفی، چوب طبیعی متریال مناسب و با دوامی است که از لحاظ ظاهری نیز از زیبایی برخوردار است؛ با این حال هزینه بالایی دارد! گزینه بعدی، MDF است که با دستگاه CNC برش و طرح می‌خورد؛ سپس یا روکش PVC روی آن کشیده و وکیوم می‌شود، که در این حالت به آن کابینت ممبران گفته می‌شود، یا رنگ پلی اورتان می‌خورد که در این صورت به آن کابینت ام دی اف خام رنگ شده گفته می‌شود. برای ساخت کابینت‌ پولیشی هم از ام دی اف خام استفاده می‌شود. این کابینت همانگونه که ذکر شد، بعد از ابزار خوردن با دستگاه CNC باید در یک محیط کاملا استریل و عاری از آلودگی و گرد و غبار قرار بگیرد تا به وسیله رنگ پولیشی رنگ آمیزی شود و سمباده بخورد. در ادامه این روند آنقدر ادامه پیدا می‌کند که کابینت‌ها در وضعیت مطلوب قرار بگیرند. کاور پولیشی مورد استفاده در این کابینت ضد آب است و برای فضاهای مرطوب مناسب می‌باشد؛ با این حال نباید در معرض مستقیم آب و رطوبت قرار بگیرد.

به طور کلی بر اساس نوع متریال به کار رفته، انواع کابینت نئوکلاسیک به شرح زیر است:

کابینت نئوکلاسیک طرح چوب یا با روکش چوب

چوب همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سبک کلاسیک و نئوکلاسیک است؛ اما باید برخی از معایب آن را نیز در نظر بگیرید. یکی از بزرگ‌ترین معایب کابینت نئوکلاسیک با طرح چوب قیمت بالای آن است که برای برخی صرفه اقتصادی ندارد. اگر دوست دارید حس طبیعی بودن چوب را داشته باشید، ولی در کنار آن قیمت مناسبی نیز داشته باشد می‌توانید از کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب استفاده کنید؛ اما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که باز هم این مدل از کابینت نسبت به دیگر متریال هزینه بالاتری دارد.

کابینت نئوکلاسیک ام دی اف با پوشش رنگ پلی اورتان

در این مدل از کابینت نئوکلاسیک، کابینت از ام دی اف خام با رنگ پلی اورتان روکش شده ساخته می‌شود. این سبک از کابینت نئوکلاسیک با روکش رنگ و پلی اورتان نسبت به کابینت ممبران نئوکلاسیک دوام بیشتری دارد که به طبع قیمت آن نیز بالاتر است. از دیگر مزایای کابینت نئوکلاسیک با روکش رنگ می‌توان به تنوع در طیف رنگی اشاره کرد.

کابینت نئوکلاسیک ام دی اف با پوشش رنگ پولیشی

کابینت‌های پولیشی هم از MDF خام ساخته می‌شود و مانند کابینت‌های طرح چوب با دستگاه CNC طرح و ابزار می‌خورند. این نوع از کابینت در مرحله بعد باید در یک محیط استریل و عاری از آلودگی و گرد با رنگ‌های پولیشی رنگ‌ شوند و با استفاده از سمباده بخورند هموار شوند.

کابینت نئوکلاسیک ممبران

این نوع کابینت‌ها از متریال ممبران و با طرح‌های نئوکلاسیک ساخته می‌شوند. کابینت ممبران نئوکلاسیک، آن دسته از کابینت‌هایی هستند که مغزی آن‌ها از جنس ام دی اف خام بوده که بعد از برش و طراحی با دستگاه CNC چسب‌کاری می‌شوند و بعد از چسب‌کاری به کمک دستگاه ممبران روی آن قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که کابینت ممبران نئوکلاسیک نسبت به دیگر انواع کابینت‌های نئوکلاسیک قیمت مناسب‌تری دارد.

رنگ کابینت نئوکلاسیک

به دلیل استفاده از رنگ پلی اورتان و پلی استری به عنوان پوشش، رنگ کابینت نئوکلاسیک دارای گستره تنوع زیادی است؛ یعنی با توجه به سلیقه‌تان از کابینت نئوکلاسیک کرم تا سبز، آبی و کلی رنگ متنوع دیگر، می‌توانید رنگ کابینت نئوکلاسیک خود را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید از این رنگ‌ها در دو نوع کابینت نئوکلاسیک براق و مات استفاده کنید. با اینکه محدودیتی برای انتخاب رنگ وجود ندارد، ولی کابینت نئوکلاسیک رنگی در رنگ‌های سرد و ملایم مثل سفید، خاکستری، طوسی، آبی تیره، سبز و کرم از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ علاوه بر این، کابینت نئوکلاسیک دو رنگ هم در رنگ‌هایی از قبیل کابینت نئوکلاسیک سفید طوسی رایج است. با این حال هنوز هم بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک را سلیقه و علاقه شما تعیین می‌کند.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کسانی که تاکنون اسم کابینت نئوکلاسیک را نشنیده‌ا‌ند، ممکن است در ابتدا گمان کنند که کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک با هم در یک راستا قرار دارند؛ در حالی که این دو سبک از کابینت تفاوت‌های فاحشی با هم دارند که آن‌ها را کاملا از هم متمایز می‌کند. در کابینت‌های نئوکلاسیک دیگر خبری از طرح‌های شلوغ و کنده کاری‌های سبک کلاسیک نیست. در این کابینت‌ها به نسبت سبک کلاسیک، سادگی بیشتر و پرداختن به جزئیات کم‌تر است. به دلیل همین سادگی بیشتر کابینت نئوکلاسیک نسبت به کلاسیک، آماده سازی و ساخت آن سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین بر خلاف کابینت کلاسیک که به دلیل تزئینات و منبت کاری‌های ظاهری، مناسب فضای کوچک نیست و آن‌ را آشفته و شلوغ می‌کند، کابینت نئوکلاسیک کاملا برای فضاهای کوچک مناسب است. کابینت نئوکلاسیک به این خاطر که کنده کاری‌های دستی کابینت کلاسیک را ندارد، از قیمت پایین‌تری برخوردار است. تمیز کردن و نگهداری کابینت نئوکلاسیک هم به نسبت کابینت کلاسیک آسان‌تر است؛ زیرا هر چه جزئیات بیشتر باشد تمیز کردن سخت‌تر است، و تمیز نکردن کابینت‌ها به مرور زمان از کیفیت و عمر آن‌ها می‌کاهد؛ خصوصا در آشپزخانه که گرد و غبار و ذرات چربی در محیط وجود دارد و به سرعت روی سطوح می‌نشیند.

فرق کابینت ممبران با نئوکلاسیک

شاید تا به حال این تیتر به چشم‌تان خورده باشد یا آن را شنیده باشید؛ اما باید بدانید که امکان مقایسه کابینت ممبران با نئوکلاسیک وجود ندارد! به این دلیل که نئوکلاسیک یک سبک طراحی دکوراسیون داخلی است؛ در حالی که ممبران متریال مورد استفاده برای ساخت کابینت است؛ این یعنی امکان استفاده از متریال ممبران برای ساخت کابینت در سبک نئوکلاسیک وجود دارد و ممبران و نئوکلاسیک با یکدیگر قابل قیاس نیستند.

جدیدترین مدل‌های کابینت نئوکلاسیک 2023

کابینت‌های نئوکلاسیک یکی از خاص‌ترین و جدیدترین مدل‌ها و سبک‌های روز دنیا محسوب می‌شود که در حال حاضر علاقه‌مندان بسیاری دارد. در ادامه برخی از زیباترین مدل‌های کابینت نئوکلاسیک را می‌بینیم.

ویژگی‌ های کابینت نئوکلاسیک

سوالات متداول

کابینت نئوکلاسیک سبکی از طراحی دکوراسیون داخلی است که در آن جزئیات کلاسیک با مدرن ترکیب می‌شود و با استفاده از PVC ظاهری صاف و یکپارچه به آن‌ها بخشیده می‌شود.

برای خرید کابینت نئوکلاسیک باید به مواردی مانند نوع چوب، کیفیت یراق آلات، روکش کیفیت رنگ و مواردی از این دست توجه داشته باشید تا ماندگاری مناسبی برای شما داشته باشد.

باید توجه داشته باشید که کابینت نئوکلاسیک نوعی طراحی است اما ممبران جنس کابینت است و با توجه به این موضوع نمی‌توان میان این دو تفاوتی را مشخص کرد.

پربازدیدترین مطالب

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهی بنویسید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت