تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

دانستن تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن به گزینش بهتر دکوراسیون آشپزخانه کمک شایانی می‌کند. انتخاب هر کدام از این سبک‌ها تحول بزرگی در چیدمان آشپزخانه شما ایجاد می‌کند. بازسازی و یا تعویض اجزای آشپزخانه کاری دشوار و بسیار هزینه بر است؛ در نتیجه بهتر است قبل از اقدام به این کار با تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک آشنا شوید. ما در این مقاله به تفاوت کابینت مدرن با کلاسیک پرداخته‌ایم. با حامی ساخت همراه باشید.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

کابینت مدرن چیست؟

امروزه با افزایش آپارتمان نشینی تغییراتی در اولویت‌های مردم ایجاد شده؛ در گذشته معیار اکثر مشتریان برای انتخاب کابینت ظاهر آن بود؛ اما امروزه در کنار ظاهر به ویژگی‌های دیگر مانند کیفیت آن توجه زیادی می‌شود.
کابینت مدرن سطحی صاف و یک دست دارد، در نتیجه باعث می‌شود بتوانیم بیشترین استفاده را از فضای آشپزخانه ببریم. یک کابینت ساز در ساخت کابینت مدرن اغلب از متریال‌های چوب، پلی گلاس، های گلاس و پی وی سی استفاده می‌کند. یکی از ویژگی‌های کابینت مدرن ساده بودن آن است؛ در این سبک کابینت هیچگونه ظریف کاری، برجستگی، کنده کاری، حکاکی، سرستون و تاج وجود ندارد. سادگی مهم‌ترین اصل کابینت‌های مدرن است؛ به گونه‌ای که فقط مرز بین کابینت‌ها مشخص می‌باشد و هیچ مورد حاشیه اضافی دیگری در کابینت‌های مدرن دیده نمی‌شود. در ساخت این سبک کابینت بیشتر از رنگ‌های خنثی مانند سفید یا طوسی استفاده می‌شود. یکی از تفاوت‌های کابینت کلاسیک و مدرن جنس‌ آن‌ها است. برخلاف کابینت‌های کلاسیک که از جنس چوب هستند، کابینت‌های مدرن از مغزی ام دی اف ساخته شده و با روکش‌هایی نظیر پلی گلاس، هایگلاس، چوب و PVC پوشانده شده‌اند. یکی از مزایای این نوع روکش‌ها، افزایش دوام کابینت در مقابل رطوبت است.

مزایای کابینت مدرن

کابینت مدرن مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه‌ای دارد.

  • طول عمر بالا و دوام فوق العاده‌ای در مقابل رطوبت دارد.

  • استفاده مفید از فضای آشپزخانه

  • نحوه طراحی آن باعث منظم دیده شدن آشپزخانه می‌شود.

  • نگهداری و تمیز کردن این کابینت بسیار آسان است.

  • تنوع بسیار زیادی دارد.

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک، حال و هوای آشپزخانه را سنتی می‌کند و یادآور خاطرات گذشته است. کابینت کلاسیک اکثرا با متریال چوب ساخته می‌شود به همین علت محیط آشپزخانه را گرم و صمیمی می‌کند. برخلاف کابینت مدرن، کابینت کلاسیک نقش و طرح فراوانی دارد. از مشخصات بارز این کابینت می‌توان به تاج و سرستون‌های منبت کاری شده اشاره کرد. کابینت‌های کلاسیک طرح‌های زاویه دار و دستگیره‌های تزئینی دارند. دستگیره‌های مناسب این کابینت، دستگیره برنجی است. در طراحی کابینت کلاسیک از رنگ‌هایی که جلوه بیشتری دارند، استفاده می‌شود؛ این رنگ‌ها کامل کننده سبک کلاسیک هستند. در کابینت‌های کلاسیک اغلب از رنگ‌های قهوه‌ای، خاکستری، فندقی و طوسی استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کابینت کلاسیک، وجود درب شیشه‌ای و طبقات دکوری در آشپزخانه است. در این مکان‌ها وسایل قدیمی، عتیقه‌های با ارزش، مجسمه‌های قدیمی بسیار زیبا و کریستال‌های قیمتی خاص قرار می‌گیرند.

مزایای کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک همانند کابینت مدرن از مزایای خاصی برخوردار است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • استحکام و طول عمر بالا

  • رعایت قرینه در ساخت کابینت کلاسیک

  • صفحه روی کابینت از جنس کورین یا کوارتز است که نگهداری و نظافت آن بسیار آسان است.

  • فضای داخلی کابینت کلاسیک ارتفاع مناسبی دارد و جادار است.

  • تنوع طرح و رنگ بالا

  • استفاده از فضای آشپزخانه به بهترین شکل ممکن

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

قیمت کابینت مدرن و کلاسیک

معمولا افراد کابینت آشپزخانه خود را بر اساس دکوراسیون کلی منزل انتخاب می‌کنند؛ اما قیمت نیز یک ویژگی تاثیر گذار در خرید مشتری است. کابینت‌های مدرن و کلاسیک هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و بر اساس این ویژگی‌ها قیمت گذاری می‌شوند. به طور کلی قیمت کابینت‌ کلاسیک از کابینت مدرن بیشتر است. علت این تفاوت قیمت، امکاناتی است که کابینت کلاسیک دارد؛ به عنوان مثال کابینت کلاسیک دارای قاب، پاخورهای پرکار، ستون، سرستون‌های پرکار و درخشندگی است. یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت این کابینت‌ها تاثیر می‌گذارد جنس آن‌ها است؛ همانطور که گفته شد جنس متریال کابینت مدرن معمولا ام دی اف است در صورتی که کابینت کلاسیک از چوب ساخته می‌شود. کیفیت این دو کابینت معمولا در یک سطح است اما به طور کلی می‌توان گفت کیفیت کابینت کلاسیک کمی بیشتر از کابینت‌های مدرن است. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که کابینت‌های مدرن به راحتی تعمیر می‌شود ولی کابینت‌های کلاسیک عمدتا قابل تعمیر نیستند و در صورت آسیب باید قطعات آسیب دیده را تعویض کنید.

جمع بندی

حال با توجه به مطالبی که گفته شد به یک جمع بندی در رابطه با تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک می‌پردازیم

  • کابینت مدرن ظاهر ساده و بی آلایشی دارد؛ اما کابینت کلاسیک بسیار شلوغ و پرکار است.

  • در کابینت مدرن از رنگ‌های براق استفاده می‌شود؛ اما در کابینت‌های کلاسیک اغلب از رنگ‌های مات استفاده می‌شود.

  • در کابینت مدرن از رنگ‌های جذاب و شاد استفاده می‌شود اما در کابینت کلاسیک از رنگ‌های سنگین و خنثی مانند خاکستری یا رنگ چوب استفاده می‌شود.

  • تمیز کردن کابینت مدرن بسیار راحت و آسان است در صورتی که تمیز کردن کابینت کلاسیک به دلیل وجود حکاکی و کنده کاری بسیار دشوار است.

  • کابینت مدرن در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است؛ اما کابینت کلاسیک در برابر رطوبت مقاومت کمی دارد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت