قیمت طراحی دکوراسیون داخلی

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > قیمت طراحی دکوراسیون داخلی

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی می‌شود هدف تغییر چیدمان، آراستن و مرتب کردن فضای داخلی منزل با متریال مختلف است. اگر می‌خواهید طراحی دکوراسیون مورد پسندتان واقع شود؛ ابتدا باید سبک‌های متفاوت طراحی دکوراسیون را بشناسید و به نیازهای خود برسید و در نهایت مطابق با بودجه، شرایط و موقعیت منزل‌تان از یک مجری دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

در ضمن امروزه توجه به طراحی دکوراسیون داخلی چند برابر شده است. افراد برای رسیدن به یک تغییر دکوراسیون نیاز به راهنمایی و مشاوره از سمت و سوی متخصصان این حرفه‌ دارند. استفاده از افراد حرفه‌ای رضایت شما را به همراه خواهد داشت. شاید قیمت طراحی دکوراسیون داخلی یکی از موانعی باشد برای اینکه به سراغ طراحان دکوراسیون بروید؛ اما باید بگوییم که حامی ساخت با مقرون به صرفه‌ترین هزینه طراحی دکوراسیون، با داشتن طراحانی حرفه‌ای و 12 سال سابقه، چیدمان منزل شما را به بهترین شکل انجام می‌دهد. 

برای اطلاع از قیمت دکوراسیون مورد نظرت با ما در ارتباط باش

هزینه طراحی دکوراسیون داخلی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای تعیین هزینه طراحی دکوراسیون باید مواردی قبل از کار مشخص شود. اصولی که قبل از شروع کار باید مشخص شود بسیار ساده و روشن است.

  • منزل شما چقدر مساحت دارد؟
  • برای طراحی دکوراسیون منزل‌تان به یک طراحی دکوراسیون حرفه‌ای نیاز دارید یا یک طراح آماتور هم از پس کار شما بر می‌آید؟
  • مسئول پروژه و نظارت خودتان هستید؟ یا به یک ناظر حرفه‌ای نیاز دارید تا در صورت بروز نقص در کار، بر پروژه مدیریت داشته باشد؟
  • طراحی دکوراسیون به سبک مدرن و لوکس مدنظر شما است یا اینکه یک تغییر جزئی نیاز شما را برطرف می‌کند؟

مواردی که در بالا گفته شد نکاتی است که قبل از شروع کار باید نظر خود را در رابطه با آن نهایی کرده باشید تا تعرفه طراحی دکوراسیون شما مشخص شود.

تصویر دکوراسیون کرمی

محیط کاری دلپذیر با طراحی دکوراسیون اداری حامی ساخت

تعرفه قیمت طراحی دکوراسیون داخلی

خدماتی که متخصصان طراحی دکوراسیون به شما ارائه می‌دهند چیست؟ بدون تردید خدمات ارائه شده بر حسب زمانی که به آن اختصاص داده می‌شود هزینه طراحی دکوراسیون داخلی متفاوتی را برای شما معین می‌کند. برای اولین قدم شاید تمایل داشته باشید از یک مشاوره حضوری استفاده کنید. این موضوع به صورت ساعتی برای شما محاسبه می‌شود و بر اساس ساعتی که مشاور به شما راهنمایی ارائه می‌دهد قیمت طراحی دکوراسیون داخلی شما تخمین زده می‌شود. در گام بعدی شاید تمایل داشته باشید مشاوره خرید برای شما انجام شود. در این مشاوره اگر تصمیم به خرید از سمت کارشناس داشته باشید باید این موضوع به صورت درصدی محاسبه شود؛ یعنی کارشناس اگر ده میلیون خرید انجام می‌دهد رقمی در حدود ده الی بیست در صد را بسته به خرید و زمانی که صرف می‌کند به پروژه اختصاص می‌دهد. گام سوم طراحی دکوراسیون منزل است، شاید تمایل داشته باشید در پروژه تغییر دکوراسیون از صفر تا صد را متخصصان این موضوع به انجام برسانند در این صورت به صورت توافقی می‌توانید با کارشناس پروژه به توافق برسید به شکلی که کارفرما خرید را برای محدوده‌ای که شما قصد دیزاین آن را دارید به انجام می‌رساند و دکوراسیون را به سبکی که مد نظر شما است انجام می‌دهد. در گام نهایی شما تمایل دارید کار، به صورت پروژه‌ای به عهده طراح داخلی باشد؛ در این سبک از کارها به صورت متر مربع نرخ مد نظر تعیین می‌شود و یک دکور کامل از صفر تا صد به عهده کارشناس این موضوع است.

تصویر دکوراسیون داخلی با مبل سبز

هزینه طراح دکوراسیون داخلی

بدون شک تجربه‌ای که یک متخصص طراحی دکوراسیون دارد به دلیل کارهایی است که در طی عمر کاری خود ارائه داده است. هر بار با تجربه‌ای نو و تازه‌تر به کار بعدی می‌پردازد و این یکی از دلایلی است که در قیمت طراحی دکوراسیون داخلی شما تاثیر دارد. یک سری کارها بر اساس عرف و اصول به عهده یک طراح دکوراسیون است. شما نیز در این ایده پردازی نقش بسیار پر رنگی دارید. به عنوان مثال برای دکور کردن منزل در ابتدا هزینه طراحی دکوراسیون زیادی ندارید؛ به همین خاطر ترجیح می‌دهید تنها به یک مشاوره ساده اکتفا کنید. این موضوع در ابتدا برای شما هزینه زیادی ندارد و شما با مشاوره گرفتن از متخصصان این حرفه شاید تصمیم به یک خرید متفاوت و یک دکوراسیون متفاوت در منزل خود بگیرید.

با طراحی اصولی دکوراسیون منزل، آرامش را به خانه بیاورید

نحوه محاسبه نرخ طراحی دکوراسیون داخلی

مشاوره ابتدائی به محل مورد نظر شما بستگی دارد؛ به عنوان مثال اگر محدوده شما برای بازدید و بررسی با محل کار فاصله داشته باشد این رقم افزایش پیدا می‌کند. اگر نیاز باشد به شهرستان مراجعه شود و مشاوره و کارشناسی تعیین قیمت طراحی دکوراسیون داخلی انجام شود باید هزینه بیشتری در مقایسه با محدوده اصلی در نظر گرفته شود. موضوع دیگر تعرفه‌ای است که برای خانه‌های شمال شهر و جنوب شهر در نظر گرفته می‌شود؛ این موضوع هم به مساحت و نوع دکوراسیون بستگی دارد. هزینه طراحی دکوراسیون داخلی کارهایی که به صورت درصدی انجام می‌شود به خریدهای انجام گرفته مربوط است، که رقمی بین ۱۵ الی ۲۵ درصد در نظر گرفته می‌شود. بدون تردید مشتری با صرف هزینه طراحی دکوراسیون داخلی، حق و حقوقی را نیز دارد که به ذکر برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

تصویر دکوراسیون داخلی شیک

شما با صرف قیمت طراحی دکوراسیون داخلی منزل به منظور تغییر چیدمان منزل خود می‌توانید اصولی را با کارفرمای پروژه خود در میان بگذارید. در ابتدا می‌توانید کارهایی را که مشابه با کار دیزاین منزل شما است را خواستار شوید و با مشاهده آن، طرح ایده آل خود را انتخاب کنید. مورد دوم این است که از کارفرما بخواهید شما را از مشکلات احتمالی که در طی طرح ریزی حاصل می‌شود، مطلع کند. می‌توانید مراحل انجام پروژه را خواستار باشید و از مسئولیت خود در قبال این کار آگاه شوید. نحوه پرداخت دستمزد را خواستار شوید تا در عین کار به مشکلی بر نخورید. نوع قراردادی که قرار است برای منزل شما به انجام برسد را مشخص کنید؛ بر فرض اگر ساعتی، درصدی و یا بر حسب متر مربع است یک حساب سرانگشتی از مسئول پروژه بخواهید. ضمانت کاری حق شما است؛ زیرا در این پروژه شما متحمل هزینه طراحی دکوراسیون داخلی شده‌اید و بدون شک اگر بر اساس عرف و اصول استاندارد بازار کار انجام شود شما از یک ضمانت و پشتوانه عالی بهره خواهید برد. حال اگر کار توسط افراد غیر متخصص انجام شود هیچ ضمانتی برای کار نهایی شما نخواهد بود. مدت زمانی که طرح باید در دست اجرا باشد را خواستار باشید و از مزیت‌های واگذاری پروژه به صورت درصدی و متر مربع نیز آگاهی کسب کنید. شاید در طی کار، به پیشنهاد کارشناس طراحی دکوراسیون، مزایای به شما داده شود. موضوعی که در پایان کار برای منافع شما در نظر گرفته می‌شود خسارت و دیر کردی است که در این پروژه می‌توانید از کارفرما خواستار شوید.

برای انتخاب مجری از حامی ساخت نیاز به راهنمایی داری؟

 

قیمت طراحی دکوراسیون داخلی چگونه محاسبه می‌شود؟

یکی از موضوعات چالش برانگیزی که امروزه در بین طراحان دکوراسیون داخلی مطرح است مسئله تعیین قیمت طراحی دکوراسیون داخلی است. 

متخصصان حوزه طراحی دکوراسیون باید به خوبی بدانند هزینه‌های تمام شده را چگونه مدیریت و برآورد کنند؛ چرا که برآورد هزینه‌ طراحی دکوراسیون داخلی باید طوری باشد که هم مشتریان برای پرداخت آن چالشی نداشته باشند و هم طراح سود کافی از کار خود دریافت کند. طراحان برای تعیین قیمت طراحی دکوراسیون داخلی فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهند که در ادامه برخی از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

بررسی نقشه داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی طریقه جداسازی و تشخیص پلان‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. به طوری که نقشه داخلی باید به صورتی طراحی شود که از نظر چیدمان وسایل و مبلمان بتوان در آن تنوع ایجاد کرد. در این شرایط می‌توان گفت که این نقشه یک نقشه ایده‌آل است و می‌توان بهترین دکوراسیون را برای آن پیاده کرد.

 

  • نوع نورپردازی 

ابزار و وسایل مختلفی برای نورپردازی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها متناسب با جنس و کارایی که دارند قیمت متفاوتی دارند.

نوع نورپردازی می‌تواند به صورت مستقیم بر قیمت طراحی دکوراسیون تاثیر داشته باشد. نورپردازی به وسیله ابزارهای ساده همچون مهتابی، لامپ‌های LED و هالوژن‌ها در مقایسه با لوستر و سایر تجهیزات نورپردازی مدرن قیمت مناسب‌تری دارند.

در نتیجه شما می‌توانید با توجه به سلیقه، سبک طراحی و بودجه خود از تجهیزات نورپردازی مختلفی استفاده کنید.

 

  • هزینه رنگ‌آمیزی

قیمت رنگ‌ آمیزی فضایی که قصد دکوراسیون کردن آن را دارید به عواملی مختلفی بستگی دارد که نوع رنگ یکی از اصلی‌ترین این عوامل است. استفاده از رنگ روغنی و یا رنگ پلاستیک قیمت‌های متفاوتی را برای شما تخمین می‌زند. در این بین رنگ پلاستیک نسبت به دیگر رنگ‌ها از قیمت کمتر برخوردار است, علاوه بر آن برای تخمین قیمت نهایی هزینه رنگ آمیزی دستمزد نقاش را بر اساس هر متر مربع نیز باید لحاظ کرد.

 

  • دیوارپوش‌ها و پوشش سقف و کف

تعیین نوع متریال مورد استفاده برای پوشش سقف، دیوارها و کف به نوع فضا و کارکرد آن بستگی دارد. برای مثال برای سقف می‌توانید از کناف و یا سایر پوشش‌های تزیینی و یا حتی رنگ استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های روغنی و یا کاغذ دیواری نیز می‌تواند برای پوشش دیوارها انتخاب مناسبی باشد. علاوه بر آن برای کف نیز معمولا پارکت و یا سرامیک گزینه‌های پیشنهادی هستند، البته نباید فراموش کرد که طراح می‌تواند با خلاقیت خود، متریال‌های متفاوتی را بر پوشش سقف و دیوارها پیشنهاد دهد.

در نظر داشته باشید که انتخاب هر یک از موارد فوق قیمت مجزایی را به همراه دارد که شما می‌توانید بر اساس بودجه خود مشخص کنید چه نوع متریالی را در طراحی دکوراسیون به کار ببرید؛ به عنوان مثال استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها بسیار زیبا و کاربردی است؛ اما هزینه نصب آن در مقایسه با رنگ پلاستیک کاملا متفاوت است. از طرفی قیمت کفپوش‌های چوبی در مقایسه با لمینت یا سرامیک قطعا بیشتر است و این شما هستید که مشخص می‌کنید که چقدر باید هزینه کنید.

 

  • مبلمان و سایر لوازم جانبی 

مبلمان و اکسسوری‌ها از جمله مواردی هستند که به صورت مستقیم بر قیمت طراحی دکوراسیون تاثیر دارند.

مبلمان و سایر لوازم جانبی جزو محصولاتی هستند که طیف بسیار متنوعی دارند و از لحاظ قیمت نیز بسیار متفاوتند. 

در طراحی دکوراسیون کلاسیک از مبلمان تمام چوب با منبت کاری‌های فراوان استفاده می‌شود که معمولا بسیار گران قیمت است. 

در طراحی دکوراسیون مینیمال یا مدرن از مبلمان استیل استفاده می‌شود که نسبت به مبلمان راحتی قیمت بالاتری دارد.

هر کدام از موارد فوق متناسب با سبک محیط انتخاب می‌شوند و قیمت متفاوتی دارند و شما باید متناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید که چه مواردی را تهیه کنید.

طراحی دکوراسیون تجاری، میانبری برای درآمد بیشتر

عواملی که تعرفه طراحی دکوراسیون داخلی را تغییر می‌دهد

رقم‌های ارائه شده در این مقاله به صورت تخمینی به شما اعلام شده است؛ زیرا برخی موارد در تعیین و تفاوت قیمت طراحی دکوراسیون داخلی بسیار اثر گذار است. موقعیتی که پروژه در آن انجام می‌شود و نحوه رفت و آمد و حمل وسایل یکی از مهم‌ترین عوامل به شمار می‌آید. نوع قرارداد و تعیین کارفرمایی که قرار است کار را به عهده بگیرد موضوع دیگری بر نوسان قیمت طراحی دکوراسیون داخلی است. نوع طراحی، کیفیت و پیچیدگی کار نیز بر روی قیمت طراحی دکوراسیون نهایی کار شما اثر می‌گذارد. شکی در این نیست که اگر طراحی دکوراسیون در منطقه‌ای دور از محل کار به انجام برسد هزینه رفت و آمد و خرید وسایل با نوسان روبرو می‌شود. تمامی این مواردی که گفته شد در قیمت طراحی دکوراسیون تجاری مانند قیمت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه موثر است.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت