کابینت وکیوم

کابینت وکیوم چیست؟ کابینت وکیوم در واقع همان کابینت ممبران است. برخی از افراد فکر می‌کنند که این دو با هم متفاوتند؛ در صورتی که اینطور نیست. در برخی از شهرها مانند مشهد به کابینت ممبران، وکیوم می‌گویند.

کابینت وکیوم چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، کابینت وکیوم همان کابینت ممبران است. وکیوم نوعی روکش پی وی سی است که بر روی مغزی‌هایی از جنس ام دی اف و یا دیگر چوب‌ها قرار می‌گیرد. این کابینت در دسته بندی کابینت‌های لوکس قرار می‌گیرد؛ از این رو برای منازلی با سبک دکوراسیون کلاسیک مناسب نیست. یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید، استفاده از کابینت‌های جدید است. امروزه کابینت‌ها دارای متریال و مدل‌های گوناگونی هستند. یکی از این مدل‌ها کابینت وکیوم است. در ادامه با این سبک کابینت بیشتر آشنا می‌شوید. با حامی ساخت همراه باشید.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

تصویر کابینت وکیوم

مزایای کابینت وکیوم

یک کابینت ساز در در ساخت کابینت وکیوم از خرده‌های چوب استفاده می‌کند، به همین دلیل با طبیعت سازگار است. کابینت وکیوم به دلیل تنوع بالایی که دارد از طرفداران زیادی برخوردار است؛ همچنین این تنوع باعث می‌شود که انتخاب برای مشتری محدود نباشد. به دلیل اینکه در ساخت کابینت وکیوم از ام دی اف استفاده شده، این کابینت بسیار محکم است. کابینت وکیوم در برابر فشار بالا، گرما و رطوبت مقاومت زیادی دارد؛ همچنین کابینت‌های وکیوم کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی دارند. از دیگر مزایای این سبک کابینت وزن کم است؛ این ویژگی باعث شده که حمل و نقل آن‌ها آسان باشد. کابینت‌های وکیوم دارای تجهیزات گوناگونی هستند که به زیبایی آشپزخانه می‌افزاید؛ به عنوان مثال در ساخت آن‌ها از تاج و زیر چراغ استفاده شده است. مدل‌هایی که اینگونه تجهیزات را دارند، نسبت به طرح‌های دیگر بسیار پرفروش هستند. در ساخت پایه‌های کابینت از طرح‌ها و کنده کاری‌های دقیق و ظریفی استفاده می‌شود که همین امر باعث خاص بودن کابینت می‌شود.

مدل کابینت وکیوم

مدل کابینت وکیوم

مدل کابینت وکیوم

مدل کابینت وکیوم

معایب کابینت وکیوم

همانطور که گفتیم پوشش کابینت وکیوم از جنس پی وی سی است؛ به همین علت حرارت باعث تغییر رنگ سطح آن می‌شود. تنوع طرح و رنگ کابینت‌های وکیوم بسیار بالا است و هر روزه شاهد طرح‌های جدیدی از این کابینت‌ها در بازار هستیم. اما اگر چند سال از زمان خرید کابینت وکیوم شما گذشته باشد؛ در صورت آسیب دیدن، تعمیر آن سخت می‌شود؛ چرا که دیگر نمی‌توانید دقیقا همان طرح و رنگ را در بازار بیابید؛ هر یک از طرح‌های این کابینت برای مدتی تولید می‌شود و سپس طرح‌های جدیدتری جایگزین آن‌ها می‌گردد.

کابینت وکیوم قهوه‌ای

کابینت وکیوم قهوه‌ای برای افرادی که آشپزخانه‌ای با فضای بزرگی دارند، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است. مخصوصا اگر طرفدار رنگ چوب باشید. در نظر داشته باشید که رنگ قهوه‌ای باعث می‌شود که فضای آشپزخانه کوچکتر دیده شود؛ پس اگر فضای آشپزخانه شما کم است اصلا به کابینت وکیوم قهوه‌ای فکر نکنید!

کابینت وکیوم سفید

به جرات می‌توان گفت پرطرفدارترین کابینت وکیوم، رنگ سفید آن است. نه تنها کابینت وکیوم سفید طرفداران زیادی دارد؛ بلکه در تمام کابینت‌ها سیستم به همین شکل است و کابینت وکیوم از این قاعده مستثنی نیست. دلیل علاقه زیاد افراد مختلف به کابینت وکیوم سفید، انعکاس نور آن است. زمانی که شما از کابینت وکیوم سفید استفاده می‌کنید، فضای آشپزخانه شما بزرگتر به چشم می‌آید و این موضوع ناشی از بازتاب نور رنگ سفید است. از مزایای دیگر رنگ سفید می‌توان به حس آرامشی که در خانه و آشپزخانه منتقل می‌کند، اشاره کرد.

کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم سفید

راهنمای خرید کابینت وکیوم جدید

 یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید کابینت وکیوم جدید، توجه به جنس و کیفیت آن است. علاوه بر این مشتری باید طرح و رنگ کابینت خود را بر اساس سبک دکوراسیون داخلی خود انتخاب کند. کابینت وکیوم تنوع زیادی دارد؛ به همین علت محدودیتی برای مشتری، در انتخاب طرح مورد علاقه‌اش ایجاد نمی‌شود. برخی از مشتریان برای خرید کابینت وکیوم فقط معیار قیمت را در نظر می‌گیرند. این افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که قیمت، تاثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی کابینت وکیوم دارد؛ هیچ ارزانی بی علت نیست.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

راهنمای خرید کابینت وکیوم

راهنمای خرید کابینت وکیوم

راهنمای خرید کابینت وکیوم

راهنمای خرید کابینت وکیوم

قیمت کابینت وکیوم

اکثر مردم قبل از خرید کابینت وکیوم این سوال برایشان پیش می‌آید که کابینت وکیوم متری چنده؟ این روش قیمت گیری کاملا اشتباه است؛ زیرا قیمت کابینت وکیوم به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت مشخصی برای هر متر از آن تعیین کرد. عواملی که بر روی قیمت کابینت وکیوم تاثیر می‌گذارند شامل طرح، رنگ، جنس و امکانات اضافی کابینت می‌شود. کابینت‌های وکیوم به دو دسته تقسیم می‌شوند، کابینت‌ وکیوم با جنس روکش pvc و کابینت وکیوم با جنس روکش پلکسی گلاس. این تفاوت جنس روکش، یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت کابینت وکیوم است. کابینت‌ وکیوم با پوشش های گلاس در مقایسه با کابینت‌ وکیوم با پوشش pvc قیمت بیشتری دارد. هر دوی این مدل‌ها کیفیت بالایی دارند و از طرفدارن زیادی برخوردار هستند.

نصب کابینت وکیوم

مهم‌ترین مرحله طراحی دکوراسیون آشپزخانه، نصب کابینت وکیوم است. برخی از افراد برای امتناع از پرداخت هزینه اضافی، خودشان اقدام به نصب کابینت وکیوم می‌کنند؛ در صورتی که این یک هزینه اضافی نیست و شیوه نصب کابینت اهمیت فراوانی دارد. اگر در هنگام نصب، اشتباهی انجام دهید که منجر به آسیب دیدن کابینت شود، ممکن است مجبور شوید برای تعمیر آن هزینه بیشتری پرداخت کنید. در برخی موارد شاید نیاز به خرید مجدد قطعات آسیب دیده باشد؛ پس تا حد ممکن سعی کنید که برای نصب کابینت وکیوم آشپزخانه خود از افراد ماهر کمک بگیرید.

سبک‌های متفاوت کابینت وکیوم

در ادامه به بررسی انواع کابینت‌های وکیوم پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات راجع به کابینت کلاسیک وکیوم و کابینت نئوکلاسیک وکیوم با ما همراه باشید. 

کابینت کلاسیک وکیوم

اکثر کابینت‌های وکیوم و ممبران در دسته کابینت کلاسیک وکیوم قرار می‌گیرند. این کابینت‌ها به علت جزئیات و تراشکاری‌های زیبا مشهور هستند. هدف از تولید کابینت کلاسیک وکیوم، ایجاد ظاهری مجلل و اصیل است. تمرکز کابینت کلاسیک وکیوم بر عناصر چوبی و تزئینات معماری است.

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای با نمای زیبا و سبکی کلاسیک داشته باشید؛ اما نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، کابینت‌هاس کلاسیک وکیوم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کابینت نئوکلاسیک وکیوم

اگر به دنبال کابینتی مقرون به صرفه اما نسبتا مدرن هستید، کابینت نئوکلاسیک وکیوم پیشنهاد ما به شماست. سبک مدرن و قیمت به صرفه کابینت‌های نئوکلاسیک وکیوم باعث افزایش میزان تقاضا آن شده است. کابینت‌های نئوکلاسیک وکیوم بیشتر با روکش‌های مات و به رنگ‌های سفید و کرم و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آشپزخانه‌هایی که کابینت نئوکلاسیک وکیوم در آن‌ها استفاده شده، تلفیقی از هنر مدرن و کلاسیک را در آن پیدا می‌کنید.

کابینت وکیوم در آشپزخانه‌های کوچک

اگر آشپزخانه شما کوچک است و برای نصب کابینت وکیوم مردد هستید، ما در ادامه مواردی را ذکر می‌کنیم که رعایت کردن آن‌ها باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شما می‌شود.

از رنگ‌های روشن استفاده کنید:

شاید تا بحال بسیار شنیده باشید که استفاده از رنگ روشن برای دیوارها باعث بزرگتر دیده شدن آنجا و استفاده از رنگ‌های تیره باعث کوچکتر دیده شدن فضا می‌شود. کابینت نیز به همین شکل است؛ بنابراین حتما برای آشپزخانه‌های کوچک از کابینت‌های روشن استفاده کنید.

نصب کابینت‌های وکیوم با ارتفاع زیاد:

نصب کابینت‌های وکیوم با ارتفاع مناسب باعث جلوگیری از ایجاد فضای پرت بین کابینت‌های بالایی و سقف می‌شود. نصب کابینت وکیوم با ارتفاع مناسب باعث ایجاد فضای بیشتر در کابینت‌ها می‌شود.

استفاده از منعکس کننده‌ها: 

استفاده از سطوح براق در کابینت‌های وکیوم باعث ایجاد جلوه روشنی در آشپزخانه شما می‌شود. این روشنایی باعث ایجاد فضایی شاداب می‌شود.

عدم استفاده از درب‌های ویترینی:

اگر آشپزخانه شما کوچک است باید به بهترین شکل ممکن از فضای کابینت‌ها استفاده کنید و استفاده از درب‌های ویترینی باعث کمبود فضا برای چینش ظروف می‌شود. به عنوان راه حلی برای این مشکل می‌توانید با کمک از یک نصاب کابینت از کشوهای بیشتر استفاده کنید.

تصویر کابینت وکیوم سفید

جمع بندی

کابینت وکیوم به دلیل قیمت مناسب و تنوع طرحی که دارد، امروزه از پرفروش‌ترین سبک‌های کابینت آشپزخانه است. در واقع این سبک کابینت به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالایی که دارد از کابینت کلاسیک و کابینت مدرن نیز محبوب‌تر است. اگر قصد خرید این سبک کابینت را دارید باید به تمامی ویژگی‌هایی که در این مقاله گفته شد توجه کنید؛ در صورتی که این ویژگی‌ها با نیازهای شما سازگاری داشت، برای سفارش کابینت وکیوم اقدام کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت