قوانین چیدمان منزل و نکات جذاب آن

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > قوانین چیدمان منزل و نکات جذاب آن

برای داشتن یک چیدمان عالی و متناسب با دکوراسیون داخلی باید با بعضی از قوانین چیدمان منزل آشنا شوید.

احتمالا شما هم تصاویر بی‌شماری از طراحی و چیدمان منزل در فضای مجازی دیده‌اید. زمانی می‌توانید یک محیط هر چند کوچک را به بهترین روش دیزاین و طراحی کنید که با نکات چیدمان منزل آشنا باشید. 

قطعا درخواست مشاوره از یک طراح دکوراسیون می‌تواند کار شما را آسان کند اما بعضی افراد دوست دارند سلیقه خودشان را در طراحی چیدمان خانه‌شان پیاده کنند؛ اگر شما از این دسته افراد هستید در این مقاله می‌توانید چند قانون اساسی برای چیدمان منزل آموزش ببینید؛ با حامی ساخت همراه باشید.

 

قوانین چیدمان منزل؛ 11 اصل اساسی در چیدمان منزل

طراحی دکوراسیون خانه نقلی کار نسبتا دشواری است، طراحی دکوراسیون پذیرایی یا اتاق هم همینطور؛ اما غیر ممکن نیست. اگر می‌خواهید با دستان خودتان بهترین دکوراسیون داخلی برای خانه‌تان بچینید بهتر است با قوانین چیدمان خانه آشنا باشید: 

 

ایجاد فضایی برای وسایل اضافی

در قوانین چیدمان منزل و طراحی دکوراسیون منزل در رابطه با وسایل اضافی بندهایی مشخص شده است. همه ما وسایلی داریم که کمتر کارایی دارند و حتی ممکن است سالیان سال از آن‌ها استفاده نشود. فضایی از منزل را برای نگهداری این وسایل طراحی کنید. این کار هم کمک به مرتب بودن و هم زیبایی منزل ‌می‌کند. در ایده‌های چیدمان منزل قرار دادن وسایل اضافی در جای معین ‌می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. 

 

نصب تابلو در ارتفاع مناسب

هرگز تابلو‌ها را در ارتفاعات بسیار بالا نصب نکنید، این امر از زیبایی دکور‌تان ‌می‌کاهد. توجه به این مورد یکی از اصول مهم نکات چیدمان منزل ‌است. ‌می‌توانید تصاویری که در ایده‌‌های چیدمان منزل وجود دارد استفاده کرده و تصاویر را در جای مخصوص خود به کار بگیرید. 

 

ست کردن فرش‌ با لوازم دیگر

اگر ‌می‌خواهید منزل شما کمی‌اشرافی به نظر برسد و تابع قوانین چیدمان منزل پیش برود، پس باید بگوییم فرشتگان باید کل سطح زمین را فرا گیرد. به خاطر بسپارید همیشه پایه‌های جلویی صندلی روی فرشتگان قرار بگیرد. مبلمان و پرده‌ها را طبق قوانین چیدمان مبلمان منزل با هم ست کنید. از رنگ‌های هم خانواده استفاده کنید، هیچ چیز به اندازه ناهماهنگی فرش‌ها با مبلمان، خانه را بد شکل نمی‌کند پس به خوبی در رعایت این نکته و توجه به ایده‌های چیدمان منزل حواستان را جمع کنید. 

 

طراحی کفپوش زیبا

برای انتخاب و خرید کفپوش متناسب با دکور‌تان ابتدا باید چند ایده ببینید که متوجه شوید چه کفپوشی به منزل شما ‌می‌آید، و با توجه به چیدمان منزل خود اقدام به خریداری کنید. کفپوش‌های سفید و از جنس چوب بسیار وجه زیبا و شیکی به دکور شما ‌می‌دهد اما باز هم این امر کاملا سلیقه‌ای و متناسب با دکوراسیون داخلی منزل‌تان ‌است 

 

با لوازم‌تان مانور دهید

حتما نباید تما‌می‌وسایل شما شیک و زیبا باشند وجود یک هود زیبا و یا میز ناهار خوری شیک در آشپزخانه ‌می‌تواند جلب توجه کرده، و از کمبود‌های فضای شما روپوشی کند. از تابلو‌های نقاشی که از توجه مخاطب را به خود جلب ‌می‌کند برای نصب کردن روی دیوار‌ها استفاده کنید. حتی ‌می‌شود با گلدان‌های کوچک و یا ریسه‌های نور ساده هم دکور خو را پر رنگ‌‌تر و زیبا کرد. یکی از راه‌های اصلی که ‌می‌شود بیشترین مانور را در نحوه چیدمان منزل بدهید طراحی یک راهرو فوق العاده شیک و زیبا ‌است. این مورد در نکات و قوانین چیدمان منزل نیز آمده است؛ زیرا اولین دکوری که مخاطب ‌می‌بیند و در همان نگاه اول تاثیر خود را می‌گذارد راهرو منزل شما ‌است. 

 

هماهنگی بین لوازم 

اگر وسایل‌های دکوریتان با هم ارتباطی ندارند لازم نیست همه آن‌‌ها را حتما با هم و یکجا به کار ببرید. ‌می‌توانید آن‌ها را کنار بگذارید و از وسایل هماهنگ با یکدیگر استفاده کنید. ترکیب وسایلی که اصلا با هم هماهنگ نیستد بازدهی خوبی را به همراه نخواهد داشت.

 

استفاده از لامپ‌های جذاب

بعضی از منابع نوری هستند که فرد را بسیار مجذوب خود ‌می‌کند استفاده از این لامپ و چراغ‌ها در چیدمان منزل کمک بسزایی در زیبایی ‌می‌کند. انعکاس نور چراغ‌ها در کابینت‌های براق و آینه‌های شفاف در زیبایی چیدمان معجزه ‌می‌کند.

 

استفاده از رنگ

وجود رنگ‌های روشن در دکور و چیدمان منزل تاثیر بسزایی دارد. هرگاه بتوانید با استفاده از روانشناسی رنگ‌ها یک چیدمان عالی برای منزل خود طراحی کنید، آن وقت در ایجاد و خلق یک محیط پر از آرامش موفق خواهید بود. اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید ‌می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های روشن تلفیق کنید که در این صورت هم به علاقه خود احترام گذاشته و هم بر حسب زیبایی چیدمان را انجام داده‌اید. رنگ‌های آرامش بخش رنگ‌هایی نظیر صورتی، سفید، آبی آسمانی و… است. 

 

ایجاد یک فضای راحت 

لازم است بدانید که مهم‌تر از همه چی در نحوه چیدمان منزل راحتی و آرامش خود است. طوری دکور منزل را طراحی کنید که هم زیبا باشد و هم در آن فضا احساس راحتی داشته باشید. بسته به سلیقه‌تان از مبلمان‌های راحتی برای اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده کنید و صرفا برای زیبایی وسایل را نچینید که نتوان از آن‌ها استفاده کرد. 

 

تفکیک وسایل کاربردی و مهم

همیشه به یاد داشته باشید ابزار مهمی‌ که در طول روز به آن‌ها بیشتر احتیاج دارید را دم دست‌تان قرار دهید. در این صورت از آشفته بازار منزل‌تان جلوگیری ‌می‌شود و هم هنگام نیاز به آن وسایل به راحتی در دسترس‌تان خواهند بود.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت