نکات ناب در نصب کمد دیواری

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > نکات ناب در نصب کمد دیواری

ساخت کمد دیواری  از آن دسته کارهایی است که نیازمند دقت و همچنین تلاش زیادی می باشد. با آموزش ساخت و نصب کمد دیواری دیگر شما نگرانی در قبال لباس ها، وسایل فرزندان و همچنین پتوهای اضافی خود ندارید.

لیست مطالب این صفحه:

  • آموزش ساخت کمد دیواری در یک نگاه!!
  • از چه ابزار هایی برای ساخت کمد دیواری استفاده کنیم؟
  • شناخت مراحل ساخت کمد دیواری + جزئیات

یکی از ویژگی های آموزش ساخت و نصب کمد دیواری این است که شما می توانید آن را پس از ساخت منزل خود آن را اجرا کنید. از مواردی که برای نصب کمد دیواری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد این است باید قبل از نصب به مکان نصب توجه کنید.

اگر جای کافی برای ساخت کمد و یا باز شدن درب کمد ندارید، می توانید از کمد های ریلی استفاده کنید. ما در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت و نصب کمد دیواری بپردازیم.

آموزش ساخت کمد دیواری در یک نگاه!!

هر وسیله ای برای ساخت و تولید به لوازم و ابزاری نیاز دارد ساخت کمدی دیواری نیز از این مسئله مستسنی نمی باشد که در ادامه به ابزار لازم برای ساخت کمد دیواری می پردازیم.

از چه ابزار هایی برای ساخت کمد دیواری استفاده کنیم؟

از اولین سوالاتی که پرسیده می شود این است که برای ساخت کمد دیواری از چه ابزار هایی استفاده کنیم؟ ما در ادامه به همین ابزار ها می پردازیم.

اولین وسیله ای که برای ساخت کمد دیواری به شما معرفی می کنیم، تخته گچی می باشد. اما کاربرد تخته کچی چیست؟ این سوال ممکن است در اذهان زیادی از افراد به وجود بیاید که در این قسمت به کاربرد تخته گچی می پردازیم.

تخته گچی برای ساخت دیوار های دور تا دور کمد دیواری به کار می رود که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

فریم های استیل دومین وسیله ای است که در ساخت کمد دیواری با آن روبه رو می شویم. کاربرد فریم های استیل به وجود آوردن تکیه گاه برای تخته گچی می باشد. به زبا ساده تر می توان کاربرد فریم های استیل را تکیه گاه بدانیم.

سومین وسیله برای ساخت کمد دیواری قچی هرس باغ می باشد. از این قیچی به منظور بریدن فریم های استیل بکار می رود.

 اما در کار با این وسیله ایمنی را سر لوحه خود قرار دهید زیرا اگر در کار با این وسیله خطایی از طرف شما رخ دهد ممکن است به نقص عضو ختم شود.

از وسیله های کوچک و برزگی که در ساخت کمد دیواری باید از آن ها استفاده کنید عبارتند از:

  • متر
  • خط کش
  • چسب مخصوص تخته های گچی
  • دریل برای سوراخ کردن و پیچ کردن

شناخت مراحل ساخت کمد دیواری + جزئیات

قبل از ساخت کمد دیواری می بایست بر روی سقف خانه با توجه به سایزی که برای کمد دیواری خود در نظر گرفته اید نقطه هایی را درج کنید.

در دومین مرحله و بعد از تمام شدن نقطه گذاری بر روی دیوار، سقف و کف خانه می باست به برش کاری فریم های استیل بپردازید.

با بهرگیری از خط کش باید مکان های برش را بر روی فریم های استیل با استفاده از مداد مشخص کنید و سپس با استفاده از قیچی هرس باغ فریم های استیل را برش دهید.

همانطور که در قسمت بالا گفته شد قبل از کار با قیچی هرس باغ می بایست مسائل ایمنی را رعایت کنید. فریم های استیل برای ساخت کمد دیواری با استفاده از قیچی هرس بسیار راخت بریده می شود اما دقت داشته باشید که این کار را دقیق انجام دهید.

در مرحله بعدی شما می بایست دو تکه فریم که برای کف خانه در نظر گرفته بودید را به کف اتاق پیچ کنید. برای انجام این کار باید با استفاده از متر فاصله از دیوار را اندازه گیری کنید و نقاط مورد نظر را قرار دهید.

یکی از مواردی که باید در انجام آن دقت کنید این است که فریم های مورد نظر برای کف را به صورت کاملا عمود بر دیوار و موازی با هم بر روی کف قرار داده باشید و سپس با استفاده از دریل با دو پیچ آن ها را به کف خانه محکم کنید.

پس از آن می بایست  فریم های استیلی را که برای دیوار ها در نظر دارید را بر روی دیوار نصب کنید. دقیقا بر روی فریم های استیل روی کف فریم های دیوار را با استفاده با پیچ و دریل به دیوار محکم کنید.

سپس باید شما چارچوب کمد دیواری را تکمیل کنید به این صورت که فریم های استیل جلوی کمد را نیز بر روی فریم های نصب شده بر روی کف قرار دهید و پیچ کنید.

به منظور نصب فریم های استیل جلوی کمد دیواری شما باید یک فریم استیل نیز به سقف خانه نصب کیند تا فریم های جلویی به فریم های کف و سقف پیچ شوند.

در این مرحله به نصب تخته گچی و درب می رسیم. برای نصب درب و تخته گچی شما نیاز دارید فریم های استیلی را نصب کنید که سطح اتصال بیشتری با تخته گچی بر قرار کنید.

برای هر طرف از کمد دیواری سه فریم می بایست برش دهید و با استفاده از پیچ و دریل هر طرف کمد را به پنج قسمت تقسیم کنید.

پس از تکمیل کردن کامل چارچوب نوبت به نصب تخته های گچی می رسد.

تخته های گچی را که تهیه کرده اید می توانید بسیار راحت با استفاده از کار برش دهید و سپس با برش تخته های گچی با اندازه های دلخواه آن ها را برای ساخت کمد دیواری آماده کنید.

بعد از تمام شدن و چسباندن کامل تخته ها ی گچی نوبت به نصب درب های چوبی می رسد و این بدان معنا می باشد که ساخت و نصب کمد تمام شده است. و شما به کمد زیبا با طراحی دقیق و بی نظیر دست یافته اید.

سخن آخر:

ما در این مقاله به آموزش ساخت و نصب کمد دیواری پرداخته ایم امیدواریم نکات ذکر شده در این مقاله برای شما مفید و همچنین کاربردی باشد از همراهی شما با سایت حامی ساخت سپاس گذاریم

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت