طراحی دکوراسیون مهدکودک

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون مهدکودک

طراحی مهد کودک مدرن یکی از سبک‌های طراحی دکوراسیون است که برای هر کسی که یک مهدکودک را اداره می‌کند بسیار مهم است و بدون شک مدیر هر مهدکودکی به فکر مدرن سازی مهد کودک خود است؛ بهترین گزینه برای مدرن نمودن مهد کودک تغییر دکوراسیون داخلی مهدکودک به شیوه‌ای مدرن و خلاقانه است؛ چرا که دکوراسیون فضا اگر زیبا و خلاقانه باشد می‌تواند نشاط کودکان را چند برابر کند. در ادامه در رابطه با این موضوع صحبت خواهد شد. با حامی ساخت همراه باشید.

نکاتی برای طراحی دکوراسیون داخلی مهد کودک

رنگ دیوار اتاق‌های مهد کودک بسیار مهم است؛ زیرا همان طور که متوجه هستید رنگ‌های روشن تاثیری زیادی بر روحیه کودکان دارد؛ اما تنها استفاده از رنگ‌های شاد برای دکوراسیون داخلی مهد کودک کافی نیست. به جای رنگ آمیزی می‌توانید از پوسترهای دیواری، تابلو و یا کاغذ دیواری استفاده کنید. استفاده از تابلوهای عروسکی برجسته در فضای داخلی مهدکودک تاثیر منحصر به فردی برای کودکان دارد؛ شما می‌توانید از همان پوسترهای دیواری که برای اتاق کودکان استفاده می‌کنید در تزئین اتاق‌های مهد کودک هم استفاده نمایید؛ همچنین استفاده از پوسترهایی که شخصیت‌های کارتونی را دارند می‌تواند زیبایی مهد کودک را چند برابر کند.

تصویر طراحی مهد کودک

طراحی مهد کودک در ایران

برای داشتن مهد کودکی مدرن در ایران می‌توانید از فضایی باز و روشن استفاده کنید؛ چرا که باعث می‌شود ذهن کودکان، آزاد رشد کند. در مهدکودک‌ها باید اتاق‌هایی را که برای خردسالان در نظر گرفته‌اند با رنگ‌های مختلفی رنگ آمیزی کنید؛ می‌توانید جعبه‌های رنگارنگی را در اختیار بچه‌ها قرار دهید که وسایل شخصی خود را در آن قرار دهند. به طور کلی دکوراسیون داخلی مهد کودک باید به نحوی باشد که حسی پر از نشاط را برای کودکان رقم بزند. گذراندن مدت زمانی هر چند کوتاه برای کودکان در محیطی که با رنگ‌های شاد طراحی شده می‌تواند حساسیت آن‌ها را بیشتر کند و به همین علت هر کودکی می‌تواند شخصیت درونی خود را بروز دهد.

تاثیر طراحی دکوراسیون مهد کودک بر روحیه کودکان

استفاده از رنگ‌های روشن در طراحی دکوراسیون مهد کودک مانند طراحی دکوراسیون اداری بسیار جذاب است. زمانی که دور تا دور کودکان را رنگ‌های شاد احاطه می‌کند، لمس این رنگ‌ها و یا بازی با آن‌ها می‌تواند در پرورش احساسات کودکان در جهت مثبت بسیار موثر باشد. هنگام طراحی برای مهدکودکی مدرن می‌توانید از درختان استفاده کنید. درخت‌های رنگارنگ از دور مانند بیشه زاری هستند که هر روز بچه‌ها به نظاره آن‌ها می‌پردازند؛ کودکان با قرار گرفتن در چنین فضایی شاد بودن، پر نشاط بودن و سرزنده بودن را از همان اوایل زندگی یاد خواهند گرفت. هنگام طراحی مهد کودک مدرن باید به فکر پرورش روح و روان کودکان هم باشیم؛ با استفاده از طرح‌هایی که گفته شد می‌توانید جلوه‌ای بی نظیر به فضای داخلی مهد کودک ببخشید.

تصویر مهد کودک نارنجی

طراحی نمای بیرون مهد کودک

نمای بیرونی ساختمان هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به عنوان مثال می‌توانید کالکشنی از رنگ‌ها را در زمینه سفید و شیشه‌ای برای نمای بیرونی به کار ببرید و همین طور استفاده از طرح‌هایی مثل درختان، گل‌های رنگارنگ و رنگ‌های مختلف می‌تواند نمایی بی نظیر را خلق کند. استفاده از رنگ‌های مختلف و به کار بردن چند طرح مختلف می‌تواند قوه تخیل کودکانی که هنوز قدرت تشخیص رنگ‌ها را از هم ندارند به وجود آورد و از آن‌ها لذت ببرند. همچنین نمای ساختمان برای هر کاری می‌تواند محبوبیت آن جا را به ارمغان آورد؛ یعنی اگر نمای ظاهری ساختمان‌های مهد کودک مناسب نباشد و به ظاهر جایی کسل کننده باشد کودکان و حتی والدین دوست دارند که فرزندان خود را در آن جا بگذارند. نکته جالبی که می‌توان برای طراحی مدرن در نظر داشت استفاده از پله‌های رنگارنگ است.

طراحی دکوراسیون مهد کودک چوبی

مکانی که در آن زندگی می‌کنیم تاثیر زیادی بر روی زندگی ما دارد مخصوصا برای کودکان این محیط باید بسیار ایمن و هم زمان تحریک کننده و پر از شادی باشد؛ به نحوی که کودکان بتوانند بدون اینکه امنیت خود را به خطر بیاندازند در آنجا حرکت کنند و مشغول آموزش شوند. یکی از کارهایی که شما می‌توانید برای داشتن مهد کودکی مدرن انجام دهید طراحی چوبی مهدکودک است. پروژه‌هایی چوبی را که طراحان برای دکوراسیون داخلی مهدکودک در نظر می‌گیرند علاوه بر اینکه محیطی برای سکونت موقت کودکان است در زندگی بچه‌ها نیز امری مهم به شمار می‌رود. با چوب علاوه بر ساخت مبل یا بازی‌های منحصر به فرد، می‌توان یک خانه درختی، خانه‌های مینیاتوری و یا طراحی‌هایی مثل رمپ‌ها، مخفی کردن بعضی نقاط از مهد کودک و دیوارهای مخصوص کوهنوردی را ایجاد نمود که این کار باعث تحریک نمودن تخیل کودکان می‌شود.

برای طراحی مهد کودک مدرن می‌توان با استفاده از چوب، نرده‌های کوچکی را ایجاد کرد که ایمنی مناسبی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد؛ همچنین تو رفتگی‌ها و جاهایی برای مخفی شدن می‌تواند در هنگام بازی کردن برای کودکان بسیار مناسب باشد، مکان‌هایی مثل سطح‌های شیب دار، دیوارهای مخصوص صخره نوردی و یا پله‌ها می‌تواند فعالیت کودکان را چند برابر کند که بهره بردن از این طراحی علاوه بر اینکه برای بچه‌ها بسیار مفید است می‌تواند قسمت‌هایی مثل بالا رفتن از پله‌ها را که برای کودکان سخت است جذاب کند و همین طور می‌تواند تعامل بین کودکان را به وجود آورد. می‌توانید داخل مهد کودک‌ها اتاق‌های نسبتا کوچکی را طراحی کنید که با اندازه و مقیاس کودکان هماهنگ باشد که این کار باعث خلاق شدن کودکان می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت