طراحی دکوراسیون رستوران

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > طراحی دکوراسیون رستوران

در طراحی دکوراسیون رستوران‌‌ها اغلب ایده‌های گوناگون و به خصوصی دیده می‌شود، راز موفقیت طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب داشتن خلاقیت و حرفه است؛ دیزاین رستوران تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد زیرا اغلب افراد تمایل دارند که غذای خود را در یک جای خاص و آرامش بخش میل کنند. با حامی ساخت همراه باشید تا شما را با ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون رستوران به بهترین شکل آشنا کنیم.

تصویر طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

عناصر مهم در طراحی دکوراسیون رستوران

نورپردازی یکی از عناصر مهم است که باعث جذابیت رستوران می‌شود، داخل رستوران مانند نمای بیرونی آن باید زرق و برق زیادی داشته باشد تا جلب توجه زیادی کند با نصب لامپ‌های گوناگون می‌توان روشنایی زیادی را در رستوران ایجاد کرد البته روشنایی داخل رستوران باید به اندازه کافی باشد.

یکی دیگر از عوامل موثر بر طراحی دکوراسیون رستوران جذاب انتخاب رنگ‌‌ها است به گونه‌ای که هماهنگی عناصر و وسایل با یکدیگر بسیار مهم است، رنگ دیوارهای رستوران باید به گونه‌ای انتخاب شود که افراد با دیدن آن‌ها اشتهای زیادی پیدا کنند، در صورتی که بیشتر از رنگ‌‌های تیره به کار رفته باشد باعث کاهش اشتها و ایجاد فضای غمگینی می‌شود. البته برای دیوارها می‌توان از یک دیوارپوش‌ شیک استفاده کرد.

انتخاب صندلی رستوران جزو نکات بسیار مهم در دیزاین آن است، طرح صندلی و رنگ آن باید با دکوراسیون سازگاری داشته باشد؛ زیرا اگر طراحی دکوراسیون رستوران سبک کلاسیک داشته باشد به کار بردن صندلی‌های سنتی نمای زیبایی را ایجاد نمی‌کند.

کفپوش‌ باید طرح زیبایی داشته باشد، مدل کفپوش‌ها در زیبایی طراحی دکوراسیون رستوران سنتی تأثیر زیادی می‌گذارند و رنگ آن‌ها باید با دیگر تجهیزات همخوانی داشته باشد. بکارگیری شلف و قفسه‌هایی که روی آن‌ها ادویه قرار بگیرد ایده بسیار جذابی است.

یکی از عناصری که در دیزاین رستوران مدرن نقش بسیار مهمی دارد استفاده از اثر‌های جذاب و هنری است؛ زیرا جلب توجه زیادی می‌کند حتی اگر پنجره‌‌ها رو به درخت و دریا باشند باعث لذت بخش شدن فضا می‌‌شود.

تابلوها در دیزاین دیوار رستوران‌ها نقش بسیار مهمی دارند به گونه‌‌ای که با قرار گیری هر وسیله‌ای روی آن باعث جلب توجه می‌شود حال اگر وسایل مدرن و مجلل مورد استفاده قرار بگیرد باعث ایجاد رستورانی کلاسیک و مدرن می‌شود.

رستوران جایی است که هر گونه قشر جامعه‌ای وارد آن می‌شود؛ بنابراین باید طراحی دکوراسیون رستوران فست فود طوری باشد که همه نوع سلیقه و علایق در آن لحاظ شده باشد.

نصب تابلو فرش و تابلوهای ماندگار روی دیوارها زیبایی زیادی را ایجاد می‌کند، شما می‌توانید با هزینه بسیار کمی دیوارها را طراحی کنید؛ برای مثال قسمتی از دیوارها اگر با شعری زیبا طراحی شده باشد موجب جذابیت محیط و حتی دل نشین شدن آن می‌شود.

تصویر طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ

اطلاعاتی در رابطه با طراحی دکوراسیون رستوران

هنگام اجرای یک رستوران یک عامل بسیار مهم بر درآمد آن طراحی دکوراسیون رستوران کوچک است، در صورتی که رستوران باب سلیقه مشتری باشد آن را به یک مشتری وفادار تبدیل می‌‌کند، اگر قصد دارید رستوران شما چیدمانی داشته باشد که خاطر آن در ذهن مشتری‌ها باقی بماند باید فضای مناسب و دل بازی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورید، در صورتی که رستوران به اندازه کافی آرامش و لذت بخش باشد مشتری به آن علاقمند می‌شود.

اگر می‌خواهید رستوران شما نسبت به دیگر رستوران‌ها طراحی ویژه و خاصی داشته باشد باید برای دیوارها از پوستر و کاغذ دیواری یا متریال‌های دیگری که زیبا و جذاب هستند استفاده کنید، برای انتخاب طرح باید دقت زیادی به کار ببرید و طبق منطقه‌ای که رستوران بنیان گذاری شده است سبک مورد نظر را انتخاب کنید؛ برای مثال در صورتی که رستوران در منطقه‌ای است که ساکنین آن پیرو سبک سنتی هستند می‌‌توانید دکوراسیون داخلی را با کمک این سبک طراحی کنید.
تصویر طراحی دکوراسیون رستوران

نکاتی در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ مانند کیفیت غذا نقش بسیار مهمی در انتخاب رستوران دارد، طراحان بیشتر برای دیزاین رستوران از رنگ‌هایی استفاده می‌‌کنند که از لحاظ روانشناسی در خاطر مشتری‌ها باقی بماند؛ زیرا رنگ‌ها تاثیر زیادی بر جذب مشتری دارند، اگر در طراحی دکوراسیون کافه رستوران از ترکیب رنگ قرمز استفاده شود تاثیر زیادی بر اشتهای افراد می‌‌گذارد، بیشتر افراد به این دقت نمی‌‌کنند که مشتری‌ها به علت گران بودن طراحی داخلی رستوران کمتر به رستوران آن‌ها رجوع می‌کنند طراحی داخلی در انتخاب رستوران نقش بسیار مهمی دارد ولی مشتری‌ها به گران قیمت بودن وسایل و تجهیزات توجه زیادی نمی‌‌کنند تنها به حس آرامش و لذت بخش بودن رستوران اهمیت می‌دهند. استفاده از شیشه و آینه در دکوراسیون رستوران باعث چشم ‌نواز شدن طراحی آن می‌شود؛ بنابراین سعی کنید تا حد ممکن از فلزات کمتر استفاده کنید.

در صورتی که رستوران نورپردازی مناسبی داشته باشد باعث بها بخشیدن به میز و صندلی‌ها می‌شود سعی کنید در طراحی دکوراسیون رستوران چوبی از نورپردازی‌‌های گرم استفاده کنید تا باعث جذب مشتریان شود.

تصویر طراحی دکوراسیون رستوران کوچک

قیمت طراحی دکوراسیون رستوران

قیمت طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با توجه به متر و معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. مهم‌ترین عاملی که بر روی این قیمت تاثیر می‌گذارد متراژ رستوران و سبکی است که برای دکوراسیون رستوران انتخاب می‌شود. حامی ساخت ارائه دهنده خدمات طراحی دکوراسیون، این کار را با بهترین قیمت انجام می‌دهد. در پایان از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه کرده‌اند نهایت قدردانی را دارم.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت