کندن بلکا

یکی از بیشترین سوالاتی که بعد از نصب بلکا پرسیده می‌شود این است که چه کاری برای از بین بردن بلکا انجام دهیم و آیا راه حلی برای کندن آن‌ها وجود دارد یا خیر؟ به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مطلب شما را با روش کندن بلکا از روی دیوار آشنا کنیم با حامی ساخت همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید سری به مقاله روش شستشوی بلکا نیز بزنید.

نحوه کندن بلکا از دیوار

یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها در طراحی دکوراسیون منزل، دیوارهای بلکا است که امکان تعویض و تغییر رنگ آن‌ها وجود دارد. برای اجرای بلکا جدید بر روی دیوار بهتر است برای کندن بلکا از دیوار راهی پیش بگیرید و سپس اقدام به نصب بلکا‌های جدید نمایید. این کار برای زمانی مناسب است که بخشی از دیوار دچار آسیب شده باشد و بخواهید آن بخش را ترمیم کنید. در این هنگام کافیست شما بخشی از دیوار بلکا را بکنید و سپس با زیرسازی، بلکای جدید را پیاده نمایید. معمولا به دلیل اینکه بلکاها از الیاف سلولزی و رزین ایجاد شده اند در برابر رطوبت آسیب پذیری بالایی دارند و برای کندن بلکا از روی دیوار می‌توانید از یک سطل آب استفاده کنید و بدون آسیب رساندن به زیرسازی آن بلکا را از روی دیوار جدا کنید. باید در هنگام کندن بلکا از دیوار، آب را به قسمت‌هایی که قرار است کنده شود بزنید. برای اینکه بتوانید به راحتی اقدام به کندن بلکا دیوار نمایید باید از یک وسیله نوک تیز استفاده کنید زیرا که اشیا به زیرساخت‌های بلکا آسیب وارد نمی‌کنند. اما در هنگام تمیز کردن بلکا نباید از اشیای تیز استفاده کنید زیرا به بافت آن آسیب می‌رساند.

حامی ساخت با بیش از 12 سال سابقه درخشان در طراحی دکوراسیون داخلی

تصویر کندن بلکا

روش کندن بلکا از دیوار

بلکا یک نوع دیوارپوش که گاهی وقتا ممکنه به دلایل مختلفی قصد داشته باشیم تا اون رو از روی دیوار بکنیم. شاید بخواهیم که از یک نوع دیوار پوش جدید استفاده کنیم و شاید کلا قصد داشته باشیم که دیوارهای خانه بسیار ساده و بدون رنگ باشد. روش‌های مختلفی برای نحوه از بین بردن بلکا و الیاف وجود دارد که ما در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رطوبت دهی

یکی از بهترین راه‌های کندن بلکا از دیوار، رطوبت دهی است که شما می‌توانید برای کندن طرح‌های آن از کاردک استفاده نمایید تا به راحتی بتوانید اقدام به کندن بلکا کنید. ممکن است در هنگام کندن بلکا از دیوار گچی، بخشی از گچ‌های دیوار نیز کنده شود که در این هنگام نیاز است دوباره آن قسمت را گچ کاری کنید.

اسپری کردن

یکی دیگر از راه‌های کندن بلکا از روی دیوار اسپری کردن است که در ابتدا سطح بلکا را با استفاده از اسپری کردن آب خیس می‌کنند و سپس اقدام به جدا کردن بلکا از روی دیوار می‌کنند. اگر سطحی که بلکا نصب شده باشد سرامیک یا کاشی باشد، امکان جدا کردن آن راحت‌تر است.

انقلابِ زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل متناسب با بودجه شما

چند نکته مهم در طرز کندن بلکا از دیوار

علاوه بر مطالبی که در بالا گفته شد برای کندن بلکا از دیوار باید به نکات دیگری توجه کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. این نکات شامل موارد زیر است:

  • باید بعد از مرطوب کردن دیوار، اجازه دهید تا مواد در آب حل شوند سپس اقدام به کندن نمایید.
  • بهتر است در هنگام خرید بلکا، جنس خوبی استفاده کنید تا در زمان کندن آن دچار مشکل نشوید.
  • دمای محیط را هنگام کندن بلکا از روی دیوار، زیاد سرد نکنید.

تصویر دستگاهی برای کندن بلکا

دکوراسیون داخلی منزل خود را به حرفه‌ای‌ترین‌ها بسپارید

سخن پایانی

با توجه به راه‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم یکی از بهترین روش‌های کندن بلکا از دیوار، رطوبت دهی است. پس بهتر است بعد از رطوبت دهی با یک وسیله نوک تیز یا کاردک اقدام به جدا کردن بلکا نمایید. حال به عنوان نتیجه گیری نهایی می‌خواهیم مراحل نقاشی روی ساختمانی که قبلا بلکا شده را برای شما شرح دهیم این مطالب صرفا برای اطلاعات بیشتر است، به هر حال ممکن است که زمانی نیاز داشته باشید قبل از اقدام به نقاشی روی ساختمانی که در گذشته بلکا شده، مراحل آن را مرور کنید:

برای نقاشی این ساختمان‌ها باید تمام بلکاهای کار شده ریخته و عملیات رنگ آمیزی انجام شود. همانطور که گفتیم برای جمع کردن و کندن بلکاها ابتدا باید روی بلکاها رو کلا با آب خیس کنیم و چند دقیقه منتظر بمانیم تا خیس بخورد؛ سپس بوسیله یک لیسه تمام بلکا‌ها را از روی سطوح کنده و سطح را به رنگ آغشته می‌کنیم. راحتی و یا سختی کندن بلکا بستگی به زیر کار آن دارد؛ اگر بلکا روی رنگ روغنی اجرا شده باشد کار کندن آن بسیار راحت است. ولی اگر بر روی گچ کار شده باشد برای کندن بلکا از روی گچ با مشکل روبرو خواهید شد و کاری بسیار سخت است، ولی چاره‌ای جز کندن بلکاها ندارید. پس از کندن بلکاها از سقف و دیوارهای پروژه مذکور حالا تمام مراحل رنگ آمیزی از لکه گیری، باز کردن ترکها، سمباده و… را انجام دهید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت