نصب کابینت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مجبور شده باشید در یک آشپزخانه کوچک حجم وسیعی از وسایل را سازماندهی کنید. اگر فضای مناسبی برای چیدن لوازم آشپزخانه نداشته باشید دچار مشکل خواهید شد. راه حل این مشکل نصب کابینت آشپزخانه و اجرا کابینت است. آشپزخانه محل کار خانم‌های کدبانو و باسلیقه و از مهم‌ترین قسمت‌های یک خانه است. همچنین مهم‌ترین قسمت هر آشپزخانه نیز کابینت آشپزخانه است. انتخاب مناسب کابینت و کابینت ساز خوب، نه تنها به زیبایی آشپزخانه کمک می‌کند بلکه باعث نظم بخشیدن به آن می‌شود. در این مقاله نکات مهم در رابطه با نصب کابینت را ذکر می‌کنیم. با حامی ساخت همراه باشید.

کدام کابینت برای نصب در آشپزخانه من مناسب است؟

دیدن و الهام گرفتن از عکس‌ها و مدل‌های جذاب کابینت عملی مهم در راستای زیبایی منزل و سامان بخشیدن به آشپزخانه است و برای انتخاب مدل کابینت و سفارش آن سودمند خواهد بود. گزینه‌ دیگری که در انتخاب کابینت مناسب، پدید آوردن یک آشپزخانه زیبا و متناسب با بقیه قسمت‌های خانه مهم است، شیوه‌ی نصب کابینت‌ها است. نصب نادرست و غیر اصولی کابینت موجب ضرر‌های زیادی از جمله ضربه زدن به ظاهر، کم شدن دوام کابینت، هدر رفت هزینه و متریال مصرفی می‌شود.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

تصویر نصب کردن کابینت

مراحل قدم به قدم نصب کابینت 

در این بخش می‌خواهیم مراحل نصب کابینت و اجرای کابینت را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

انتخاب دیزاین رنگ و متریال

با توجه به اینکه سلیقه افراد متفاوت است انتخاب متریال مناسب نیز در محدوده وسیعی صورت می‌گیرد؛ بنابراین در ابتدا باید سبکی مناسب‌تر و دلخواه خود را مشخص کنید سپس انواع کابینت را بشناسید. کابینت‌ها انواع مختلفی مثل های گلاس، ام دی اف، ملامینه، انزو، ممبران، وکیوم، چوبی، روکش چوب و کابینت آشپزخانه فلزی را شامل می‌شوند. نصب کابینت ام دی اف و اجرای کابینت ام دی اف، نصب کابینت ممبران و اجرای کابینت ممبران، اجرا کابینت کلاسیک و دیگر متریال‌ها نیاز به رعایت اصول خاص خود را دارد.

علامت گذاری برای نصب کابینت‌ها 

هر آشپزخانه با در نظر گرفتن ابعاد اندازه و هماهنگی آن با دکوراسیون داخلی، کابینت و شیوه‌ی نصب مختص به خود را می‌طلبد. به این ترتیب پس از انتخاب متریال باید ابعاد آشپزخانه در نظر گرفته شود، نصب کابینت را در مرحله‌ی آخر کار قرار می‌گیرد. پس از اندازه گیری دقیق محل قرار گیری کابینت‌ها باید به ظرافت علامت گذاری شود تا از بروز مشکل و اختلال در هنگام نصب کابینت‌ و اجرای کابینت جلوگیری شود.

نصب اتصالات و نگهدارنده‌ها بر روی دیوار

برای انجام درست این مرحله باید چند نکته را در نظر گرفت.

1-استحکام و مقاومت تجهیزات نگهدارنده

2-استفاده از اتصالات با کیفیت بالا

3- دقت لازم برای نصب محکم اتصالات

نصب بدنه کابینت

نصب بدنه کابینت به اتصالات

نصب بدنه ی کابینت‌ها به اتصالات شامل دو مرحله می‌شود.

1-نصب کابینت‌های زمینی

 با توجه به اینکه کابینت‌های زمینی دارای پایه هستند باید روی زمین تراز شوند. امکان اختلاف سطح در کف آشپزخانه وجود دارد و نصاب باید با چرخاندن پایه‌های کابینت آن را تراز و با استفاده از اتصالات کابینت‌های زمینی را در جای خود فیکس کنند و از بروز لق زدن و جابجایی کابینت‌ها تا حد امکان جلوگیری کند.

2-نصب کابینت‌ دیواری

نصب کابینت‌ دیواری بر روی دیوار و در ارتفاع قرار می‌گیرند و وزن بیشتری را تحمل می‌کنند به همین دلیل برای نصب آن‌ها باید از اتصالات قوی‌تری استفاده شود.

اندازه گیری قفسه‌ها و درب‌ها 

گاهی احتیاج است پس از نصب کابینت درها و قفسه‌های آن اندازه گیری و ساخته شود. در بعضی از مدل‌ها مثل کابینت‌های تمام چوب به این شیوه عمل می‌کنند. در صورتی که درها و قفسه‌های کابینت اندازه گیری و ساخته نشده اند نصاب باید درها را با دقت تمام اندازه گیری کند. برای برش قفسه باید  اندازه ی استاندارد در نظر گرفته شود تا پس از نصب مانع بسته شدن درب نشود.معمولا اندازه قفسه‌ها کمتر از اندازه عمق در نظر گرفته می‌شود.

نصب روکابینتی‌ها

روکابینتی یا پیشخوان آشپز خانه با توجه به سلیقه مشتری و بسته به نوع کابینت می‌تواند از جنس خود کابینت یا از جنس دیگری باشد. اندازه گیری و برش آن باید به دقت انجام شود و از کوچک یا بزرگ بودن آن جلوگیری و به وسیله ی پیچ روی سطح بالایی کابینت محکم شود. همچنین روکابینتی باید به گونه ای نصب شود که اگر نیاز به تعمیر یا تعویض داشت به راحتی بتوان آن را تعویض کرد.

نصب لولاهای کابینت 

پس از اندازه گیری و برشکاری لولا‌ها آن را در قسمت علامت گذاری شده باید به دقت به در و بدنه کابینت نصب شود.

نصب ریل 

نصب ریل‌ها نیز باید در قسمت علامت گذاری شده انجام شود انتخاب ریل مناسب و با کیفیت به راحت و روان‌تر باز و بسته شدن کشوها نیز کمک می‌کند. نصب لولا و ریل‌های از مهم‌ترین مراحل نصب کابینت است.

نصب طبقات، کشوها، درها و دستگیره‌ها 

در این مرحله از اجرای کابینت آشپزخانه نصاب کابینت باید قفسه‌ها و کشو‌ها را جایگذاری کرده و اگر کشوهای درون کابینت به راحتی باز و بسته نمی‌شوند باید اتصالات دوباره بازبینی شوند و مشکل برطرف شود.

مرحله ی بعدی نصب در به لولاهای کابینت و ریگلاژ کردن آن است. درها باید با فاصله ی مناسب و مساوی به لولاها متصل شوند. دقت در این فاصله و تنظیم دقیق باعث راحت باز و بسته شدن و بی نقص شدن کابینت خواهد شد. در مرحله آخر باید دستگیره‌ها روی کابینت نصب شود. اکنون کابینت قابل استفاده است و به راحتی می‌توان وسایل را درون آن سازماندهی کرد.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

چند نکته ی مهم در نصب کابینت 

در ادامه یک سری نکات مهم در رابطه با نصب کابینت خدمت شما تقدیم می‌کنیم.

1-در نصب درهای کابینت از لولاهایی متناسب با وزن آن استفاده شود.

2-نصب صفحه رو کابینتی به وسیله ی چسب کار اشتباهی است بهتر است به وسیله‌ی پیچ این کار را انجام دهید تا در صورت نیاز به تعویض به راحتی این کار انجام شود.

3-بهتر است برای پایه‌های کابینت پایینی از پایه‌های فلزی و بادوام استفاده شود.

تصویر تنظیم دیوار برای نصب کابینت

قیمت نصب کابینت

نصب کابینت توسط کابینت کار انجام می‌شود. تمام نکاتی که گفته شد برای نصب انواع کابینت کاربردی است. برخی از این مدل نصب‌ها عبارتند از نصب کابینت روی دیوار، نصب کابینت روی دیوار کناف، نصب کابینت روی دیوار گچی، نصب کابینت پله‌ ای، نصب کابینت روشویی و نصب کابینت روی پنجره. باید توجه داشته باشید که تمام این موارد و مراحل نصب کابینت بر روی قیمت نصب کابینت یا قیمت اجرا کابینت موثر است. برای اطلاع از جزئیات قیمت نصب کابینت و انتخاب بهترین نصاب کابینت می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که نصب کابینت بخش مهمی از مراحل ساخت تا نصب است؛ چرا که اگر کابینت درست نصب نشود ممکن است ظاهر نهایی آن مورد پسند واقع نشود یا اینکه اگر نصاب حرفه‌ای نباشد ممکن است به کابینت شما آسیب وارد کند. در هر صورت در این مرحله، نصب کابینت آماده انجام می‌شود و مراحل طراحی و ساخت کابینت به این بخش ربطی ندارد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت