کابینت روکش چوب در مشهد

حامی ساخت > بلاگ > کابینت آشپزخانه > کابینت روکش چوب در مشهد

از روکش‌‌های چوب معمولاً در ساخت انواع مختلف کابینت کلاسیک و حتی کابینت نئوکلاسیک استفاده می‌شود. استفاده از روکش چوبی به زیبایی کار می‌افزاید اما به دلیل ضخامت کم و بافت آسیب پذیری که در برابر حرارت، آب و مواد شیمیایی دارند در هر محیطی نمی‌توان از کابینت روکش چوب استفاده کرد. برای رفع این مشکل استفاده از انواع رنگ‌های ضد آب و آنتی UV بهترین گزینه است. رنگ آمیزی کابینت روکش چوب در مشهد علاوه بر ایجاد شفافیت و زیبایی بصری، طول عمر کابینت را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

کابینت روکش چوب در مشهد از نظر کابینت سازان یکی از بهترین‌ مدل‌های کابینت آشپزخانه است که از نظر زیبایی دست کمی از کابینت تمام چوب ندارد. دلیل استفاده از کابینت روکش چوب در مشهد تنها کاهش هزینه نیست؛ بلکه دلایل دیگری هم برای استفاده از روکش‌ بجای چوب وجود دارد. یکی از آن‌ها تنوع بسیار بالایی است که روکش‌های چوبی نسبت به انواع ورق MDF دارند. وجود این تنوع باعث افزایش قدرت انتخاب مشتریان از نظر طرح و رنگ کابینت آشپزخانه می‌شود.

کابینت چوبی بهتر است یا کابینت روکش چوب در مشهد؟

از نظر زیبایی و اصالت مسلماً کابینت‌های چوبی در مشهد نسبت به کابینت ام دی اف با روکش چوب بهتر هستند؛ اما از نظر قیمت کابینت روکش چوب در مشهد مقرون به صرفه‌تر است. ضمن اینکه ظاهر آن‌ها با کار تمام چوب تفاوت کمی دارد و همان زیبایی را به فضای خانه می‌بخشد تنها ایراد این مدل کابینت دوام و استحکام کمتر نسبت کابینت‌های چوبی است.

ما اینجاییم تا برای انتخاب کابینت بهت کمک کنیم! با ما تماس بگیر

تصویر کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب در مشهد چیست؟

کابینت آشپزخانه روکش چوب در مشهد به کابینتی می‌گویند که درب و نمای آن از ترکیب ورق MDF خام و یک لایه روکش چوب طبیعی ساخته شده باشد. در ساخت این نوع کابینت می‌توان هم از روکش چوب طبیعی استفاده کرد و هم از روکش‌های فرآوری شده. مهم‌ترین تفاوت این دو نوع روکش در این است که کابینت روکش چوب در مشهد ارزان‌تر است و بافت نامنظمی دارد و رنگ آمیزی آن سخت‌تر است.

مزایای استفاده از کابینت روکش چوب در مشهد

بزرگ‌ترین مزیت کابینت روکش چوب مشهد، طبیعی بودن و همچنین زیبایی و اصالت آن است. مزیت دیگر آن این است که از نظر انتخاب رنگ و نوع روکش و طرح کابینت مطابق سلیقه مشتری تولید و سفارشی سازی می‌شوند. همچنین این کابینت‌ها حال و هوایی تمام چوب دارند، با این تفاوت که قیمت مناسب‌تری نسبت به کابینت‌های کلاسیک تمام چوب دارند.

با حامی ساخت بودجت رو بهینه خرج کن!

معایب استفاده از کابینت روکش چوب در مشهد

مهم‌ترین عیب کابینت روکش چوب مشهد این است که در صورت آسیب دیدن رنگ و روکش چوب در اثر برخورد با اشیاء تیز و جذب رطوبت ممکن است روکش از سطح کابینت جدا شود و یا قسمت آسیب دیده متورم شود. همچنین در صورت استفاده از رنگ‌های درجه دو امکان تغییر رنگ و کدر شدن در اثر تابش مستقیم نور خورشید وجود دارد.

تصویر کابینت روکش چوب قهوه‌ای

انواع کابینت روکش چوب در مشهد

کابینت روکش چوب مشهد را از نظر نوع طراحی می‌توان به 3 سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن تقسیم بندی کرد. کابینت مدرن روکشی مانند کابینت ام دی اف ملامینه یا های گلاس سطح صاف و فلت دارد با این تفاوت که به جای ام دی اف معمولی از ام دی اف خام با روکش چوب و پوشش رنگ اجرا می‌شود.

بر اساس نوع روکش به کار رفته در کابینت روکش چوب مشهد به دسته بندی‌های زیر تقسیم می‌شود:

کابینت روکش چوب راش در مشهد

روکش راش به رنگ صورتی مایل به قرمز است و برای تولید کابینت رنگ قهوه‌ای روشن و کرم گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. بهترین نوع روکش راش متعلق به کشور گرجستان است که ضخامتی معادل 0.5 تا ۱ میلیمتر دارد. چوب راش از لحاظ هزینه‌ای، از چوب روسی گران‌تر است؛ اما نسبت به چوب‌هایی مانند بلوط و گردو قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد.

کابینت روکش چوب بلوط در مشهد

چوب بلوط یکی از چوب‌هایی است که برای تولید روکش طبیعی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدلیل ساختار ظاهری زیبا و خواص رنگ پذیری فوق العاده‌ای که چوب بلوط دارد باعث شده کابینت با روکش بلوط لقب پرفروش‌ترین مدل کابینت را از آن خود کند. اگر قصد انتخاب کابینت سفید رنگ را دارید مطمئناً بهترین انتخاب برای شما روکش بلوط کانادایی یا آمریکایی خواهد بود.

کابینت روکش چوب ملچ در مشهد

کابینت روکش ملچ به لحاظ قیمت از چوب‌های راش و بلوط گران‌تر است و از نظر زیبایی دست کمی از چوب بلوط ندارد. روکش ملچ در گروه روکش‌های پر موج طبقه بندی می‌شود. تنها عیب چوب ملچ کمیاب و گران قیمت بودن آن است؛ به همین دلیل در بیشتر پروژه‌ها بجای روکش ملچ از بلوط بجای جایگزین استفاده می‌شود.

تصویر کابینت روکش چوب گردو

کابینت روکش چوب گردو در مشهد

روکش گردو بافت انعطاف پذیر و زیبایی دارد و در تولید کابینت و دیگر محصولات کاربرد زیادی دارد. روکش گردو به رنگ قهوه‌ای تیره است و برای تولید کابینت رنگ چوب بسیار مناسب است. بهترین و گران قیمت‌ترین روکش گردو نوع آمریکایی آن است که ضخامتی بین ۱ تا ۳ میلیمتر دارد. برای پایداری و دوام بیشتر می‌توانید با صرف هزینه‌ی بیشتر از روکش‌های ضخیم‌تر استفاده نمایید.

قیمت کابینت روکش چوب در مشهد

مهم‌ترین فرق کابینت چوبی و روکشی در اختلاف قیمتی است که بین آن‌ها وجود دارد. قیمت کابینت روکش چوبی به دلیل اینکه مقدار چوب کمتری در آن به کار می‌رود پایین‌تر از کابینت آشپزخانه تمام چوب است.

هرچه ضخامت روکش چوب مصرفی بیشتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود.

با افزایش ضخامت روکش شاهد طول عمر و استحکام بیشتر کابینت خواهیم بود. روکش به تنهایی دوام چندانی ندارد و بهتر است حتما یک یا چند لایه رنگ مخصوص روی آن را پوشش دهد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت