قیمت پارتیشن ام دی اف

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > قیمت پارتیشن ام دی اف

اگر به دنبال یک متریال ارزان، سبک و زیبا برای تفکیک فضای ساختمان هستید، بی‌شک پارتیشن‌ها بهترین گزینه ممکن هستند. این جداکننده‌ها جنس‌های مختلفی نظیر شیشه یا آلومینیوم دارند. اما اگر به دنبال قیمت مناسب‌ترین انواع مدل‌های پارتیشن هستید، پارتیشن ام دی اف را انتخاب کنید. این نوع پارتیشن به 3 دلیل برای تفکیک فضا در محل کار مانند اداره‌جات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  1. نصب سریع و ساده‌ای دارد.
  2. قیمت پارتیشن mdf به نسبت دیگر انواع آن مناسب‌تر است.
  3. وزن کمی داشته و به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد.

تصویر پارتیشن ام دی اف

قیمت پارتیشن ام دی اف، دلیل محبوبیت این محصول

مهم‌ترین فاکتوری که قیمت پارتیشن بندی ام دی اف را تعیین می‌کند، تک جداره یا دوجداره بودن این پارتیشن‌هاست. تفاوت این دو پارتیشن در ضخامت دیواره آن‌هاست. پارتیشن ام دی اف تک جداره ضخامتی حدود 8 سانتی متر دارد درحالی‌که ضخامت دیواره نوع دو جداره آن دو برابر است. طبیعتا قیمت پارتیشن ام دی اف دو جداره بیشتر است. از دیگر عوامل موثر بر هزینه خرید پارتیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد پارتیشن
  • استفاده یا عدم استفاده از متریال دیگری چون شیشه در ساخت پارتیشن ام دی اف
  • هزینه‌های مربوط به اجرت نصب پارتیشن

به دنبال پارتیشن کار در مشهد هستید؟ پس از آنکه این مقاله را تا انتها مطالعه کردید، برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه ساخت و نصب انواع پارتیشن با حامی ساخت از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت تماس بگیرید. حامی ساخت از خرید تا نصب پارتیشن همراه شماست.

تصویر نمونه پارتیشن ام دی اف

قیمت پارتیشن بندی ام دی اف به چه عواملی بستگی دارد؟

در میان جنس‌های مختلف پارتیشن مانند فلز، شیشه، چوب و یو پی وی سی، پارتیشن‌ چوبی یا همان mdf قیمت اقتصادی‌تری دارد. اما پارتیشن‌های چوبی متفاوت نیز با یکدیگر اختلاف قیمت‌هایی دارند قیمت پارتیشن ام دی اف منزل نیز همگی یک قیمت نیستند. در ادامه مهم‌ترین مواردی را که بر قیمت پارتیشن ام دی اف اثرگذار است مورد بررسی قرار داده‌ایم. در صورتی که با مطالعه این موارد به پاسخ سوال خود نرسیدید، کارشناسان حامی ساخت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند؛ کافیست با ما تماس بگیرید.

  • ترکیب چوب با متریال دیگر و تاثیر آن بر قیمت پارتیشن MDF

پارتیشن چوبی اگر تنها با چوب ام دی اف طراحی شده باشد، ساده‌ترین حالت این تفکیک‌کننده‌های فضا خواهد بود و قیمت ارزان‌تری دارد. اما اگر می‌خواهید پارتیشن نمای زیباتری داشته باشد، می‌توان آن را با متریالی چون شیشه ترکیب کرد. در پارتیشن بندی اداری معمولا از این سبک پارتیشن استفاده می‌شود. در این صورت برای برآورد قیمت پارتیشن ام دی اف، باید هزینه شیشه مصرفی را نیز در نظر داشته باشید.

  • سبک طراحی و ساخت پارتیشن mdf 

از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت پارتیشن بندی ام دی اف سبک طراحی آن است. پارتیشن‌ها در گذشته به حالت یک دیوار متحرک یا ثابت ساده طراحی می‌شدند که هیچ کاربرد دیگری جز تفکیک فضا نداشتند. اما امروزه با الهام گرفتن از ایده‌های خلاقانه، می‌توان به پارتیشن‌ها حتی به چشم یک عنصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی نگاه کرد.

پارتیشن‌های چوبی را می‌توان مانند یک استند برای قرارگیری کتاب‌ها طراحی کرد؛ به عبارتی هم یک کتابخانه خواهید داشت و هم یک جداکننده فضا. همچنین می‌توان آن را به صورتی طراحی کرد که فضاهایی برای قرار دادن دکوری‌جات یا گلدان داشته باشد. طبیعتا هزینه ساخت این نوع از پارتیشن‌ها نسبت به مدل‌های ساده آن بیشتر خواهد شد. پارتیشن‌های طراحی شده توسط حامی ساخت پس از یک جلسه مشاوره تخصصی، بر حسب نیاز و سلیقه شما طراحی و ساخته می‌شوند.

  • نوع پارتیشن ام دی اف

پارتیشن‌های ام دی اف را می‌توان در انواع مختلفی از جمله متحرک، ثابت، کشویی، تاشو، آویزان و به حالت چرخان طراحی کرد. در میان آن‌ها پارتیشن ام دی اف ثابت و سپس پارتیشن‌های قابل جابه‌جایی در صورتی که به صورت ساده طراحی شوند، قیمت کمتری دارند. اما با توجه به اینکه زحمت ساخت پارتیشن‌های آویزان، تاشو و چرخان بیشتر است، قیمت نهایی آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

  • کیفیت ورق پارتیشن ام دی اف

از دیگر موارد تاثیرگذار بر قیمت پارتیشن mdf، کیفیت ورقی است که انتخاب می‌کنید. ورق‌های ام دی اف براساس جنس روکش و ضخامتی که دارند، رنج قیمتی متفاوتی نیز دارند. تنوع ورق‌های ام دی اف بیش از 15 مدل است. پیش از خرید پارتیشن ام دی اف می‌توانید برای انتخاب مناسب‌ترین ورق از حامی ساخت مشاوره دریافت کنید.

  • ابعاد پارتیشن mdf 

بخش زیادی از قیمت پارتیشن mdf براساس میزان متریال به‌کارگرفته شده تعیین می‌شود و ابعاد فضایی که قرار است با پارتیشن تفکیک شود نیز تعیین می‌کند که چه میزان متریال (چوب ام دی اف، فلز یا شیشه) مورد نیاز است. بنابراین برای تعیین قیمت نهایی پارتیشن چوبی ابتدا باید ابعاد دقیقی که می‌خواهید را به متخصص نصب پارتیشن ام دی اف بگویید.

  • دو جداره یا تک جداره بودن پارتیشن ام دی اف

قیمت پارتیشن دوجداره ام دی اف به دلیل مصرف میزان بیشتری از ام دی اف، نسبت به نوع تک جداره آن بالاتر است. اگر این پارتیشن دو جداره به صورت فریم‌دار طراحی و ساخته شود، مجددا هزینه ساخت آن افزایش می‌یابد. با این تفاسیر خرید پارتیشن ام دی اف تک جداره بهتر است یا دو جداره؟

انتخاب تک جداره یا دوجداره بودن پارتیشن به هدف استفاده شما از این جداکننده‌ها بستگی دارد. اگرچه قیمت پارتیشن دوجداره mdf بیشتر است اما برتری که دارد این است که نقش یک عایق خوب را در برابر صوت ایجاد می‌کند. اگر به دنبال پارتیشن اداری هستید، تفکیک‌کننده‌های دوجداره بهترین انتخاب هستند. اما اگر خرید پارتیشن ام دی اف را به قصد استفاده از آن در مکان‌هایی چون سالن‌های زیبایی، نمایشگاه‌ها و هرجایی که نیازمند سکوت نیست انجام می‌دهید، می‌توانید از نوع تک جداره آن استفاده کنید.

  • اجرت نصب

آخرین عامل مهم در تعیین قیمت پارتیشن دوجداره mdf اجرت نصب آن است. هزینه نصب به ابعاد پارتیشن، محل نصب و نوع ساخت آن بستگی دارد. یک پارتیشن‌ کوچک چوبی را شاید بتوانید خودتان جابه‌جا کرده و هر جایی که مد نظرتان بود قرار دهید. اما زمانی که صحبت از پارتیشن بندی اداری می‌شود، موضوع کمی متفاوت است. تصور کنید یک اداره در متراژ بالا تصمیم گرفته است فضایی اختصاصی برای هر یک از کارمندان خود در تمامی اتاق‌ها ایجاد کند. این پارتیشن بندی ادرای حتما باید از سوی متخصص صورت بگیرد و قیمت نصب پارتیشن ام دی اف اداری به پیچیدگی‌های نصب آن بستگی دارد.

تصویر کار شده پارتیشن ام دی اف در منزل

نحوه محاسبه قیمت پارتیشن بندی ام دی اف

فرمول محاسبه قیمت پارتیشن ام دی اف بر حسب متر مربع است. توجه داشته باشید که پارتیشن شما ممکن است هزینه‌های جانبی نیز داشته باشد. به عبارتی اگر صرفا یک پارتیشن ساده بخواهید، قیمت آن براساس همان متر مربع محاسبه می‌شود. اما اگر پارتیشن اجزایی چون در یا شیشه‌ای به عنوان پنجره داشته باشد، قیمت آن‌ها به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

برخی افراد ترجیح می‌دهند بر روی پارتیشن ام دی اف به کمک تکنیک CNC طراحی شود. این آپشن هزینه ساخت پارتیشن را افزایش می‌دهد. قیمت طراحی با CNC نیز به طرحی که انتخاب می‌کنید و هر سینی دستگاه CNC بستگی دارد.

برای کاهش قیمت پارتیشن ام دی اف به این نکته توجه داشته باشید

ورق‌های ام دی اف به صورت دانه‌ای به فروش می‌رسند. هر یک ورق ام دی اف دارای ابعاد استاندارد 183*366 سانتی‌متر است که به متر مربع چیزی حدود 6.7 متر مربع می‌شود. بهترین راهکار برای کاهش قیمت پارتیشن ام دی اف این است که طراحی و ساخت آن را به فردی متخصص در این زمینه بسپارید. افراد حرفه‌ای طراحی را به‌گونه‌ای انجام می‌دهند که هر ورق MDF کمترین میزان پرتی را داشته باشد. بدین صورت هزینه ساخت و طراحی پارتیشن چوبی شما بسیار کمتر خواهد شد از حالتی که یک سازنده بی‌تجربه میزان زیادی ورق ام دی اف را هدر دهد.

با حامی ساخت اول استعلام بگیرید بعد سفارش دهید

با توجه به اینکه هزینه ساخت و قیمت نصب پارتیشن ام دی اف به فاکتورهای زیادی بستگی داشته و قیمت ورق ام دی اف نیز در بازار در حال تغییر است، نمی‌توان نرخ مشخصی را به ازای هر متر مربع به عنوان قیمت تمام شده پارتیشن ام دی اف عنوان کرد. اما حامی ساخت شرایطی را مهیا کرده است که شما بتوانید ابتدا استعلام قیمت بگیرید و سپس سفارش دهید. برای استعلام قیمت روز و کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

صفر تا صد انتخاب مجری از حامی ساخت فقط با یک کلیک

جمع بندی

پارتیشن‌ها بهترین ایده برای تفکیک فضا در مکان‌های اداری، منازل، سالن‌های زیبایی، هتل‌ها، سالن‌های ورزشی و… هستند. در میان انواع مختلف آن، پارتیشن ام دی اف به دلیل قیمت مناسبی که دارد پراستفاده‌تر است. قیمت پارتیشن ام دی اف براساس متر مربع تعیین می‌شود. اگر پارتیشن دارای یراق آلات، در، فریم و… باشد، هزینه آن‌ها به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

حامی ساخت، مجری ساخت و نصب انواع پارتیشن اداری و منازل، با بکارگیری نیروهای متخصص و استفاده از متریال باکیفیت قادر به ساخت انواع پارتیشن با امکانات مختلف است. چنانچه به دنبال یک پارتیشن کار در مشهد هستید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

ارتباط با پشتیبانی