قیمت سقف کاذب رابیتس

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > قیمت سقف کاذب رابیتس

قیمت اجرای سقف کاذب رابیتس کمتر است یا دیگر انواع سقف‌های کاذب؟ آیا راهی برای کاهش قیمت اجرای سقف کاذب با رابیتس وجود دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌ به هزینه سقف کاذب رابیتس تا انتهای این مطلب از حامی ساخت با ما همراه باشید. در میان انواع سقف‌های کاذب، سقف‌های رابیتس شهرت بیشتری دارند. این سقف با یک اسکلت که متشکل از نبشی یا میلگرد است بر روی رابیتس اجرا می‌شود و لایه‌ای گچی به منظور ظاهر بهتر بر روی آن قرار می‌گیرد.

هدف از اجرای سقف کاذب رابیتس چیست؟ طراحی یک سقف کاذب، زیباسازی سقف، امکان ایجاد نورپردازی‌های مخفی و ساخت پلاسترکاری‌های گچی همگی از کاربردهای سقف کاذب راویز به شمار می‌روند. امروزه تمایل به استفاده از مصالح سنتی ساختمان سازی بسیار کاهش یافته است. سرعت اجرای بالا، قیمت مناسب، در دسترس بودن، وزن سبک، کاهش نیروی کار انسانی و زیبایی ظاهری همگی از مواردی هستند که موجب شده است سقف کاذب طرفداران بیشتری داشته باشد. به تصور غلط برخی افراد، این سقف اگرچه سبک بوده و وزن کمی دارد، اما امنیت زیادی داشته و بار مرده تحمیلی به ساختمان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. 

قیمت سقف کاذب رابیتس، مهم‌ترین عامل محبوبیت این سازه

برای تعیین قیمت سقف کاذب با رابیتس باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مساحت پروژه که قرار است سقف رابیتس در آن اجرا شود.
  • ضخامت سقف
  • نوع و کیفیت متریالی که به کار گرفته می‌شود.
  • مقاومت پانل‌ها
  • اجرت نصب سقف کاذب رابیتس

این موارد اصلی‌ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت سقف کاذب با رابیتس هستند. حامی ساخت در این مقاله قصد دارد راهکارهایی را عنوان کند که کمک می‌کنند قیمت اجرای سقف کاذب با رابیتس را تا حد ممکن کاهش دهید.

قیمت سقف کاذب رابیتس بر چه اساس تعیین می‌شود؟

موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که چگونگی محاسبه هزینه اجرای رابیتس به هدف استفاده از این سقف کاذب بستگی دارد. برای مثال اگر هدف اجرای سقف بر روی رابیتس، طراحی و ساخت یک سقف کاذب باشد، قیمت بر حسب متر مربع محاسبه می‌شود. بنابراین مهم‌ترین عامل اثرگذار بر قیمت اجرای سقف رابیتس، مساحت فضایی از سقف بوده که قرار است رابیتس کاری شود.

اما اگر هدف‌تان از رابیتس کاری بیشتر زیباسازی سقف و نورپردازی مخفی باشد، قیمت بر حسب طول محاسبه خواهد شد. پیشنهاد حامی ساخت برای اینکه هزینه معقولی بابت راویزکاری سقف پرداخت کنید:

  1. اگر از پیش سقف رابیتس اجرا شده است و نیاز به تعمیرات دارد یا قصد دارید تزئینات جزئی با این سقف کاذب بر روی سقف ایجاد کنید، قیمت رابیتس کاری را به صورت دستمزد روزمزد در نظر بگیرید؛ این روش برای راویزکاری‌های مختصر اقتصادی‌تر است.
  2. در صورتی که مساحت پروژه‌ روایزکاری زیاد است و می‌خواهید جزئیات بیشتری در طراحی و تزئینات سقف داشته باشید، از یک متخصص بخواهید قیمت تمام شده کار را پس از بازدید از پروژه اعلام کند. پرداخت دستمزد به صورت روزمزد در این روش موجب افزایش هزینه‌های رابیتس کاری خواهد شد.

قیمت اجرای سقف کاذب با رابیتس تحت تاثیر چه فاکتورهایی است؟

برای اینکه بدانید هزینه اجرای سقف با رابیتس تحت تاثیر چه مواردی تعیین می‌شود، ابتدا باید بدانید در اجرای یک سقف کاذب با رابیتس از چه متریالی استفاده می‌شود. هر یک از مواردی که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر روی هزینه تمام شده اجرای یک سقف کاذب با رابیتس تاثیر می‌گذارند. اطلاع داشتن از این موارد کمک می‌کند به هنگام رابیتس کاری سقف، دید بازتری نسبت به قیمت اجرای سقف کاذب رابیتس داشته باشید.

  • میلگرد

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر کاهش یا افزایش قیمت رابیتس‌های سقف قیمت میلگرد است. در اجرای این نوع سقف جنس میلگرد اهمیت زیادی دارد. میلگردهایی که از جنس فولاد نرمه هستند برای رابیتس کاری استفاده می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید قیمت میلگرد روزانه متغیر است.

  • نبشی

نبشی‌ها دیگر عواملی هستند که در قیمت گذاری رابیتس کاری نقش دارند. عموما از نبشی‌های 3 سانتی و 5 سانتی برای اجرای سقف رابیتس استفاده می‌شود. قیمت نبشی نیز متغیر است و به مساحت سقف بستگی دارد. برخی از رابیتس‌کارها برای کاهش هزینه‌ها از نبشی‌هایی استفاده می‌کنند که از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند. حامی ساخت این راهکار را برای کاهش هزینه‌های رابیتس کاری پیشنهاد نمی‌کند چراکه نبشی نقش اساسی در انتقال بار از میلگردها به سقف ساختمان دارد. از همین‌رو باید استحکام و مقاومت کافی را دارا باشد.

  • گچ و سیمان

حفره‌های توری رابیتس ابتدا به کمک گچ پر می‌شوند و سپس برای زیباسازی نمای آن از سیمان استفاده می‌شود. قیمت گچ و سیمان نیز در بازار متغیر است. اگر مساحت پروژه کم باشد، هزینه خرید گچ و سیمان نیز کاهش می‌یابد. اما در صورت رابیتس کاری مساحت بیشتری از سقف، میزان مصالح مورد نیاز هم افزایش خواهد یافت.

  • توری رابیتس

اگر نگاهی به تصویر یک سقف کاذب با رابیتس پیش از قرار دادن روکش نهایی آن بیندازید، یک شبکه توری مشاهده می‌کنید. از مفتول‌های باریکی استفاده می‌شود تا این توری به گالوانیزه سقف متصل شود.

  • سیم‌هایی گالوانیزه

سیم‌های گالوانیزه که برای اتصال میلگردها و نبشی‌ها به توری رابیتس استفاده می‌شوند از دیگر مواردی است که هزینه سقف کاذب رابیتس را تعیین می‌کند.

  • وزن رابیتس

رابیتس‌ها در وزن‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند. رابیتس‌های 9، 11 و 13 ستونه استانداردترین انواع رابیتس هستند که در اجرای سقف از آن‌ها استفاده می‌شود. هرچه تعداد پل‌های رابیتس بیشتر باشد، قیمت اجرای سقف کاذب با رابیتس نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال برای اجرای یک رابیتس 13 ستونه با وزن سنگین‌تر، میزان مصالح بیشتری استفاده شده و در نتیجه هزینه تمام شده کار افزایش خواهد یافت.

  • نوساز یا قدیمی بودن بنا

اگر ساختمانی که سقف آن قرار است رابیتس کاری شود نوساز باشد، قیمت اجرای رابیتس کمتر خواهد بود از زمانی‌که قصد داشته باشید سقف یک ساختمان قدیمی ساز را رابیتس کاری کنید. در ساختمان‌های قدیمی برای تخریب سقف به نیروی کار بیشتری نیاز است و این مورد نیز هزینه نهایی کار را افزایش می‌دهد.

  • انتخاب طرح رابیتس

از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت اجرای سقف کاذب رابیتس است. طرح‌های ساده و بدون پیچیدگی هزینه کمتری دارند درحالی‌که اگر طرح‌های دورباکس با جزئیات بیشتر یا نورپردازی مخفی بخواهید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

  • اجرت نصب

در نهایت آخرین عاملی که قیمت سقف با رابیتس را تعیین می‌کند، هزینه‌های مربوط به اجرت نصب است. در صورت کمک گرفتن از افراد تازه کار در این حوزه شاید هزینه کمتری پرداخت کنید، اما خروجی کار چندان مطلوب نخواهد بود. پیشنهاد حامی ساخت این است که برای کاهش هزینه‌های راویزکاری سقف به سراغ متخصصین تازه کار نروید.

  • تخمین قیمت سقف کاذب با رابیتس

همان‌طور که کمی پیش ذکر شد، تخمین قیمت اجرای سقف با رابیتس به دلیل متغیر بودن قیمت مصالح آن چون نبشی و میلگرد، ممکن است با کمی خطا مواجه شود. اما اگر بخواهیم یک برآورد کلی از هزینه‌های ساخت یک سقف کاذب با رابیتس داشته باشیم، طبق آخرین قیمت‌ها در بازار (خرداد ماه 1402) قیمت هر متر مربع رابیتس ساده برای سقف از 35 هزار تومان شروع می‌شود. اما اگر بخواهید رابیتس را به صورت دورباکس انجام دهید یا نور مخفی در آن تعبیه کنید، برای هر متر مربع شروع قیمت‌ها از 55 هزار تومان خواهد بود. فراموش نکنید که این قیمت‌ها بر اساس قیمت نبشی و میلگرد روز با در نظر گرفتن کمی نوسان قیمت است. ممکن است در ماه‌های آتی با نوسان قیمت در بازار آهن آلات، قیمت سقف کاذب رابیتس نیز متفاوت از مبلغ ذکر شده باشد.

صفر تا صد انتخاب مجری از حامی ساخت فقط با یک کلیک

پیشنهاد حامی ساخت برای کاهش هزینه سقف کاذب رابیتس

برای کاهش هزینه‌های مربوط به اجرای سقف کاذب راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. راهکارهای غلطی که برخی افراد استفاده می‌کنند:

  • کمک از افراد غیرمتخصص برای اجرا و نصب رابیتس
  • استفاده از نبشی‌هایی که از موارد بازیافتی تهیه شده‌اند.
  • استفاده از مصالح نامرغوب

پیشنهادات اصولی حامی ساخت برای کاهش قیمت سقف کاذب با رابیتس:

  • اگر محدودیت بودجه دارید و می‌خواهید هزینه‌های مربوط به رابیتس کاری سقف را کاهش دهید، بهترین راهکار استاندارد این است که به جای طرح‌های پیچیده، یک طرح ساده و شیک را انتخاب کنید.
  • پیش از اجرای پروژه از چندین متخصص بخواهید برای تعیین قیمت نهایی به محل مراجعه کرده و برآورد قیمت نهایی را به شما اعلام کند. این کار از هزینه‌تراشی‌های اضافه حین انجام کار جلوگیری می‌کند.
  • خرید مصالح رابیتس کاری را به متخصص اجرای این کار بسپارید. برخی افراد برای کاهش هزینه‌ها خودشان اقدام به خرید مصالح می‌کنند درحالی‌که در پایان کار به دلیل عدم تجربه و تخصص کافی در زمینه خرید مصالح، هزینه‌های جانبی خود را افزایش می‌دهند.

جمع بندی

قیمت اجرای سقف کاذب رابیتس را می‌دانید؟ قیمت سقف کاذب با رابیتس به دو عامل مهم بستگی دارد. عامل اول خرید رابیتس و مصالح آن و عامل دوم اجرت نصب آن است. هزینه رابیتس بندی سقف معمولا بر حسب متر مربع تعیین می‌شود. طبق آخرین نوسانات قیمتی در بازار، قیمت هر متر مربع رابیتس سقف از 35 هزار تومان و قیمت هر متر مربع رابیتس با دورباکس یا نورپردازی از 55 هزار تومان شروع شده و بسته به پیچیدگی رابیتس ممکن است تا 80 هزار تومان نیز برسد.

اگر می‌خواهید اقدام به کاهش قیمت اجرای سقف کاذب با رابیتس کنید، توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید. حامی ساخت راهکارهایی را عنوان می‌کند که با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توانید هزینه‌های جانبی مربوط به رابیتس کاری سقف را کاهش دهید. در صورت نیاز به مشاوره تخصصی از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان حامی ساخت تماس بگیرید.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

آشوری هستم در خدمتتون!