دیوارپوش سنگی و انواع آن

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > دیوارپوش سنگی و انواع آن

در تمامی ساختمان‌ها اعم از مسکونی، اداری و تجاری برای جلوه بیشتر نما و چشم‌نواز بیشتر فضای داخلی می‌توان از انواع دیوارپوش استفاده کرد. استفاده از دیوارپوش سنگی موجب ایجاد تحولات عظیم در دکوراسیون داخلی منزل شما خواهد شد.

دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن‌ها دیوارپوش سه بعدی، دیوارپوش سنگی و دیوارپوش pvc طرح سنگ است.

این روزها استفاده از دیوارپوش‌های سنگی سفید در منازل مدرن و به روز بسیار رواج یافته است؛ زیرا معمولا مورد پسند اکثر افراد واقع می‌شود؛ حتی بسیار دیده شده که افراد هنگام بازسازی منازل قدیمی دیوارپوش سنگی را انتخاب می‌کنند.

در ادامه این مقاله شما را با انواع دیوارپوش سنگی و مزایا و معایب آن‌ها و دیگر نکاتی که لازم است در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید آشنا می‌کنیم.

انتخاب دیوارپوش سنگی دکوراسیون داخلی منزل شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد و شما می‌توانید با انتخابی بهینه محیطی جذاب‌تر داشته باشید.

حامی ساخت با 12 سال سابقه در حوزه طراحی، ساخت و بازسازی دکوراسیون داخلی به کمک تیم خود و با بهره گیری از بهترین متریال پیچیده‌ترین طرح‌ها را در سریع‌ترین زمان اجرایی می‌کند و در این بین شما می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

تصویر نمونه دیوار پوش سنگی در دکورایسون

مقایسه دیوارپوش سنگی مصنوعی و دیوارپوش سنگی طبیعی

به طور کلی انتخاب دیوارپوش سنگی طبیعی یا مصنوعی به سلیقه و میزان بودجه شما بستگی دارد و ما در این بخش تنها به بازگو کردن برخی مزایا و معایب می‌پردازیم.

  • نصب دیوار پوش سنگی طبیعی نسبت به دیوارپوش سنگی مصنوعی سخت‌تر است؛ ضمن اینکه به واسطه وزن بالا، باعث سنگینی سازه می‌شود.
  • دیوارپوش سنگی طبیعی حال و هوای تازه‌ای را به منزل شما می‌بخشد و فضا را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد
  •  شستشو و تمیز کردن دیوارپوش سنگی مصنوعی بسیار راحت‌تر است.
  • قیمت دیوارپوش سنگی طبیعی نسبت به دیوارپوش سنگی مصنوعی بیشتر است.
  • استحکام و مقاومت دیوارپوش سنگی طبیعی نسبت به دیوارپوش سنگی مصنوعی بیشتر است.

تصویر دیوار پوش سنگی در اتاق

انواع دیوارپوش سنگی

دیوارپوش سنگی طبیعی و مصنوعی با توجه به کاربردی که دارند در انواع مختلفی تولید می‌شوند. از انواع دیوارپوش‌ها می‌توان در مراکز بهداشتی، آموزشی، مسکونی، بازرگانی و غیره استفاده کرد و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. امروزه از انواع سنگ‌های ساختمانی همچون سنگ آنتیک، سنگ مرمر، سنگ تراورتن برای تولید دیوارپوش سنگی استفاده می‌کنند.

  • دیوارپوش سنگی دکوراتیو

دیوارپوش دکوراتیو انواع مختلفی دارد و در طرح‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مختلف تولید می‌شود و شما می‌توانید از آن‌ها در محیط‌های عمومی همچون رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها استفاده کنید.

  • دیوارپوش سنگی بین کابینتی

معمولا در آشپزخانه‌های مدرن فضای بین کابینت و کانتر را با دیوارپوش سنگی بین کابینتی پوشش می‌دهند؛ زیرا استقامت بالایی دارد و ضد خش و ضد آب است و با خیال راحت می‌توانید در محیط مرطوب آشپزخانه از آن استفاده کنید.

از آنجایی که این نوع دیوارپوش آسیب پذیری کمی دارد بهترین انتخاب برای آشپزخانه است و از طرفی چون ضخامت مناسبی دارد به راحتی نصب می‌شود.

  • دیوارپوش سنگی مصنوعی

دیوارپوش سنگی مصنوعی از لحاظ جذابیت هیچ تفاوتی با دیوارپوش سنگی طبیعی ندارد؛ اما از لحاظ نکات فنی، استحکام و کارایی سنگ طبیعی را ندارد. قیمت مناسب، ظاهر خوب و نصب آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های دیوارپوش سنگی است.

  • دیوارپوش سنگی سه بعدی

از آنجایی که این نوع دیوارپوش جذابیت بسیاری دارد همیشه جزو اولین انتخاب‌های افراد است، البته این را نیز بدانید که در مقایسه با سایر دیوارپوش‌های سنگی قیمت بالاتری دارد.

برای خرید انواع دیوارپوش سنگی، آشنایی با نحوه نصب دیوارپوش و استعلام قیمت دیوارپوش سنگی تنها کافیست با بخش پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

 

کاربرد دیوارپوش سنگی

دیوارپوش سنگی کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه چند مورد از آن‌ها را به اختصار معرفی می‌کنیم.

  • دیوارهای آشپزخانه در ساختمان‌های مسکونی
  • حاشیه اطراف شومینه که با گرمای زیادی سر و کار دارد (دیوار گچی در اثر گرمای زیاد خراب شده و تمامی گچ آن می‌ریزد؛ اما سنگ‌ها در هر انواعی که باشند مانع این اتفاق می‌شوند.)
  • پوشش میز پذیرش در مکان‌های اداری
  • استفاده از دیوارپوش سنگی پشت میز مدیریت جهت افزایش زیبایی
  • ستون‌های مجتمع‌های تجاری
  • دیواره میز بار در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها
  • دیوار پشت میز تلویزیون جهت جدا کردن فضا
  • فضای اطراف شومینه

نحوه انتخاب دیوارپوش سنگی برای محیط‌های مختلف

هنگام انتخاب دیوارپوش سنگی حتما به ویژگی‌های هر محیط دقت کنید تا خریدی بهینه و مناسب داشته باشید. توجه به ویژگی‌های محیط به شما کمک می‌کند تا دیوارپوشی انتخاب کنید که دوام و کارایی بیشتری داشته باشد.

  • برای دیزاین اطراف شومینه حتما نمونه‌ای را انتخاب کنید که از مقاومت زیادی در برابر حرارت داشته باشد و بتواند سال‌های بیشتری بدون آسیب دیدگی دوام آورد؛ زیرا برخی از انواع سنگ‌ها با قرار گرفتن در برابر حرارت زیبایی خود را از دست داده و خیلی زود تحلیل می‌روند.
  • برای انتخاب دیوارپوش سنگی آشپزخانه لازم است ابتدا به طرح و رنگ کفپوش، کاشی و سایر المان‌های محیط توجه کنید. از آنجایی که این دیوارپوش را برای محیط آشپزخانه انتخاب می‌کنید حتما باید استحکام بالایی داشته باشد.
  • انتخاب دیوارپوش سنگی پشت تلویزیون کمی سخت است؛ زیرا شما باید تم کلی منزل، سبک دکوراسیون و رنگ محیط را در نظر بگیرید و در انتها متناسب با فاکتورهایی که نامبرده شد دیوارپوش مناسب را انتخاب کنید.

 

  • از گذشته تا به حال استفاده از سنگ در ورودی منزل رواج داشته است. شما نیز می‌توانید از این روش بسیار عالی برای افزایش زیبایی بیرونی ساختمان استفاده کرده و تابلو سنگ هنری بسیار جذابی را بر روی درب ورودی ساختمان ایجاد کنید. برای این کار نیازی به صرف هزینه زیادی نیست و می‌توان از سنگ‌های معمولی در طرح و رنگ‌های مختلف استفاده کرد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت