سقف کاذب چوبی برای چه محل‌هایی مناسب است؟

حامی ساخت > بلاگ > دکوراسیون داخلی > سقف کاذب چوبی برای چه محل‌هایی مناسب است؟

ساخت سقف کاذب با متریال مختلف کلیت محیط خانه را دگرگون می‌کند؛ زیرا سقف نقش مهمی در ظاهر و شمایل منزل شما دارد. استفاده از سقف کاذب چوبی در منازلی که به سبک کلاسیک طراحی و چیدمان شده‌اند بسیار پرکاربرد و جذاب است.

اگر شما نیز قصد دارید تغییر و تحولاتی در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید خوب است قبل از هر اقدامی این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و با کاربردها و مزایا و معایب سقف کاذب چوبی آشنا شوید؛ همچنین اجرای سقف کاذب چوبی منزل خود را به تیم حامی ساخت بسپارید تا با بهترین متریال و به بهترین شکل صورت گیرد.

تصویر سقف کاذب

سقف کاذب چوبی چیست؟

چوب از جمله مصالحی است که برای ایجاد سقف کاذب استفاده می‌شود؛ همچنین می‌توان از آن در ترکیب با مواد دیگر مانند POP، گچ، فلز، شیشه و غیره استفاده کرد. از چوب‌هایی که به صورت بلوک، تخته و پانل برش داده شده است برای ایجاد سقف کاذب چوبی استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین دارای روکش‌های زیادی مانند ملامینه، چوب طبیعی لاک زده، لمینت CPL و غیره هستند.

سقف‌های کاذب چوبی دارای الگوها و بافت‌های طبیعی متنوعی هستند؛ همچنین می‌توانید آن‌ها را به صورت دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. نصب آن‌ها نیز آسان است؛ زیرا از پیش ساخته شده و با کمک پیچ و میخ در سقف نصب می‌شوند. یک سقف چوبی با کیفیت دوام زیادی دارد و در عین حال به شما کمک می‌کند تا ظاهری لوکس و پیچیده برای اتاق خود خلق کنید.

تصویر مراحل نصب سقف کاذب چوبی

بررسی انواع سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی در دو نوع سقف کاذب چوبی سنتی و سقف کاذب چوبی مدرن تولید می‌شود و شما می‌توانید متناسب با تم کلی منزل، بودجه و سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان برخی از نمونه‌های سقف کاذب چوبی که پرکاربرد است را بررسی می‌کنیم.

 

سقف چوبی صندوقی

یکی از منحصربه فردترین و در عین حال زیباترین سقف کاذب چوبی، سقف کاذب صندوقی است؛ اما این نمونه چگونه ساخته می‌شود؟ این نوع سقف کاذب از پنل‌های چوبی عقب نشسته‌ای تشکیل شده است که در کنار یکدیگر طرح چهارخانه را تشکیل می‌دهد و جلوه زیبایی به فضا می‌بخشد. انواع سقف کاذب از طراحی کلاسیک، از معماری رومی و یونانی برگرفته شده است. این نمونه سقف کاذب بهترین پیشنهاد برای محیط‌های کلاسیک است.

 

سقف کاذب چوبی تخته‌ای

سقف کاذب تخته‌ای نما و ظاهری مانند چوب واقعی دارد و گاها این نوع سقف کاذب از ام دی اف ساخته می‌شود.

از ویژگی‌های بسیار ایده آل در مورد سقف کاذب تخته‌ای این است که امکان نصب آن مستقیما روی سقف اصلی و یا نیز در کنار یک سیستم مکمل وجود دارد که این مورد برای سقف کاذب تخته‌ای یک مورد فوق‌العاده محسوب می‌شود.

 

سقف کاذب چوبی آویخته

سقف کاذب چوبی آویخته چهارچوب و یا زنجیرهای فلزی است که از یک سقف ثابت آویزان می‌شود و معمولا چندین سانتی متر پایین‌تر از سطح سقف اصلی فاصله دارد و همانطور که از اسم آن پیداست به طور معلق قرار می‌گیرد.

تصویر کاربرد سقف کاذب چوبی

کاربرد سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی کاربردهای متنوعی دارد و از آنجایی که جذابیت و زیبایی محیط را دوچندان می‌کند، اغلب افراد از سقف کاذب چوبی برای محیط‌های مختلف همچون پذیرایی، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به منظور مشاهده نمونه کارهای بیشتر و استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان حامی ساخت با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

 

سقف کاذب چوبی سرویس بهداشتی

ارائه سقف کاذب چوبی سرویس بهداشتی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجب شده تا شما بتوانید متناسب با سلیقه و بودجه‌ای که مدنظر دارید، آنچه که بیشتر می‌پسندید را انتخاب کنید؛ در واقع می‌توان گفت استفاده از سقف کاذب چوبی یکی از شکیل‌ترین و ساده‌ترین نمونه‌هایی است با یک نورپردازی اصولی بسیار شیک و منحصر به فرد خواهد شد.

 

سقف کاذب چوبی برای پذیرایی

استفاده از سقف کاذب چوبی برای پذیرایی در سبک کلاسیک بسیار مرسوم است؛ زیرا در این سبک استفاده از متریال طبیعی و رنگ‌های روشن بسیار رایج است. اگر تم کلی منزل شما کلاسیک است می‌توانید با استفاده از سقف کاذب چوبی، جذابیت پذیرایی و محیط نشیمن را دو چندان کنید.

 

سقف کاذب چوبی برای آشپزخانه

آشپزخانه محیطی است که خانم‌ها قسمت اعظمی از زمان خود را در آن صرف می‌کنند؛ در نتیجه بهتر است به اندازه کافی جذاب و چشم نواز باشد تا محیط کسل کننده و یکنواخت نباشد. شما می‌توانید به کمک طراحان مجموعه حامی ساخت بهترین سقف کاذب چوبی آشپزخانه را انتخاب و اجرا کنید.

تصویر مزایا سقف کاذب چوبی

مزایای سقف کاذب چوبی 

شاید برای شما سوال شده باشد که نصب سقف کاذب چه مزیت‌هایی را برای شما به همراه دارد؟

 

قابلیت بازیافت

مهم‌ترین مزایای سقف کاذب چوبی قابل بازیافت بودن آن است؛ زیرا از بروز آسیب‌های محیطی جلوگیری می‌کند و ضررهای سنگینی برای محیط ندارد.

 در واقع با نصب سقف کاذب چوبی با یک تیر دو نشان را هدف قرار داده‌اید؛ زیرا سقف چوبی هم به زیبایی منزل و محیط کار می‌افزاید و همچنین پسماند آن هیچ صدمه‌ای به محیط زیست وارد نمی‌کند و این مورد یک گام بلند در راستای نگهداری از محیط زیست است.

 

ارائه در طرح و رنگ‌های متنوع 

تنوع بالا در طرح و رنگ یکی از مهم‌ترین مزایای سقف کاذب چوبی است که موجب شده شما بتوانید متناسب با بودجه و سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تصویر معایب سقف کاذب چوبی

معایب سقف کاذب چوبی

در مقایسه با سایر موادی که برای ایجاد سقف‌های کاذب استفاده می‌شود، چوب گران است. این در مورد هزینه اولیه و همچنین هزینه نگهداری صادق است. مهم‌تر از آن، سقف‌های کاذب چوبی برای آب و هوای سرد مناسب است و کسانی که این نوع سقف را انتخاب می‌کنند، باید احتیاط و نگهداری زیادی را برای حفظ و دوام سقف‌های کاذب به کار گیرند؛ زیرا چوب مستعد حملات موریانه است.

تصویر قیمت سقف کاذب چوبی

قیمت سقف کاذب چوبی

قیمت سقف کاذب چوبی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما باید قبل از خرید تمامی موارد را بررسی کنید تا بتوانید خریدی بهینه را تجربه کنید.

از آنجایی که چوب نسبت به سایر متریال گران قیمت‌تر است، پس کاملا طبیعی است که قیمت سقف کاذب چوبی در مقایسه با سقف کاذب پی وی سی و سایر متریال گران قیمت‌تر باشد، البته قبل از خرید باید کیفیت چوبی که به کار رفته است را بررسی کنید تا پس از مدتی دچار آسیب نشود. حامی ساخت باکیفیت‌ترین سقف کاذب چوبی را با قیمت مناسبی ارائه می دهد.

دیدگاهی بنویسید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پربازدیدترین مطالب کابینت

با ما در ارتباط باشید

تصویر لوگو حامی ساخت

hamisakht@

جستجوی کابینت ساز

دریافت مشاوره تخصصی از حامی ساخت